Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Glömde svara @westernsuzie att det är en från elodie details som jag har beställt. Så nu hoppas jag att ingen kommer och säger att den är värdelös :nailbiting:

Åå jag är lite sugen på just en från elodie details eller petite cherie (åkpåsarna från de två märkena verkar rätt lika i stil åtminstone på bild, om någon har erfarenhet av båda får ni gärna berätta om det stämmer :) ).

Jag kom ju på att jag fick med en sittdyna när vi köpte vagnen OCH att den dynan har en dragkedja, så att den går att fästa med överdraget till liggdelen - och vips hade jag en åkpåse :up:

Har jag nämt att jag älskar min pansarvagn? :D

Och jag måste bara berätta.
John följde med på agilityträning eftersom mamman tänkte att han skulle sova under tiden. Tji fick jag! Han var klarvaken hela tiden (nästan tre timmar), och vi kom hem vid halv åtta = dags att varva ner och gå och lägga sig = ongen var sjövild och JÄTTEBUSIG. :rofl:

Jag fick av honom kläderna och han fick rulla runt naken medan han drack lite välling, sedan på med blöja och pyjamas och så började nattningen på allvar. I över 20 minuter låg jag och försökte söva en bebis OCH hålla mig för skratt. Har var helt ljuvlig! Glad och pratig och full av bus, stora leenden och fnitter. Till slut somnade han mitt i ett prat, och var helt borta på ett ögonblick - supertrött! Älskade, älskade onge!

Han har en så fantastiskt fin personlighet och det är så roligt att lära känna honom på riktigt :love:

Vi överlevde semestern, har haft kononväder så vi har kunnat vara ute med båten hela familjen och i brist på kryputrymme i husvagnen släppte vi A på grönbete och så har vi jobbat på att bli en hästtjej.

20150908_180243.jpg

IMAG1464.jpg

På fredag får vi nycklarna till så jag har det jag gör med vilda babyn och packande :crazy::D

Idag var vi för sista gången på lokala öppnaförskolan, nösta vecka testar vi nya och hade vi inte flyttat hade vi inte gått tillbaka. En av ledarna var väldigt på hon tog leksaker av barnen och gav de andra trots att de lekte vra med vad de hade, vände och flyttade på fullt nöjda barn, de var som en speedad duracell kanin som for runt.
A tycker dock det är skitkul där, hon ler så fort någon ny kommer, snackar med alla och håller låda, hon är väldigt framåt och tar för sej det är så kul att se henne.

Här har lilla C varit på 8månaders kontroll idag! 8800g, 70,5cm och 44 i hattmått!

Det var utvecklingskoll och prat om att barnsäkra hemmet inför att barnet blir rörligt! Jag inflikade att lilla C ålat sedan hon var 5 månader och gått längs med möbler en dryg månad nu. BVC sköterskans svar var att då hoppar vi över det pratet för ni har ju uppenbarligen barnsäkrat annars hade hon varit död nu! Ha ha ha!

I övrig kämpar jag med vakna nätter! Skjut mej någon! I natt har hon varit vaken nästan två timmar. Sen upp och studsa vid 6! Gaaah!

Det är tur att hon är glad och söt på dagarna! Hon åker omkring hemma och är ganska nöjd förutom när jag lagar mat!

Mvh Miks

Känns som att hon har tagit igen det hon missade i början på både vikt och längd @Miks :)

Vad gör hon på natten då? Alldeles överlycklig eller ledsen och arg? Låter väldigt jobbigt oavsett :(

Känns som att hon har tagit igen det hon missade i början på både vikt och längd @Miks :)

Vad gör hon på natten då? Alldeles överlycklig eller ledsen och arg? Låter väldigt jobbigt oavsett :(
Ja nu ligger hon exakt på mitten så det känns skönt!

Hon står upp i sängen och babblar. Om man inte bryr sig så blir hon sur och skriker. Jag brukar tackla ner henne till hon slutar ställa sig upp. Det kan ta allt mellan 3-27 gånger. När hon väl ligger så klappar jag henne på ryggen, stoppar i nappen. Jag är sjuuuukt tråkig så det är inte ett dugg kul för henne att vara vaken på natten.

Det är dessutom stor skillnad på om hon är hungrig eller bara babblig. Hon äter en till två flaskor på natten. Det är också lite drygt. Det borde hon kunna sluta med men hon äter inget vidare på dagen så hon behöver nog äta ikapp på natten.

Jag försöker med mitt mantra: "Det är inte så många som är 30 som [valfritt ord]". I detta fallet blir det: det är inte så många som är 30 som vaknar och står och hoppar i sängen i två timmar varje natt :D

Mvh Miks

Jag hoppas hoppas att vi börjat närma oss att sova hela nätter igen, vi har ju haft 3 månader då hon vaknat och varit ledsen och vill äta runt 2 och igen vid 5 nu har det varit 2 nätter då jag bara behövt ge napp och stryka på kinden så har hon somnat och sovit till halv 5-5 för att vakna och öte och sen somna igen. Bra timing då vi behöver vila oss i form inför helgens flytt.

Sambon har haft ett snack med sina föräldrar efter att dom återigen sagt att han aldrig ringer och dom bara får se A några timmar på helgen. Sambon jobbar heltid och är hemifrån 11-12h veckodagar, han är trött, vi har en bebis som ger oss bruten sömn (även om jag tar nätterna så vaknar han med) dom har aldrig!!!! Varit hem till oss, har bott här snart 3 år, så han sa kort och gott detta och att de är välkommen när de vill och får gärna komma i helgen och se efter A så det underlättar för oss.
Jag tror inte de kommer men det känns rätt elakt av dom när de bor 30 min härifrån att de inte kan komma men mina föräldrar tar minst 2 flyg och reser en hel dag för att komma, och var beredd att komma nu i helgen för att hjälpa oss med A och att flytta.
Att ta A till svärisarna under flytten är inget alt, dels är hon väldigt aktiv så de kommer inte orka ensamma en hel dag och sen så litar jag inte på att de kan se efter en bebis längre.

Jag hoppas hoppas att vi börjat närma oss att sova hela nätter igen, vi har ju haft 3 månader då hon vaknat och varit ledsen och vill äta runt 2 och igen vid 5 nu har det varit 2 nätter då jag bara behövt ge napp och stryka på kinden så har hon somnat och sovit till halv 5-5 för att vakna och öte och sen somna igen. Bra timing då vi behöver vila oss i form inför helgens flytt.

Sambon har haft ett snack med sina föräldrar efter att dom återigen sagt att han aldrig ringer och dom bara får se A några timmar på helgen. Sambon jobbar heltid och är hemifrån 11-12h veckodagar, han är trött, vi har en bebis som ger oss bruten sömn (även om jag tar nätterna så vaknar han med) dom har aldrig!!!! Varit hem till oss, har bott här snart 3 år, så han sa kort och gott detta och att de är välkommen när de vill och får gärna komma i helgen och se efter A så det underlättar för oss.
Jag tror inte de kommer men det känns rätt elakt av dom när de bor 30 min härifrån att de inte kan komma men mina föräldrar tar minst 2 flyg och reser en hel dag för att komma, och var beredd att komma nu i helgen för att hjälpa oss med A och att flytta.
Att ta A till svärisarna under flytten är inget alt, dels är hon väldigt aktiv så de kommer inte orka ensamma en hel dag och sen så litar jag inte på att de kan se efter en bebis längre.
De har väl varit lite knepiga hela tiden svärpäronen? Bra att han sa ifrån. Jag tror det är det enda som kan få dem att ändra beteende lite grann. Hoppas ni får hjälp i helgen!

Lilla C har gett igen ordentligt till min mamma och till svärpäronen. Ingen av dem har ansträngt sig för fem öre att skapa en relation med henne. Det gör att hon skriker rätt ut när hon ser dem i ren skräck. Skulle aldrig falla henne in att bli buren av någon av dem. Min mamma konstaterade för 3 veckor sedan när vi var där att "vi får nog prata lite mer FaceTime så du känner igen mormor". Sedan dess har hon ringt FaceTime exakt noll gånger :meh:

Svärpäronen är pensionerade och har träffat lilla C 9 gånger sedan hon föddes i december. De bor 30 minuter ifrån oss.... Kusinerna träffar de 2-4 gånger i veckan :(

Inte lätt med vad man har för förväntningar på folk.

Mvh Miks

Det händer ibland att lillebror vaknar på nätterna och inte kan somna om direkt men då ligger han mest och vrider och vänder på sig.
Sova hela nätter är han inte direkt ett fan av annars heller men han brukar somna om ganska snabbt.

Och hemma hos oss har vi ingen direkt relation till farföräldrarna. Min man pratar nästan dagligen med sin mamma men de är inte särskilt intresserade av att träffas. Blir kanske varannan månad som vi ses och då är de inte särskilt intresserade av barnen ändå.
Mina föräldrar har däremot alltid varit noga med att skapa relation till barnbarnen och vill helst träffas minst en gång i veckan och gärna oftare.

Men att som era @Miks och @pudsey och bo bara 30 minuter bort är ju för dåligt! Finns ju ingen ursäkt när man bor så nära.

De har väl varit lite knepiga hela tiden svärpäronen? Bra att han sa ifrån. Jag tror det är det enda som kan få dem att ändra beteende lite grann. Hoppas ni får hjälp i helgen!

Lilla C har gett igen ordentligt till min mamma och till svärpäronen. Ingen av dem har ansträngt sig för fem öre att skapa en relation med henne. Det gör att hon skriker rätt ut när hon ser dem i ren skräck. Skulle aldrig falla henne in att bli buren av någon av dem. Min mamma konstaterade för 3 veckor sedan när vi var där att "vi får nog prata lite mer FaceTime så du känner igen mormor". Sedan dess har hon ringt FaceTime exakt noll gånger :meh:

Svärpäronen är pensionerade och har träffat lilla C 9 gånger sedan hon föddes i december. De bor 30 minuter ifrån oss.... Kusinerna träffar de 2-4 gånger i veckan :(

Mvh Miks

Men fy va tråkigt med såna mor- och farföräldrar till sitt/sina barn :( Jag inser vilken tur vi har där både mina och makens föräldrar träffar våra barn ofta och gör det mer än gärna.

Mvh Miks

Ja dom är ju knepiga, man skulle tro att de skulle göra allt för A iaf enda barnbarnet från det enda barnet. Jag blir så ledsen för sambons skull, han jobbar röven av sej för att vi ska ha det bra och så på helgerna ska han släpa med oss till dom för att sitta där och glo medans de ska hålla dottern som snart är där C är och kommer vägra, redan nu visar hon att hon hellre är hos mej eller sambon och jag sätter hellre henne på golvet så hon kan leka än i deras famn då hon inte vill sitta still men de flrstår de inte. Vi ska hinna göra en hel del på gelgen men en dag försöker dom kräva att vi är där, sen ska vi hinna handla och fixa och viktigast av allt ha tid som en familj. Ska vi dit så ska vi packa in unge, leksaker, mat och dryck till henne och oss, aldrig att de bjuder på nått.
Jag är så arg och ledsen över hela situationen, visst kan vi bara bryta med sambon vill inte och jag förstår honom, de är gamla och sjuka och har inte så många år kvar, de är ändå hans föräldrar och nör vi är där så är de relativt trevliga, alltid emot mej. Men sambon har börjat att helre gå it och leka med hunden eller fixa hon djuren än vara inne så han umgås inte med dom så mycket. Hans mamma är rätt ut elak med honom och jag får försvara han och gör mitt bästa för att peppa och muntra upp när han blir låg av allt det här.
Hur kan sambon blivit en sån ordentlig, ärlig och fin person. Jag hoppas de skärper sej för hans och As skull för snart kommer hon förstå mer och hur vi känner.

Mina föräldrar vill träffa oss hela tiden, de tycker det är synd att sambon inte kan hälsa på lika ofta som jag och A. Vi kör skype ofta och försöker ses varannan månad minst, nu blir det bara 5v mellan vi ses. De kommer till oss eller betalar vpra biljetter så vi kan komma till dom, de står för all mat nör vi är där och fyller kylen när de kommer hit. De köper kläder som A kan ha och använda och leksaker. Och viktigast av allt de leker och interact (hej google translate blir de integrera:confused: ) med henne. Svärmor vill bara sotta och hålla, kan inte leka eller försöker trösta när hon är ledsen.

Ja dom är ju knepiga, man skulle tro att de skulle göra allt för A iaf enda barnbarnet från det enda barnet. Jag blir så ledsen för sambons skull, han jobbar röven av sej för att vi ska ha det bra och så på helgerna ska han släpa med oss till dom för att sitta där och glo medans de ska hålla dottern som snart är där C är och kommer vägra, redan nu visar hon att hon hellre är hos mej eller sambon och jag sätter hellre henne på golvet så hon kan leka än i deras famn då hon inte vill sitta still men de flrstår de inte. Vi ska hinna göra en hel del på gelgen men en dag försöker dom kräva att vi är där, sen ska vi hinna handla och fixa och viktigast av allt ha tid som en familj. Ska vi dit så ska vi packa in unge, leksaker, mat och dryck till henne och oss, aldrig att de bjuder på nått.
Jag är så arg och ledsen över hela situationen, visst kan vi bara bryta med sambon vill inte och jag förstår honom, de är gamla och sjuka och har inte så många år kvar, de är ändå hans föräldrar och nör vi är där så är de relativt trevliga, alltid emot mej. Men sambon har börjat att helre gå it och leka med hunden eller fixa hon djuren än vara inne så han umgås inte med dom så mycket. Hans mamma är rätt ut elak med honom och jag får försvara han och gör mitt bästa för att peppa och muntra upp när han blir låg av allt det här.
Hur kan sambon blivit en sån ordentlig, ärlig och fin person. Jag hoppas de skärper sej för hans och As skull för snart kommer hon förstå mer och hur vi känner.

Mina föräldrar vill träffa oss hela tiden, de tycker det är synd att sambon inte kan hälsa på lika ofta som jag och A. Vi kör skype ofta och försöker ses varannan månad minst, nu blir det bara 5v mellan vi ses. De kommer till oss eller betalar vpra biljetter så vi kan komma till dom, de står för all mat nör vi är där och fyller kylen när de kommer hit. De köper kläder som A kan ha och använda och leksaker. Och viktigast av allt de leker och interact (hej google translate blir de integrera:confused: ) med henne. Svärmor vill bara sotta och hålla, kan inte leka eller försöker trösta när hon är ledsen.
Hans föräldrar kanske blir bättre när A inte är en bebis längre. Vissa har ju lättare att förstå större barn.

Flytta till Sverige är inte ett alternativ?

(Jag tror du är ute efter interagera :))

Mvh Miks

@Michellan95 @FengurLaugar Ja det är trist med att barnen, eller egentligen inte barnen för stora N har de varit väldigt måna om. Det är lilla C som de liksom inte varit intresserade av. Hon har egentligen inte någon relation med någon annan än oss i familjen. Hon känner även igen @hvala :love: och några andra av mina vänner.

Jag får lite hjärtsnörp när jag tänker på om det skulle hända oss vuxna något. Vem skulle barnen hamna hos då :cry::nailbiting: Jag kan liksom få svindel när jag tänker på det!

Mvh Miks

Jag får lite hjärtsnörp när jag tänker på om det skulle hända oss vuxna något. Vem skulle barnen hamna hos då :cry::nailbiting: Jag kan liksom få svindel när jag tänker på det!

Mina föräldrar har en fantastisk vänkrets, de har alltid funnits där och alla fick barn typ samtidigt - så om något hade hänt med mina päron hade jag och syskonen bergis adopterats till någon av de familjerna utan tvekan.

På tal om föräldrar så har John en mormor och morfar som är superengagerade och kärleksfulla – men som bor fyra timmar bort. Farmor och farfar ser vi tyvärr inte särskilt ofta, även om de bor nära. :(

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 229
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar