Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Jag ska dit på måndag.
Det är "väggen mot tarmen" som buktar in, ganska långt ner. Tillräckligt för att jag ska känna av det emellanåt, det känns lite som när en tampong är lite för långt ner typ. Det gör inte ont.

Det har inte känts såhär hela tiden, utan det har dykt upp på senare tid, i två veckor eller 10 dagar kanske?

Och jag som har varit så jävla duktig med knipövningar och rotlås och fan och hans moster, för att jag varit så orolig för det här. :arghh:

Jack har haft massa skojiga krypövningar för sig senaste veckorna, typ stått på alla fyra och gungat osv så jag trodde nästan han skulle hoppa över det där med att vidareutveckla ålandet och börja krypa istället :p men nej, för några dagar började han åla som en galning och lade krypövningarna på is... tills idag, då det tydligen var dags igen! Alltså jag garvar ihjäl mig, han har världens underbaraste teknik! Han typ skuttar framåt med rumpan och benen medan han kryper med armarna. Rörelsemönstret ser ut som... ja om ni tänker er en korsning mellan snigel och kanin som har väldigt bråttom och är lite lätt frustrerad :D:love:

Har ni några bra tips på en snygg och bra åkpåse för vinterbruk, dock ej supertjock? Vad har ni för sorter gott folk? Måste köpa en ny för lillpojken växte visst ur sin åkpåse under sommaren :p Vill ha en mysig och lite lagom tjock, gärna i någon snygg färg (en turkosblå skulle nog passa med resten av prylarna :) ), och inte superdyr. Den måste få plats i en syskonvagn. Vore ett plus om det går att köpa en matchande sittdyna till storasyster :)

Har ni några bra tips på en snygg och bra åkpåse för vinterbruk, dock ej supertjock? Vad har ni för sorter gott folk? Måste köpa en ny för lillpojken växte visst ur sin åkpåse under sommaren :p Vill ha en mysig och lite lagom tjock, gärna i någon snygg färg (en turkosblå skulle nog passa med resten av prylarna :) ), och inte superdyr. Den måste få plats i en syskonvagn. Vore ett plus om det går att köpa en matchande sittdyna till storasyster :)

Du menar en vanlig åkpåse då till vagnen eller en sån där hälften overall hälften åkpåse?
Jag har aldrig ägt någon men väntar med spänning på leverans på en grå till lilleman. Har faktiskt ingen aning om hur tjock den är heller :angel:

Vi har en bugaboo åkpåse som är fleecefodrad.

I söndags budade jag hem en resevagn på ebay, en sulky som går att ha liggläge på, dock endast framåtvänd. Jag kom fram till att ska jag inte orkar bära A en hel dag när vi ska ut och resa i oktober och här får jag ta vagnen hela vägen till gaten och på arlanda får man ju låna vagn.
Nu ska vagnen bara pimpas med en dyna så det blir lite mjukare och matchande kuddar för selen, åker om 3 veckor och vi flyttar om 1 vecka, jag borde hinna va ;):D

Du menar en vanlig åkpåse då till vagnen eller en sån där hälften overall hälften åkpåse?
Jag har aldrig ägt någon men väntar med spänning på leverans på en grå till lilleman. Har faktiskt ingen aning om hur tjock den är heller :angel:

Japp en helt vanlig åkpåse :D Har en sån där hälften overall-variant någonstans längst inne i garderoben när jag tänker efter men har aldrig fattat hur tusan en sån ska användas?
Okej spännande! Du får slänga in en recension sen :) får man fråga vad det är för märke/modell?

Vi har en bugaboo åkpåse som är fleecefodrad.

I söndags budade jag hem en resevagn på ebay, en sulky som går att ha liggläge på, dock endast framåtvänd. Jag kom fram till att ska jag inte orkar bära A en hel dag när vi ska ut och resa i oktober och här får jag ta vagnen hela vägen till gaten och på arlanda får man ju låna vagn.
Nu ska vagnen bara pimpas med en dyna så det blir lite mjukare och matchande kuddar för selen, åker om 3 veckor och vi flyttar om 1 vecka, jag borde hinna va ;):D

Är du nöjd med den? Gaah har hittat ett jättefint paket med åkpåse och sittdyna som skulle sitta finfint i syskonvagnen. Lite dyrt bara.......... :meh:

Japp en helt vanlig åkpåse :D Har en sån där hälften overall-variant någonstans längst inne i garderoben när jag tänker efter men har aldrig fattat hur tusan en sån ska användas?
Okej spännande! Du får slänga in en recension sen :) får man fråga vad det är för märke/modell?

Jag hade en sån 50/50-overall som lillebror hade i babyskyddet. Tänkte mig lite tumvanteeffekt istället för ett ben i varje på en overall :D

Glömde svara @westernsuzie att det är en från elodie details som jag har beställt. Så nu hoppas jag att ingen kommer och säger att den är värdelös :nailbiting:
Jag har en från elodie details! :up:

Den är varm och gosig. Dock tyckte jag att den var lite för kort när jag hade den till storebror. Han kunde inte ha den när han var 1,5 år. Men han var en bautakille förvisso :angel: Till lilla C i vinter kommer den vara perfekt! Jag har en svart i sammet. Utgått ur sortimentet och jag är såååå nöjd att jag har just den :)

Vilken färg köpte du?

Mvh Miks

Jag har en från elodie details! :up:

Den är varm och gosig. Dock tyckte jag att den var lite för kort när jag hade den till storebror. Han kunde inte ha den när han var 1,5 år. Men han var en bautakille förvisso :angel: Till lilla C i vinter kommer den vara perfekt! Jag har en svart i sammet. Utgått ur sortimentet och jag är såååå nöjd att jag har just den :)

Vilken färg köpte du?

Mvh Miks

Jag har en "liten" kille som ligger -1 på kurvorna så jag hoppas att han kan ha den iaf denna och nästa säsong. Sen kanske han inte vill sova på dagarna längre och då behövs den egentligen inte tänker jag.

Köpte en grå "gilded grey" :)

Jag har en "liten" kille som ligger -1 på kurvorna så jag hoppas att han kan ha den iaf denna och nästa säsong. Sen kanske han inte vill sova på dagarna längre och då behövs den egentligen inte tänker jag.

Köpte en grå "gilded grey" :)
Åh den är jättefin!

Oavsett så kan man öppna upp påsen upptill och ha överkroppen i en filt och då funkar den på benen så du kommer nog kunna ha den nästa år!

Mvh Miks

Åh den är jättefin!

Oavsett så kan man öppna upp påsen upptill och ha överkroppen i en filt och då funkar den på benen så du kommer nog kunna ha den nästa år!

Mvh Miks
Jag hoppas den är lika fin i verkligheten som på bild :)
Vi får se hur det blir nästa år, det viktiga är ändå i år.

Men hur är tanken att de ska kläs i åkpåsen? :o

Är du nöjd med den? Gaah har hittat ett jättefint paket med åkpåse och sittdyna som skulle sitta finfint i syskonvagnen. Lite dyrt bara.......... :meh:

Vi har använt den på kvällarna nu i veckan och jag gillar den, vi har bara sulkyn med oss så den är lite för lång men den funkar. A ger tummen upp för mysighet :D men ja de är dyra och jag skulle aldrig köpt en själv.

Är jättesugen på en elodie details påse och allt annat till så fina grejor.

Jag hoppas den är lika fin i verkligheten som på bild :)
Vi får se hur det blir nästa år, det viktiga är ändå i år.

Men hur är tanken att de ska kläs i åkpåsen? :o

Jag funderar också på hur man ska klä. Vi kommer till Sverige i början av oktober och tänkte packa softshell overallen hon har och en i fleece sen koftor och tjocktröjor, och åkpåsen såklart och hoppas den passar vagnen vi har där.

Nu när jag har fått åkpåsen och fingrat på den så inser jag lite hur man kan tänkas klä den lilla människan i åkpåsen.
Den är tjock och gosig så det är snarare knoppen som kläs än kroppen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 229
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar