Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Mina föräldrar har en fantastisk vänkrets, de har alltid funnits där och alla fick barn typ samtidigt - så om något hade hänt med mina päron hade jag och syskonen bergis adopterats till någon av de familjerna utan tvekan.

På tal om föräldrar så har John en mormor och morfar som är superengagerade och kärleksfulla – men som bor fyra timmar bort. Farmor och farfar ser vi tyvärr inte särskilt ofta, även om de bor nära. :(
Jo vi har våra bäst vänner som barnen är trygga med. Dock har de 3 barn själva så de skulle bli en liten nätt 5 barnsfamilj. Inte så säker på att de skulle ta dem.

Hu nu ska jag sluta tänka katastroftankar! Jag får typ hjärnblödning!

Verkar som att det är rätt så vanligt med oengagerade far- och morföräldrar. Vi är ju ett helt gäng i tråden som har erfarenhet. Vad trist!

Mvh Miks

Hans föräldrar kanske blir bättre när A inte är en bebis längre. Vissa har ju lättare att förstå större barn.

Flytta till Sverige är inte ett alternativ?

(Jag tror du är ute efter interagera :))

Mvh Miks
Tack för språk hjälpen, könner mej som Victoria Silverstet ibland :o:p jag tappar orden på svenska helt, nackdelen med att inte prata det varje dag.

Nej sverige är inget alternativ, ingen av oss skulle trivas, eller A skulle nog då hon skulle få se mormor o morfar o morbror ofta :love:

Någon som har hjälm på sitt barn?
A är ju bara 6 månader och mer vild än tam hon tar sej framåt och uppåt :crazy: hon är ju för liten för att ha koll, tur heltäckningsmattan dämpar lite
@Miks hur har ni gjort med er vilda baby?

@Miks nu ska ju ingenting sånt hända er så klart! Men OM så finns jag här. Jag skulle inte tveka att rycka in om det behövs. Så att du vet.

Någon som har hjälm på sitt barn?
A är ju bara 6 månader och mer vild än tam hon tar sej framåt och uppåt :crazy: hon är ju för liten för att ha koll, tur heltäckningsmattan dämpar lite
@Miks hur har ni gjort med er vilda baby?
Vi har låtit henne ramla :nailbiting: och ramlat har hon. Mycket. Hon har haft blåmärken i skiftande färger i ansiktet. Även en blåtira.

Lite taskigt men något gott tror jag det kommit ur det hela. Hon har blivit aningens försiktigare. Framförallt håller hon nu ofta upp huvudet när hon ramlar baklänges.

Det sägs väl att de klarar fall från sin egen höjd. Det gör ont men de tar liksom ingen skada.

Mvh Miks

Hon står upp i sängen och babblar. Om man inte bryr sig så blir hon sur och skriker. Jag brukar tackla ner henne till hon slutar ställa sig upp. Det kan ta allt mellan 3-27 gånger. När hon väl ligger så klappar jag henne på ryggen, stoppar i nappen. Jag är sjuuuukt tråkig så det är inte ett dugg kul för henne att vara vaken på natten.
Mvh Miks

Jack är inne i en exakt likadan period! Ligger och babblar i några timmar mitt i natten :p och eftersom mamma är sååå tråkig och bara försöker sova måste han givetvis slita i mitt nattlinne och buffa på mig med jämna mellanrum :devil: Var lagom pigg i morse eftersom jag satt uppe till midnatt sisådär och uppdaterade mitt CV (enda tiden på dygnet man kan göra sånt i fred från de små kidsen), sen höll Jack låda ett par timmar i natt för att sedan göra morgon vid sexsnåret i morse :nailbiting: Måste gå och lägga mig snart så jag får lite sömn ifall det blir likadant i natt!

Hoppas den här fasen går över snabbt så han börjar sova lite mer som folk igen! Har inga problem med att han vaknar några gånger för att amma, bara han somnar snabbt igen, men det här när han ligger vaken flera timmar orkar jag inte!

Angående rörliga barn, så har J varit rätt stilla - fram till för några veckor sedan. Nu får jag liksom leta efter honom :o

Han reser sig om han får stöd mot ryggen, pressar sig liksom mot det och tar spjärn och skjuter sig upp. Han ramlar och dunkar i huvudet mest hela tiden - från sittande, ålande, rullande och liggande. Eftersom han bara ålar baklänges är hans specialitet att ta sig in under en möbel så att bara huvud och armar sticker ut och sedan dunka bakhuvudet mot möbeln för varje försök att fortsätta backa.
Ni kan gissa vilka utbrott jag behöver hantera om dagarna, va?:cautious:

Nu har vidtagit fram en vanlig tunn bäddmadrass som han får ha som lekyta. Det fungerar riktigt bra, även om han smiter ganska ofta...

Jack är inne i en exakt likadan period! Ligger och babblar i några timmar mitt i natten :p och eftersom mamma är sååå tråkig och bara försöker sova måste han givetvis slita i mitt nattlinne och buffa på mig med jämna mellanrum :devil: Var lagom pigg i morse eftersom jag satt uppe till midnatt sisådär och uppdaterade mitt CV (enda tiden på dygnet man kan göra sånt i fred från de små kidsen), sen höll Jack låda ett par timmar i natt för att sedan göra morgon vid sexsnåret i morse :nailbiting: Måste gå och lägga mig snart så jag får lite sömn ifall det blir likadant i natt!

Hoppas den här fasen går över snabbt så han börjar sova lite mer som folk igen! Har inga problem med att han vaknar några gånger för att amma, bara han somnar snabbt igen, men det här när han ligger vaken flera timmar orkar jag inte!
I feel with you! :arghh:

Må babbelbäbisarna sooooova i natt!!

Mvh Miks

I feel with you! :arghh:

Må babbelbäbisarna sooooova i natt!!

Mvh Miks

Jaa hoppas de gör det!! Finns det ingen form av sömndans man kan dansa eller några andra magiska tricks? Om man rabblar någon slags trolleriramsor i sovrummet när det börjar skymma?

Men som du säger, det är ju få 30-åringar som ligger och babblar i timtal på nätterna :) och om de gör det brukar de ju åtminstone klara sig på egen hand och låta föräldrarna sova i fred :)

Jaa hoppas de gör det!! Finns det ingen form av sömndans man kan dansa eller några andra magiska tricks? Om man rabblar någon slags trolleriramsor i sovrummet när det börjar skymma?

Men som du säger, det är ju få 30-åringar som ligger och babblar i timtal på nätterna :) och om de gör det brukar de ju åtminstone klara sig på egen hand och låta föräldrarna sova i fred :)
Nää det är få 30-åringar som babblar! Desto fler som är 30-ish som ligger och lyssnar på babblet, aka vi! :rofl:

Mvh Miks

Vi har låtit henne ramla :nailbiting: och ramlat har hon. Mycket. Hon har haft blåmärken i skiftande färger i ansiktet. Även en blåtira.

Lite taskigt men något gott tror jag det kommit ur det hela. Hon har blivit aningens försiktigare. Framförallt håller hon nu ofta upp huvudet när hon ramlar baklänges.

Det sägs väl att de klarar fall från sin egen höjd. Det gör ont men de tar liksom ingen skada.

Mvh Miks

Än så länge har det inte blivit så mycket ramla men några gånger har de blivit plus att hon verkar tycka det är smart att dunka huvudet i allt hårt :crazy: vi budar på en hjälm på ebay nu så får vi se hur de går

Nu får vi igen för att A sov så mycket idag, det är full fart i hennes säng och massa pruttljud, medans vi kör med tråkiga föräldrar som inte vill leka. Hon blev dock täppt i näsan nu ikväll så jag kommer nog inte sova så mycket även om hon gör de, blir en riktig hönsmamma nu hon har ju inte varit täppt tidigare. Har gett en dos näsdroppar och calpol (typ alvedon av nått slag, det är mirakelmedlet som ges för allt typ)

Jag kommer inte få någon stjärna i föräldrahimlen jag heller :( har ju haft lillebror rörlig i en månad och har inte säkrat hemmet direkt mer än vad jag gjorde för fem år sedan. Tänkte inte på katternas bollar och han lyckades trycka in en sån i munnen som fastnade för honom. Han blev så otroligt ledsen, gjorde säkert jätteont i käkarna men jag fick snabbt ut bollen men det känns ju ändå ruttet :(

Jag kommer inte få någon stjärna i föräldrahimlen jag heller :( har ju haft lillebror rörlig i en månad och har inte säkrat hemmet direkt mer än vad jag gjorde för fem år sedan. Tänkte inte på katternas bollar och han lyckades trycka in en sån i munnen som fastnade för honom. Han blev så otroligt ledsen, gjorde säkert jätteont i käkarna men jag fick snabbt ut bollen men det känns ju ändå ruttet :(
Han tog ingen skada! Du har din stjärna kvar :up:

Men katterna kanske får magasinera sin bollar ett tag :angel:

Mvh Miks

Här hardet efter en väldigt dålig natt med lite sömn bkivid snorigt, febrigt, rödblomligt och det klias i öga och dras i öra, måste va tänderna som är på G igen. Tur vi hade några doser calpol kvar för den nya flaskan är nerpackad på ett jättebra ställe :banghead: får köpa ny när vi åker och hämtar nycklarna till nya huset i em. Blir en utmanande helg det här, sjuk bebis och flytt utan bärhjälp el barnvakt :nailbiting:

Här hardet efter en väldigt dålig natt med lite sömn bkivid snorigt, febrigt, rödblomligt och det klias i öga och dras i öra, måste va tänderna som är på G igen. Tur vi hade några doser calpol kvar för den nya flaskan är nerpackad på ett jättebra ställe :banghead: får köpa ny när vi åker och hämtar nycklarna till nya huset i em. Blir en utmanande helg det här, sjuk bebis och flytt utan bärhjälp el barnvakt :nailbiting:
Nä men fy! Bara en av grejerna låter som nog! Sambons päron vill inte hjälpa till något?

Mvh Miks

Nä men fy! Bara en av grejerna låter som nog! Sambons päron vill inte hjälpa till något?

Mvh Miks

Sambon bad dom komma o se efter lillan men tror knappast dom kommer, dom har säkert ett läkarbesök om nån vecka som gör att de inte kan komma den hör helgen eller inom närmsta åren typ.
Mina föräldrar har kollat på flyg för att komma men jag har sagt nej tack då de skulle kosta många tusenlappar för dom.

Är rätt arg på svärpäronen som inte kan ställa upp alls någonsin!

Han tog ingen skada! Du har din stjärna kvar :up:

Men katterna kanske får magasinera sin bollar ett tag :angel:

Mvh Miks

Jo nu är alla bollar ihop plockade och dottern hjälpte till och tyckte det var som en skattjakt :up:
Fast det kändes ändå ruttet det där borde jag kunnat ha förutsett med rumpan typ :(

Sambon bad dom komma o se efter lillan men tror knappast dom kommer, dom har säkert ett läkarbesök om nån vecka som gör att de inte kan komma den hör helgen eller inom närmsta åren typ.
Mina föräldrar har kollat på flyg för att komma men jag har sagt nej tack då de skulle kosta många tusenlappar för dom.

Är rätt arg på svärpäronen som inte kan ställa upp alls någonsin!

Men fy! :mad: All rätt att du är arg, det hade jag också varit i er situation.
Hoppas det flyter på ändå för er.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 230
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar