Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ont hela tiden. Grund-ont har jag nog 5 på en 10-gradig skala. Ju mer jag anstränger mig desto ondare får jag. Ännu är det inte så illa som förra gången. Det hugger till vid vissa rörelser. Så att benen nästan viker sig. Svår smärta att beskriva. Lite som att vricka foten kanske. Och därefter gå runt på den. Fast smärtan sitter i fogarna bak och även längst ner i blygdbenet.

Mvh Miks

:crazy: Då är jag jäkligt glad att jag inte har ont så som du har, jag har bara ont, ibland, när jag går, vissa gånger direkt och andra gånger kan jag gå åtta kilometer utan att klaga, för mycket...;)

@miiiiiiia
Jag fick min TENS för foglossning, har den när jag lagar mat, eldar, sitter i soffan och lite överallt ;) Använder även den mot inflammation i muskelfäste och sambo lånar den rätt flitigt också.
Tanken är att jag ska använda den vid förvärkarna och påväg in till BB :)

Hehe, ja – vi kan ju alltid hoppas :D

Vi sover ju med två hundar i sängen, så bebisen kommer nog tycka att spjälsängen är ett underbart ställe att sova på. (I min fantasi i alla fall... :angel: )

Jag hör ju egentligen hemma i Sommarföräldrar 2014 men läser här också och kan inte låta bli att svara...

Vi har 2 rhodesian ridgebacks som sover i sängen med oss och det gör tyvärr ingenting för att få bebis att sova i sin egen säng. Han envisas med att sova hos mig.

@Sofie.S Alltid lär man sig något nytt!

Känns alltid foglossning eller har jag det utan att jag känner det?
Min läkare förklarade att alla kvinnors fogar luckras upp under en graviditet. Vissa direkt när de blivit gravida, andra i mitten på graviditeten medan vissa kvinnor bara ett par timmar innan förlossningen. Vissa känner av det mycket, andra har inte alls ont.

Om du klarar av att promenera 8km så skulle jag tro att du inte lider av foglossning. Dock kan det mycket väl vara fogarna du känner. En graviditet påverkar ju kroppen och kroppens muskler och leder mycket så det skulle lika gärna kunna vara muskelsmärta du känner.

Ett test man kan göra är att ligga på rygg på en hårdare yta och be någon trycka på framfogen. Den sitter mellan benen vid blygdbenet. Vid foglossning gör det ont vid själva trycket samt bak ungefär där man har gropar i huden ovanför rumpan.

Mvh Miks

Kan ni, som redan har fött barn en gång, berätta för mig hur förloppet var från det att ni kände att "Oj, nu är det nog dags" tills ni satte er i bilen för att åka in.

Jag hade redan varit inne på förlossningen dagen innan för en extra koll eftersom dottern var ovanligt lugn inne i magen och det var nära att jag blev igångsatt (de kopplade på dropp och allt, men ändrade sig i sista sekund, gjorde ett nytt ultraljud och bestämde sig för att vänta så jag fick åka hem igen).

Jag kände emellertid redan då att nu är det nog inte långt kvar och jag började få allt mer förvärkar/värkar. Det blev inte mycket sömn den natten för jag hade allt tätare värkar och min sambo försökte övertala mig att ringa till förlossningen igen, men jag vägrade eftersom jag hade läst om hur jääääättelåååååång tid det tar för förstföderskor innan de kommit så pass långt att de ska åka in. Så jag hade inställningen att så här kommer det vara ett par dagar, sedan kommer de riktiga värkarna :D Så dagen gick och värkarna blev värre men jag var fortfarande inställd på att det här skulle ta tid, så jag började snacka om att åka en sväng till stallet. Där satte min sambo stopp :p Till slut övertalade han mig att vi skulle ringa förlossningen och jag gick med på det, jag skulle bara ta en dusch och fixa mig i ordning först. Och där i hallen, på väg till duschen gick helt plötsligt vattnet. Då var jag inte alls lika kaxig längre utan insåg att det är nog dags ganska snart ändå och vi ringde förlossningen på en gång. De sa åt oss att komma in på en gång, så jag tog en snabbdusch och sedan ringde vi min pappa som lovat att skjutsa oss. Han måste typ ha kastat sig in i bilen för han var här några sekunder senare kändes det som, så vi traskade ner och hoppade in i bilen.

Jag ligger i soffan med min nya TENS-apparat! Helt fantastiskt! Vi kommer att bli bästisar känner jag.

Jag har de senaste dagarna haft ruggigt ont i huvudet. Jag skyller på att jag jobbat otroligt mycket. Nu har jag bara lite efterarbete kvar på min del i projektet som jag jobbat snart ett år med. Projektet fortsätter drygt ett år till och det känns lite sorgligt att inte få vara med till slutet. Jag hade inte varit med i en aktiv roll ändå men jag är kundansvarig för just den kunden så jag hade ju få ta del av arbetet ändå.

Det känns väldigt märkligt att nu vara borta i drygt ett år från jobbet. Förra gången var det en lättnad. Nu känns det jobbigare. Mycket på grund av att vi inte hittat någon som driver mitt affärsområde vidare medans jag är borta. Suck, det ät skitsvårt att rekrytera!

Mvh Miks
Jag köpte också en TENS och det var nästan magiskt hur värken i höfterna bara försvann så jag kunde sova.

@miiiiiiia
Precis Miks så har jag en grundsmärta dygnet runt, vi ansträngning så hugger/svider/strålar det. Har även väldigt jobbigt på nätterna, kan inte ligga för länge på ena sidan, får väldigt ont i bäckenet då.
Så ja, kan du gå 8 km tror jag inte att det är foglossning - 500 M till brevlådan är ungefär vad jag klarar av. ;)

@Miks och @Sofie.S Stackars er som har såna foglossningar! Går ni med kryckor också? Har sett några på barnmorskemottagningen som kommer med kryckor, inte kul!
Jag tror att jag har börjat känna av mina fogar. Jag jobbar ju inom restaurang och står upp hela dagarna (läs: springer och glider fram på hala golv) så det börjar nog märkas nu.
Jag har ju testat TENS tidigare men tyckte inte det var någon höjdare, får väl kanske testa det igen.

Min bm vill göra en glukosbelastning på mig så ska dit nästa vecka, jag lär väl kräkas upp allt som man dricker om jag känner mig rätt. :p
Någon annan av er här som ska göra eller har gjort en glukosbelastning?

@Miks och @Sofie.S Stackars er som har såna foglossningar! Går ni med kryckor också? Har sett några på barnmorskemottagningen som kommer med kryckor, inte kul!
Jag tror att jag har börjat känna av mina fogar. Jag jobbar ju inom restaurang och står upp hela dagarna (läs: springer och glider fram på hala golv) så det börjar nog märkas nu.
Jag har ju testat TENS tidigare men tyckte inte det var någon höjdare, får väl kanske testa det igen.

Min bm vill göra en glukosbelastning på mig så ska dit nästa vecka, jag lär väl kräkas upp allt som man dricker om jag känner mig rätt. :p
Jag gjorde glukos belastning och det var ingenting att oroa sig över insåg jag i efterhand. 3 dl sockervatten gick lätt att dricka. Mådde lite illa men det gjorde jag ofta ändå runt den veckan.

Jag gjorde glukos belastning och det var ingenting att oroa sig över insåg jag i efterhand. 3 dl sockervatten gick lätt att dricka. Mådde lite illa men det gjorde jag ofta ändå runt den veckan.

Det låter bra! Det jag väntar mig mest vara jobbigt är att inte få äta eller dricka sen kvällen innan och helst inte kissa innan jag ska dit (hahahahaha, gaaaah!), tur så tiggde jag till mig ett provrör så slipper jag kissa på mig i bilen på vägen dit. :nailbiting:

Nu när vi är uppe på toa stup i kvarten på natten då är väl knappast morgonurinen lika koncentrerad som den vanligtvis är, kanske man ska ta provet från någon av gångerna när man är uppe på natten, eller? :wtf:

Nu går inte ens Hööks-mjukis-billig-ridbyxorna att knäppa längre :(. Mjukisbyxeridningen påbörjas från och med idag....

Jag har alltså inga problem med fogarna och ridningen hjälper massor mot muskelkrampen jag får i ryggen (den jag hade kräkas-gråta-ont av). Fast jag orkar inte så länge, igår blev det 15 minuter barbacka i skritt ^^. Mysigt ändå!

Jag ska göra min 3e november, blev bokat redan i juli och jag ser inte fram emot det precis. Har svårt för att få i mej saker jag inte tycker om och det har blivit värre med graviditeten så risken för att kräkas är stor, sen ska jag sitta själv på sjukhuset och vänta i fyra timmar, känns inte som att det blir den roligaste dagen. Har tid på morgonen så fastan blir inga problem iaf.

Jag ska göra min 3e november, blev bokat redan i juli och jag ser inte fram emot det precis. Har svårt för att få i mej saker jag inte tycker om och det har blivit värre med graviditeten så risken för att kräkas är stor, sen ska jag sitta själv på sjukhuset och vänta i fyra timmar, känns inte som att det blir den roligaste dagen. Har tid på morgonen så fastan blir inga problem iaf.

Fyra timmar? Jag ska sitta i två... Konstigt!

Flikar in bara. Hör hemma i sommarföräldrar 2014 egentligen.
Fick göra glukosbelastning 2 ggr under min graviditet. Var ju inte spec gott direkt men det gick. Mådde lite illa bara. Första gången fick ja dricka det som det var och andra fick jag lite citron i. Då var det lättare att få ner.
Båda gångerna satt jag 2 timmar så det låter mkt med 4?

Igår var det dags för ett av alla dessa rutinbesök, så man haltar in med sin foglossning, häpnar över hur mycket man kan gå upp i vikt..och så var det dags för barnmorskan att lyssna på hjärtljuden med sin doppler.
Hon lokaliserar lillskrutten som resolut SPARKAR undan proben.

Barnmorskan sa att hon aldrig varit med om något liknande :P. Jag får en vag känsla av att det är en rastlös och bestämd själ därinne :').

Hur verkar era små? Har vi några sjusovare och vildingar i bukemagarna?

Flikar in bara. Hör hemma i sommarföräldrar 2014 egentligen.
Fick göra glukosbelastning 2 ggr under min graviditet. Var ju inte spec gott direkt men det gick. Mådde lite illa bara. Första gången fick ja dricka det som det var och andra fick jag lite citron i. Då var det lättare att få ner.
Båda gångerna satt jag 2 timmar så det låter mkt med 4?
4h va vad spec bm sa när jag frågade hur det gick till, men googlade lite och nhs hemsida säger 2h så hoppas hon sa fel.

Igår var det dags för ett av alla dessa rutinbesök, så man haltar in med sin foglossning, häpnar över hur mycket man kan gå upp i vikt..och så var det dags för barnmorskan att lyssna på hjärtljuden med sin doppler.
Hon lokaliserar lillskrutten som resolut SPARKAR undan proben.

Barnmorskan sa att hon aldrig varit med om något liknande :P. Jag får en vag känsla av att det är en rastlös och bestämd själ därinne :').

Hur verkar era små? Har vi några sjusovare och vildingar i bukemagarna?

Här är det fullös, har svårt att sova pga foglossning och det hålls igång mycket på natten och på dagarna, pappas röst är poppis för då blir det ännu mer fart :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 964
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 839
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar