Det är ju superbra att ni tar tag i en eventuell depression redan nu! Såklart vill ingen vara deprimerad men det måste ändå vara bättre att få upp ögonen för det tidigt och ha möjlighet att göra något åt det innan det blir riktigt allvarligt.
Jag har en vän som mådde väldigt dåligt under graviditeten och som lider lite av duktig flicka syndromet. Allt ska vara glatt och effektivt och enkelt i vanliga fall. När det inte var så under graviditeten så fejkade hon istället. Det funkade tills bebisen kom och amningen inte funkade. Då kraschade hon.
Hon fick hjälp efter att hon kraschat. Hade sjukvården fångat upp henne tidigare så hade det kanske gått bättre och inte tagit så lång tid för henne att komma tillbaka. Men tillbaka är hon och nu mår hon bra
Jag tror att en av dina nästa "läxor" kan komma att bli att du tillsammans med din man ska försöka tänka ut hur det skulle kunna vara om allt är mysigt efter att bebisen kommer. Små tillfällen av lycka tillsammans med bebisen. Du och bebisen går en rask promenad i glittrigt frostigt vinterlandskap, du håller i bebisen och kollar på favoritserie med en kopp varm choklad, du tittar på bebisen och gör en knasig min så att den gurglar av skratt.
Jag fick den läxan igår men den var inte så jobbig för mej.
Mvh Miks