Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, rent rationellt vet jag att det är bra.
Men det är skitjobbigt ändå. Jag är den sista personen jag känner som ens har haft tecken på depression tidigare i livet, men jag antar att det handlar om någon slags kemisk obalans i hjärnan – och det är svårt att reda ut det på egen hand. Däremot är jag lite rädd för eventuell medicin, och det var väl därför det kändes som en förträfflig lösning med B12-vitaminer...
Under veckan ska jag sätta mig och pyssla ihop "min vision", baserat på era berättelser. Det är fantastiskt att jag kan få så mycket hjälp och stöd här och att ni delar med er.
Jag och min man hade en jättebra walk and talk när vi gick kvällspromenad med hundarna i går, vi pratade om just det här och om förra besöket och nästa besök och att det bra att reda ut och få svar på många frågor och gråta ut hos proffs redan nu.
@Blueberry va bekvämt med ett proffs i familjen, min svärmor syr, men tyvärr tror jag inte att det är mycket vi kan använda. Tycker små bäbisar ska ha mjuka mer stretchinga kläder och hon syr i stelt bomullstyg, typ lakannstyg fast tjockare. Har försökt uppmuntra till annat tyg och erbjuder henne av det jag har köpt. sen vill hon ha massa spets och jag vet inte vad på allt och ingenting, senast var det sufletten till vagnen som skulle ha en rejäl spets
Åh, svärisar. Så synd att det ska ingå i partnerpaketet ibland... Mina svärföräldrar diskuterade amning (och hur heligt och förträffligt och underbart det är) med min man över mitt huvud under tiden jag var där senast. Jag blev GALEN.
Min ståndpunkt är att jag inte kan utgå från att det kommer fungera, eftersom det inte alltid fungerar för alla.
De såg ut precis så här när jag sa det:
Och sen slutade de prata med mig och la all sitt amningskrut på maken. Som om han skulle kunna amma ungen bättre liksom?
Herregud.
Jag är fortfarande sur på dem för det.
Jag förstår att du blir sur över en sådan sak. Överlag begriper jag inte varför folk ska lägga sig i sådana saker, maken till intrång i ens privata sfär får man leta ett tag efter.
Åh, svärisar. Så synd att det ska ingå i partnerpaketet ibland... Mina svärföräldrar diskuterade amning (och hur heligt och förträffligt och underbart det är) med min man över mitt huvud under tiden jag var där senast. Jag blev GALEN.
Min ståndpunkt är att jag inte kan utgå från att det kommer fungera, eftersom det inte alltid fungerar för alla.
De såg ut precis så här när jag sa det:
Och sen slutade de prata med mig och la all sitt amningskrut på maken. Som om han skulle kunna amma ungen bättre liksom?
Herregud.
Jag är fortfarande sur på dem för det.
Gah! Jag hade gått därifrån, elakt ivanliga fall men som extra känslig gravid dessutom! Hur ni gör angårbara dej och maken.
Min svärmor sa att jag inte ska ha nån epidural eller smärtlindring öht, för det hade inte hon och hennes förlossning gick ju så bra bla bla bla medans min mamma kör på att jag ska ta det jag vill och ingen ska säga annat. Annars är svärmor kvar i hur det va när hon fick barn, och tänker inte på att det var 40 år sen och saker ändras och mordeniseras och alla är vi olika. Är enorm glad att hon inte sagt att hon vill vara med på förlossningen, däremot har hon sagt att hon vill vara på sjukhuset och vänta, men då satt vi ner foten både jag och sambon, det är vår stund när vi 2 blir 3 och den vill vi ha för oss själva, dom kan vänta hemma och när vi är redo kan dom komma till oss vilket dom aldrig gjort tidigare.
Många sjukhus (varje fall här i skåne) har besökförbud för alla utom partner samt syskondäremot har hon sagt att hon vill vara på sjukhuset och vänta
Många sjukhus (varje fall här i skåne) har besökförbud för alla utom partner samt syskon
Oh my vad jag är glad att ha bra svärföräldrar och föräldrar också för den delen! Ingen har lagt sig i nåt alls varken med dottern, när vi fick missfall eller nu. De är bara glada och hjälpsamma (inte på ett jobbigt sätt) och tar hänsyn till vad vi vill och att vi kommer till dom om det är något inte att dom pushar på en massa utan att vi bett om det. En sak som min svärmor fundera på sist var att dom ville komma och hälsa på på sjukhuset efteråt. Det är tydligen VÄLDIGT många som gör så och det är verkligen inget för oss! Men det sa vi att vi inte ville utan dom får komma när vi kommit hem istället och det var dom fine med. Vi var inte mer än en natt på sjukhuset ändå