A har haft ett komplicerat förhållande till fsk - men numera älskar han den!Ni som har era barn på förskola, vad tycker de om det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
A har haft ett komplicerat förhållande till fsk - men numera älskar han den!Ni som har era barn på förskola, vad tycker de om det?
Men hallå! Det låter EXAKT som vår dotter, precis samma saker säger hon
Ni som har era barn på förskola, vad tycker de om det?
A älskar förskolan, springer in . Vi är väldigt nöjda med förskolan trots att lokalerna är stökiga (flytt och ombyggnation av avdelningarna) då pedagogerna är fantastiskaNi som har era barn på förskola, vad tycker de om det?
Känner också igen allt ni skriver om humörsvängningar och trots, jisses vilken pärs det kan vara ibland. Sparkar och slåss och skriker är det vi bråkar mest om just nu. Lyckligtvis har vi oftast en väldigt glad, nyfiken, hjälpsam och härlig kille, men där i mellan hinner man ju allt undra varför man var barn. Haha. Pratar enormt mycket med långa meningar och drar roliga slutsatser på saker vi pratar om eller gör.
Eftersom lillasyster anlände i oktober går storebror på förskolan 15h i veckan. Vi skolade in en månad innan hennes ankomst ungefär och under den månaden fick han heltid. Han tycker jättemycket om förskolan, han var dock hemma ganska länge när lillasyster kom (ledig plus sjuk) så då tog det ett tag innan han kom in i det igen. Får se om det blir lika dant nu efter jullovet kanske. Lämningarna har i princip alltid gått bra men hemma Vid frukost har han blivit ledsen när jag sagt att vi ska till förskolan. Det går dock alltid över så fort vi kommer ut och hoppar i vagnen. Generellt kan han behöva ”bearbeta” en del information innan han kan acceptera/gilla det typ .
Finklädd vid julfirande!
Visa bifogad fil 43041
Här är det också humörsvängningar deluxe. Det jobbigaste för mig är när hon kastar sig i backen med huvudet först när hon inte får som hon vill
På julafton blev det lite för mycket av både människor och julklappar för dottern så hon valde att gå undan och vara för sig själv. Jag tror att hon tyckte att det var jobbigt att hamna i centrum av allas intresse även fastän både lillebror och kusinen också fick en hel del uppmärksamhet.
Hon har inte börjat på förskolan än då jag är hemma med lillebror. Min mamma tjatar på mig om att dottern behöver gå på förskolan för att inte hamna efter på det sociala planet men jag tror att hon kommer ta ikapp det när hon väl börjar. Hon är jättego mot lillebror numera och ger honom pussar och kramar
E har sovit över, utan oss föräldrar, hos både morföräldrarna och farföräldrarna. Det blir väldigt tyst i huset när hon är iväg
Språket utvecklas hela tiden och vi fick oss ett gott skratt när vi tittade på Sveriges första match i jvm i hockey häromdagen och E härmar mormor och vrålar "KOM IGEN NU DÅ"
Idag åkte jag och båda barnen till mormor och morfar. Hem åkte bara jag och lillebror. E skulle "sova mommo moffaj" och hon är bestämd när hon sätter den sidan till. Så nu blir det en lite lugnare kväll för två trötta småbarnsförälder här hemma
Ja det är himla skönt att få låna ut ungen ibland att "bara" ha lillebror att ta hand om är rena semesternDet är ljuva tider när barnen sover över hos mormor och morfar, njut
Ja det är himla skönt att få låna ut ungen ibland att "bara" ha lillebror att ta hand om är rena semestern
Vi har också checkat av 2.5-års kontrollen! Lite kul ändå nu när det var så länge sen vi var där för Lokes skull. 93.5cm lång och 13.6kg. Inte heller här var ”språkkontrollen” några som helst problem, han pratar som ett rinnande vatten och det kommer nya ord hela tiden.
Han fick även sparka en boll, skilja ut den lilla bilen i en leksakslåda med lite leksaker (däribland två bilar i olika storlekar) och måla på ett papper.
I övrigt rullar det på, lillasyster (5mån) är väldigt omtyckt och den Värsta trotsperioden är över. För tillfället
Och så har vi blivit med ponny!
Visa bifogad fil 47277