Håller tummarna för att det startar snart för er
Jag förstår att du äter så nu som "sista utväg". Men att börja äta så extremt när man blir gravid för att (eventuellt) försöka undvika graviditetsdiabetes känns jättekonstigt (angående kommentaren att du skulle kunnat äta så hela graviditeten). De flesta äter nog normalt eller till och med lite sämre än normalt, och får ju inte graviditetsdiabetes. Och eftersom man inte är helt säker på vad diabetes beror på som @YaHilweh skrev (och hon om någon borde veta!) så är det bara oturen man kan skylla på, inte dina specifika kostvanor.
Tack snälla!
Ja, tycker också det och tycker även att det känns lite extremt nu.. Men ska ringa min BM i eftermiddag och lyssna lite vad hon säger kring allt det här, hon har inte kontaktat mig än vilket jag tycker är dåligt med tanke på att jag 1. har blivit diagnostiserad med graviddiabetes (detta fick jag ju dock veta av förlossningen som jag bara var hos av en slump) och 2. har fått konstaterat att bebisen är + 33 % vilket är ganska mycket. Allt det här var ju i förra veckan (onsdags och torsdags), så nog är det befogat att tycka att det är dåligt att jag inte har blivit kontaktad? Samma sak kring mitt senaste urinprov, då sa dom att "hör du inget är det inget!" men sen sa jag när jag var där att det verkligen kändes som en UVI och bad dom kolla provsvaren igen, och mycket riktigt..
Är era bm också såhär slappa eller är det bara min?