Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Stort Grattis till en ny graviditet!

Jag följer i dina fotspår och tror att det kanske kan vara på g... här också! :o:p Inget planerat alls... men har inte börjat med preventivemdel då jag alltid får extrema humörsvängningar... så vi har kört med Kondom.

Det var kul fram tills då vi upptäckte att den var sönder... :crazy:O_o
Började räkna idag när jag känner illamående och börjar få lite ömma bröst igen, haha man känner igen dessa sympton tidigt!

Efter att jag räknat och insåg att att sistamensens första dag var 1 Juni, kondomen gick sönder Lördagen den 15 Juni, när jag fyllde i mensdatumet så sa uträknaren att du räknas ha blivit gravid ca 15 juni. Alltså stämmer de väldigt bra och jag är alltså i vecka 5 nu, BF 7 Mars!

Men tänker inte börja planera eller tro att jag e gravid ännu... (beräknas ha mens) imorgon... så antingen är det kroppen som lurar mig inann mensen elelr så är det bebis igen!

shit... jag sa att jag ville ha barn tätt... men hade tänkt ev bli gravid någpngång i höst... nu blir de bara 14 mån mellan mina om jag nu e gravid! :p

Melissa har också börjat få lite gröt på kvällen... hon är inte jätte glad i det, och så testade vi lite välling ist, det var hon inte heller så glad i, antar att det är en vanesak, för vår mat tycker hon e jätte god när hon får smaka lite då och då.

Vi låter henne faktiskt smaka på det mesta, förutom sånt som man vet är farligt, skadligt för dom. Hon älskar vattenmelon och gurka! :)

Vi funderar också på att byta från liggdelen på vagnen till sittdelen, hon vill ju sitta me och se allt hela tiden. Dom andra i föräldragruppen har alla bytt till sittdelen. :) Så får väl hänga på!

haha kul om du också skulle vara gravid igen :D;)
Jag börjar redan få mage igen O_o Undrar om det är kroppen som minns bra hur det är att vara gravid eller om jag är ganska långt gången. Men det jag fasar för är om det skulle vara tvillingar :crazy::nailbiting: Har tvillingar i släkten. Skulle vara coolt att få det, men blir en aaaning tufft om jag skulle få det så tätt inpå Alicia.

haha jahvisst, jag ska ge de några dagar till inann jag testar och ser om mensen kommer, ;)

Kan tänka mig att magen komemr fortare, kroppen har ju inte hunnit få alla sina muskler och blivit lika stark och uppstramad som inann. ;)

Så spännande, tänk om de e tvilingar! ;) Hade jag kunnat tänka mig så har man barnafödandet klart sen, (vill ha 3) ;) Men blir mycket småbarn samtidigt.

Min mage kom tidigt med Alvin, då är det ju ändå 22 månader mellan mina. :p I vecka 12 var jag typ lika stor som i vecka 20 med storebror. Men det jämnade ut sig och i slutänden var jag mindre andra gången. ;)

*kl*

Kul att läsa ikapp i tråden! Blir så avis på er som är (och kanske är)gravida (konstigt nog eftersom jag avskydde att vara gravid denna sista gång men är ändå sugen på en till bebis! Men här blir det inga fler! Tre är nog och dessutom vägrar jag att föda igen!

Julius växer och frodas! Världens gladaste, enklaste unge! Det enda smolket är hans njure.. Han fick feber innan midsommar och då är det barnakuten som gäller för urinprov. Nu var det lyckligtvis inte urinvägsinfektion utan bara förkylning men insåg där i väntrummet att när han börjar dagis lär det bli många sjukhusbesök eftersom de då är sjuka OFTA. Nåja. Den dagen den sorgen..

Har alla börjat ge smakisar? Julius är ju bara 4,5månad så jag har inte börjat men insåg att jag var rätt ensam om det på öppna förskolan.. Hur gör ni? Jag har väntat eftersom han inte direkt visat något intresse och rekommendationen är 6månader..

Apropå graviditetskilon så gick jag ner allt + lite till första veckan (är dock överviktig) men har gått UPP (!) och väger nu samma som när jag blev gravid.. Med mycket degigare mage och gäddhäng! Gah! Måste börja träna insåg jag..

Vi har gett lite smakisar, men inget regelbundet eller så.

Gröt har vi dock börjat med. Dessvärre reagerar han på gröten på precis samma sätt som på mjölk, med gaser, diarre och magont. Vi har precis avslutat ett magknipsanfall. :( Precis lika var det med storebror när han började med gröt och då upptäcktes hans sojaallergi. Jag anar ett mönster... :(

Aj! Stackars Alvin! Vad tråkigt med allergier! Min brorson är allergisk mot en hel massa saker och det upptäcktes när han var bebis, han fick också ont samt kaskadspydde när han åt vissa saker :(

När du skriver det så har han faktiskt kräkts mer sedan han började med gröten också! Det är ju vanligt vid mjölkallergi, men båda mina har varit kräkungar överlag. Eftersom magen verkar reagera lika med soja så är det väl inte helt omöjligt att reaktionen skulle passa in också. Att jag inte tänkt på det!

Apropå graviditetskilon så gick jag ner allt + lite till första veckan (är dock överviktig) men har gått UPP (!) och väger nu samma som när jag blev gravid.. Med mycket degigare mage och gäddhäng! Gah! Måste börja träna insåg jag..

Samma här, gick ner allt + lite till efter förlossningen när jag ammade. Nu väger jag nästan lika mycket som höggravid! :( Fruktansvärt frustrerande... vet att jag borde träna/röra på mig mer, mitt stora problem är godis, :meh: Försöker att inte köpa hem, men för att bli av med alla kilon jag har så hade jag behöft storträna mer eller mindre varje dag 1-2 timmar, kommer aldrig bli av me det annars, promenader räcker inte här.

Det är det dryga med att bo på landet, jag drar mig för att packa in och köra till stan för att gyma när sambon kommit hem på kvällen, då vill jag hellre umgås med han eller va i stallet. :o

Grattis, vad kul med en till så snabbt :) och grattis till chambery också eventuellt då ;)
Helammar ni båda två fortfarande men har ändå blivit gravida? Hann ni få tillbaka mensen osv innan??

Jag tror tamejtusan att jag också är lite småsugen på en till rätt snart, men då menar jag rätt snart som i att bli gravid igen om ett år eller så, inte än inte :o tror jag... :o :D Haha, under den värsta koliktiden trodde jag aldrig att jag nånsin skulle känan så här, men som det är nu är det ju heelt fantastiskt att vara mamma. Skitjobbigt ibland, men samtidigt fantastiskt :)

Här är det dop på gång, på lördag smäller det och vi har haft möte med prästen och nu håller jag på och bakar och lagar mat för fulla muggar. Det kommer ca 50 pers vilket ska bli kul, men shit vad mycket jobb det är!

Grattis, vad kul med en till så snabbt :) och grattis till chambery också eventuellt då ;)
Helammar ni båda två fortfarande men har ändå blivit gravida? Hann ni få tillbaka mensen osv innan??

Jag tror tamejtusan att jag också är lite småsugen på en till rätt snart, men då menar jag rätt snart som i att bli gravid igen om ett år eller så, inte än inte :o tror jag... :o :D Haha, under den värsta koliktiden trodde jag aldrig att jag nånsin skulle känan så här, men som det är nu är det ju heelt fantastiskt att vara mamma. Skitjobbigt ibland, men samtidigt fantastiskt :)

Här är det dop på gång, på lördag smäller det och vi har haft möte med prästen och nu håller jag på och bakar och lagar mat för fulla muggar. Det kommer ca 50 pers vilket ska bli kul, men shit vad mycket jobb det är!

Tack :)
Jag helammade bara i ca 3 månader och delammad ca en månad. Mjölken blev mindre fet eller nåt för hon gick inte upp speciellt mycket i vikt. Jag hade mycket mjölk hela tiden och det sprutade nästan ur tuttarna. Men fast hon åt i timmar så blev hon aldrig helt nöjd. Med ersättning fick vi en mycket mer nöjd dotter och jag blev en bättre mamma som kunde komma upp ur soffan och göra nåt om dagarna.
Jag vet inte om mensen kom tillbaka eller om jag bara hade en nidblödning i maj någon gång. Blödde så pass lite att det gjorde ont att ha tampongen i och det räckte att bara ha trosskydd istället och det varade bara någon dag.

Tagit något test än? *Nyfiken*

KL
Jag har i princip gått ner alla kilon efter graviditeten (gick upp nästan 30kg :crazy: ) Började med minst 30min promenader varje dag, sen körde jag coreövningar, träna lite med hantlar och lite benövningar som utfall och upphopp osv.
Nu när jag har jobbat i sommar (lagerjobb), så har jag gått mellan 20 000-30 000 steg om dagen och det har också hjälpt till mycket.

Det här är ett perfekt kort träningsprogram när man har barn, är bara på 12 min
http://gymglam.se/program/core-12-minuter/

Sen finns det den här sidan också som är anpassad för mammor
http://www.mammaiform.se/

Minns att det var någon mer än jag som var orolig över hur brösten skulle bli efter förlossningen. För mig blev det inge bra alls :( Dom är som slappa påsar nu :(:arghh: Hade fasta bröst som passade C-kupa innan, men nu är det hängiga D istället.

Ja för Sid (min brorson) märks det direkt när han äter ngt olämpligt eftersom han kräks massor då.. De trodde att han bara var en kräkbebis när han var liten men det visade sig vara allergi..

Vad tycker era bebisar om att bada? Har en liten kille som får PANIK när vi försöker bada honom, vi har försökt allt men han bara vrålar..

När du skriver det så har han faktiskt kräkts mer sedan han började med gröten också! Det är ju vanligt vid mjölkallergi, men båda mina har varit kräkungar överlag. Eftersom magen verkar reagera lika med soja så är det väl inte helt omöjligt att reaktionen skulle passa in också. Att jag inte tänkt på det!

Ja här är godissuget också min akilleshäl..är hungrig och godissugen nästan jämt!!' Skitjobbigt!

Samma här, gick ner allt + lite till efter förlossningen när jag ammade. Nu väger jag nästan lika mycket som höggravid! :( Fruktansvärt frustrerande... vet att jag borde träna/röra på mig mer, mitt stora problem är godis, :meh: Försöker att inte köpa hem, men för att bli av med alla kilon jag har så hade jag behöft storträna mer eller mindre varje dag 1-2 timmar, kommer aldrig bli av me det annars, promenader räcker inte här.

Det är det dryga med att bo på landet, jag drar mig för att packa in och köra till stan för att gyma när sambon kommit hem på kvällen, då vill jag hellre umgås med han eller va i stallet. :o

Samma här, de har blivit lite mer hängiga efter varje graviditet och jag har stora bröst (e-kupa) men har alltid varit nöjd med dem tills nu.. De hänger massor och ser ut som juver.. Kul. Not.

Minns att det var någon mer än jag som var orolig över hur brösten skulle bli efter förlossningen. För mig blev det inge bra alls :( Dom är som slappa påsar nu :(:arghh: Hade fasta bröst som passade C-kupa innan, men nu är det hängiga D istället.

Samma här bröst som hänger och slänger. När jag var i tonåren pratade man om penntricket för att kontrollera om man hade hängbröst, nu skulle jag kunna få plats med en hel laptop, inget kul.

Jag var också överviktig innan graviditet, men har nu gått ned gravidkilon samt ca 15 kg, har dock några kilon kvar. Det var samma sak efter W, jag gick ned ordentligt efter, men när jag började jobba ökade vikten i raketfart. Så nu gäller det att försöka skaffa goda vanor och jobba för att behålla dem när jag börjar jobba igen.

Vi får väl se, nu har A fått gröt som är fri både från mjölk och soja. Förhoppningsvis går det bra! :)

Ang bröst så blev mina så jättestora när jag ammade den här gången så de känns jättesmå. :p Men jag kan ha samma BHar som innan, så de är nog bara lite slappare. Jag har dock inga problem med dem, de är faktiskt rätt snygga. :o

Jag och barnen har avklarat en natt helt själva utan pappa nu. Storebror som jag innan trodde skulle det bli svårast med har skött sig utmärkt att somnade utan pappa (som lagt honom varenda kväll i över ett år). Lilleman har däremot strulat mer än någonsin! Så han väckte ju självklart storebror... Men storebror var superduktig och la sig igen när jag sa till, fast han hade svårt att somna om. Alvin har nog aldrig fått mat så lätt någonsin på natten... Men vad gör man inte för att få tyst på honom snabbt? :angel:

Aja, mina förhoppningar om kommande natt är stora i alla fall, nu vet jag hur de vill ha det för att få det så bra som möjligt. Tror jag... :D

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 849
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 519
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 376
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 093
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?