Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
God Jul önskar Alfred Visa bifogad fil 62062
Ja tiden går så jäkla fort alltså, man hinner inte med alls känner jag.God jul till er också! Blev så glad över att vår tråd kom upp på första sidan. Tänk att de är tre år våra små
Ja tiden går så jäkla fort alltså, man hinner inte med alls känner jag.
Jodå det är jag ju, kul att den här tråden kom upp igen!
Vi har också en stormig fas men (som jag skrev i en annan tråd) är det mer humörsvängningar än att hon gör saker hon inte får. Hon är antingen jätteglad eller jättearg. Superartig och lillgammal eller ligger på golvet och gallskriker. Ena sekunden sitter hon och läser och skriver helt orimligt bra, nästa skriker hon för att hon inte vet hur man tar på sig en tröja
Hon har alltid varit sån men känns som att det är värre än någonsin nu. Men är nog inte så konstigt, det har varit ett omvälvande halvår för oss. Först föddes lillebror prematurt mitt i värsta rs-säsongen. Så S var hemma 3 månader från förskolan. Sen nu för någon månad sen fick storebror diabetes med allt vad det innebär. Så nu har hon både en lillebror och storebror med mer ”akuta” behov och hamnar lite mitt emellan ibland även om vi försöker undvika det.
Hon längtar så tills hon får börja skolan (som storebror) men får nog komma över ligga och gallskrika på golvet tills dess
Här är det faktiskt ganska lugnt just nu (peppar, peppar). Humörsvängningar finns men tycker ändå att det är hanterbart nu. Hon har lärt sig att skriva sitt namn och kan räkna enkel matte (typ 6+2). Tyvärr har hon ärvt mitt tänk kring att man ska kunna allt från början, det där med att träna för att lära sig saker är överskattat så att träna på att cykla, åka slalom, läsa osv. funkar dåligt om någon ens yppar ett tips om hur hon kan göra det. Jag har frågat mina föräldrar om tips på hur jag ska hantera det men de skrattar bara och säger att det är pay back time... Tack för den
F är ganska gnällig ibland men annars är humöret hyfsat. Tycker det är roligt med bokstäver och siffror, kan läsa en del ord och kan skriva ganska långa ord på telefon/dator, men däremot helt ointresserad av att använda penna, vare sig det är för att rita med eller skriva. Har inte kompisar på förskolan så det tycket jag känns ganska jobbigt. Har semaste veckorna lekt ibland med ett grannbarn o det verkar gå hyfsat, hoppas att det kan släppa på förskolan också.
ganske petig med maten, vi har verkligen hamnat inatt servera typisk ”barnmat”, för inget av barnen äter annat.
barnen (lillebror är 2,5) har rätt stort utbyte av varandra nu, leker mycket.
Tyvärr verkar det inte vara något barn som han leker så pass mycket på förskolan. Jag hoppas det blir bättre så småningom.En till som är duktig på att läsa och skriva, vad roligt det måste vara. Både för er och för barnen Jobbigt med kompisarna dock, finns det något barn som hen leker mer med på förskolan som ni kan träffa utanför förskolan för att bygga på relationen?
Vår är också petig i maten och har otroligt svårt för att smaka på nya saker. Tack och lov är lillasyster väldigt bra på det istället så det väger upp lite.