Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu går inte ens Hööks-mjukis-billig-ridbyxorna att knäppa längre . Mjukisbyxeridningen påbörjas från och med idag....
Jag har alltså inga problem med fogarna och ridningen hjälper massor mot muskelkrampen jag får i ryggen (den jag hade kräkas-gråta-ont av). Fast jag orkar inte så länge, igår blev det 15 minuter barbacka i skritt ^^. Mysigt ändå!
@Sorbe
Inga kryckor nej, hoppas verkligen att jag klarar mig utan det.
Vår lilla är som mest aktiv på fm, runt kl 9 - 10, då ser man hur hela magen rör sig. Även på kvällen runt kl 23 när vi ska sova, då sparkas det hejvilt ett tag innan jag kan somna.
Jag har för mig att @Equilina sydde om ett par byxor under sin graviditet, kanske något du kan göra? Med stor mudd upptill.
Flikar in bara. Hör hemma i sommarföräldrar 2014 egentligen.
Fick göra glukosbelastning 2 ggr under min graviditet. Var ju inte spec gott direkt men det gick. Mådde lite illa bara. Första gången fick ja dricka det som det var och andra fick jag lite citron i. Då var det lättare att få ner.
Båda gångerna satt jag 2 timmar så det låter mkt med 4?
Jag har alltid fått göra glukosbelastningen två ggr under varje graviditet. Tror det är standard här. Men det kan mycket väl vara olika från landsting till landsting.Två gånger? Blev det första ofullständigt eller vad man ska säga?
Det ska bli spännande som sagt. Jag har kräkts två gånger under denna graviditet och det har varit för två veckor sen (v.26) eftersom jag inte verkar tåla Niferex. Men sockervatten borde inte vara några problem, hoppas jag.
Hur verkar era små? Har vi några sjusovare och vildingar i bukemagarna?
@Sorbe
Nej första var pga min vikt. Andra gången var det då det gjordes ett tillväxtultraljud i samband med en vändning och dom upptäckte att hon var ganska stor. Var dock inte ens i närheten av diabetes gången innan eller alla de gånger jag fick ta stick i fingret men det var för säkerhets skull.
Sen hade dom ju fel på vikten med. De beräknade 4,7 ungefär men hon vägde 4065 när hon kom ut.
Jag har alltid fått göra glukosbelastningen två ggr under varje graviditet. Tror det är standard här. Men det kan mycket väl vara olika från landsting till landsting.
@Sorbe Mina barn är födda 2004 och 2013, och jag har fått göra glukosbelastning 1 gång vardera. Fått sitta i väntrummet i 2 timmar . Första gången trodde jag allvarligt att det skulle vända i halsen, sköterskan förlängde t om tiden det skulle drickas på lite för att jag skulle slippa göra om det. När jag blev gravid 2013 så hoppades jag få slippa glukosbelastningen men icke, jag hade ångest flera dagar innan. Inte för att skrämma upp dig men för mig är det bland det vidigaste jag vet. Nu sist fick jag veta att jag kommer få det inskrivet för alla framtida graviditer. I kommun görs det annars bara vid någon typ av riskfaktor.
Jag tillhör en av de som får stor mage direkt, och därför fått göra glukosbelastning. Till skillnad från Sandra87 så har mina barns viktuppskattningar stämt någorlunda.
Här borta känns det lite motigt just nu.
Jag har haft mycket sammandragningar den senaste veckan. Bara det har gjort att jag känner mej helt slut. Magen är stenhård i princip hela tiden. Igårkväll ändrade de karaktär och blev istället till förvärkar. Jag har molvärk i nedre delen av magen, ont i ryggen och förvärkarna kommer med ungefär 20 minuters mellanrum och håller i sig ca 1,30 min. Mellan förvärkarna har jag sammandragningar. Jag har i princip bara legat stilla hela tiden och ändå fortsätter det. Ätit alvedon.
Diskussionen hemma är nu åka och storhandla (det röstar struts-jag för) eller ringa förlossningen (panik-jag röstar nej men mannen röstat ja).
Jag är inte alls redo för att åka till förlossningen. Jag har ju för sjutton inte ens hunnit gått på samtal...
Buhu!
Miks