Kul att det skrivs lite i tråden igen!
Även här har vi plockat bort blöjan, i början av juli. Gick väldigt smidigt och vi tog även bort kvällsvällingen strax efter vilket gjorde att nattblöjan var torr. Så även den tog vi bort och har inte haft någon olycka i sängen alls, väldigt skönt att slippa blöjorna helt! (En stund, småsyskonet föds i oktober!)
Vi är mitt i inskolning på förskolan och det går bra. Supernöjd med personalen och förskolan i sig. Det är en två veckor lång ”process” här och vi har varit där en timme varje dag denna vecka, i går och idag lämnade vi honom och det har inte varit några problem. Nästa vecka utökas dagarna successivt och sen är tanken att han kommer gå heltid på förskolan i fem veckor innan jag går på ny föräldraledighet 1:a oktober och då får han 15h/vecka.
Och så allt som kommer ur munnen på barnet! Det sägs ju att tvåspråkiga barn ofta är senare med talet men inte här i alla fall. Han pratar hela tiden, upprepar och härmar allt han hör och bygger meningar upp till fyra ord både på svenska och holländska. Det mesta ganska förståeligt också Mycket prat om bajs också, det är otroligt fascinerande. Han pekar gärna på alla djur (levande eller leksaker) och visar var bajset kommer. ”Där kom baj”. Trodde kiss-och-bajsåldern kom senare jag!
Haha! Precis så är det här med angående bajs och var på olika sorters djur det kommer