Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På tal om något annat: är det någon mer som funderar över planerat snitt? Mvc skulle skicka mig på samtal senare och sätta igång processen.
Jag är inne på den linjen. Är livrädd för förlossningen, får panik och börjar lipa bara det gäller ett cellprov
Men jag är samtidigt delad till det, jag vill både förlösa "på riktigt" och inte. Men det väger allt mer åt ett planerat snitt, vet att jag får ett bara jag be rom det. Men vet även att jag samtidigt kommer få en föreläsning om att en vaginal förlossning är att föredra osv.. Men jag känns lite "min kropp, mitt psyke"
Sambon anser att det är helt upp till mig att avgöra, det är ju ändå genom min kropp so kiddot ska passera. Och vad jag förstått när jag läser om planerad snitt så får bebis vara med under uppvak osv.
Är också livrädd inför förlossning och hatar allt vad cellprov, gynekologer, läkare, sjukhus och sprutor heter. Har extremt låg smärttröskel...
DS hade en jättebra informationsfilm om just planerat snitt, det hjälpte mig verkligen att titta på filmen och se hur det går till: http://www.ds.se/Om-ditt-besok/Danderyds
Kommer precis från mvc. Fick höra hjärtljuden, så himla häftigt att höra att bebis verkligen finns där inne
Mina "sammandragningar" är visst moderkakan som växer
Kommer precis från mvc. Fick höra hjärtljuden, så himla häftigt att höra att bebis verkligen finns där inne
Mina "sammandragningar" är visst moderkakan som växer
Är också livrädd inför förlossning och hatar allt vad cellprov, gynekologer, läkare, sjukhus och sprutor heter. Har extremt låg smärttröskel...
DS hade en jättebra informationsfilm om just planerat snitt, det hjälpte mig verkligen att titta på filmen och se hur det går till: http://www.ds.se/Om-ditt-besok/Danderyds
Vi hade Trygg Hansas betalförsäkring med sonen och jag kommer troligen teckna samma igen. Även om vi hade tur och inte behövde utnyttja den förra till någonting alls.Jag har kommit så långt att de grav försäkringar som är gratis bara ersätter dödsfall och invaliditet.
Och då tänker du att snitt är en väg att slippa allt det?
Ursäkta, men jag tycker det är lite feltänkt. Ett snitt är faktiskt en stor bukoperation och då krävs både läkare, sjukhus och sprutor. Att tro att du inte ska ha ont alls efter ett snitt känns lite att lura sig själv.
Nu menar jag inte att du på något sätt måste föda på annat vis än snitt.
Att gå till en Aurora-Bm tror jag är det bästa för den som är rädd för att föda, sen om det utmynnar i att det blir snitt - fine, men jag tror ändå på RÄTT sorts information är bättre än självstudier på nätet
Men ursäkta? "Att tro att du inte ska ha ont alls efter ett snitt känns lite att lura sig själv". VAR har jag skrivit att jag tror att jag inte kommer att ha ont alls? Och varför tror du att jag inte fått rätt information, utan bara ägnat mig åt "självstudier på nätet"? Jag har blivit opererad förr, jag är fullständigt medveten om att det kommer att bli smärtsamt efteråt.
Jag tycker att du ska ge fan i att döma mig och mitt val, eftersom jag inte ens presenterat alla fakta (med flit, eftersom jag tycker att det är privat). Att jag har en fraktur i en kota i ryggraden, som kan göra en vaginal förlossning både svår och smärtsam, det har jag inte skrivit någonstans eftersom jag tycker att det är privat - MEN det är någonting som spelar in när jag ska fatta ett beslut om vilken förlossningsmetod som är lämplig för just mig. Har man inte alla fakta så kanske man inte ska uttala sig. Jag har ingenstans bett om råd angående vilken förlossningsmetod jag bör välja, eller öppnat upp för en diskussion kring mitt eget val. Jag frågade efter hur de ANDRA gravida i den här tråden har tänkt, och OM det är någon annan som funderar över att välja planerat snitt.
Hade jag varit intresserad av vad okända främlingar på nätet skulle rekommendera för förlossningsmetod för mig, då hade jag kanske presenterat alla bakomliggande faktorer till varför jag tycker att snitt är det mest troliga valet för mig. Men nu är jag inte ett skvatt intresserad av vad du eller någon annan har för åsikt om min förlossningsmetod, så därför behöver jag inte dela med mig av hela min sjukdoms- och skadehistorik.
Menar du för övrigt att jag är mer främling på nätet och alltså inte har rätt att ha några kommentarer till detta än de ANDRA i den här tråden?
Tänk på det när du delar med dig av tankar - man får inte alltid de svar man varken förväntar sig eller kanske vill ha. Jag ber i allafall om ursäkt om jag råkade trampa på en öm tå.
Jag har inte bett någon av de andra i tråden om kommentarer angående mitt eget val om planerat snitt, (läs gärna mitt första inlägg om detta igen - jag frågade efter om ANDRA i tråden OCKSÅ funderar över planerat snitt). Det fanns inget frågetecken kring om jag skulle välja snitt själv eller inte. Jag har inte heller fått några kommentarer från någon annan i stil med din "Att tro att du inte ska ha ont alls efter ett snitt känns lite att lura sig själv". Sådana kommentarer är du den enda som har kommit med.
Det jag däremot har frågat efter är om det är några FLER som också funderar över planerat snitt, och kanske hur deras tankar går inför det. Att få höra kommentarer från någon som tror att jag ser ett snitt som en "easy way out", när man inte har ett uns bakgrundsinformation, det är djupt ointressant för mig.
Jag är fullständigt medveten om att man inte alltid får de svar man förväntar sig eller kanske vill ha - som alltid när man skriver på nätet. Men däremot tycker jag att jag har rätt att reservera mig från dömande kommentarer som jag varken öppnat upp för att få eller som jag ens lämnat tillräcklig bakgrundsinformation om för att någon annan ska kunna ha en ordentlig informerad åsikt om varför jag väljer si eller så.