Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste fråga en sak till er som har fött förut - exakt hur ont gör det att kissa i början? Vi hade sex idag och det sved så in i h-vete att kissa efteråt.. och då tänker jag att mannen må vara hyfsat välutrustad men det är ju noll och absolut ingenting jämfört med en bebis.
Hade däremot tänkt att han ska stanna inne tills tisdag iallafall så min storebror får ha sin födelsedag ifred
@JeayLSonen föddes på sin kusins (min systerdotters) 3-årsdag
Dottern fick i alla fall en egen dag, dagen efter en annan kusin (min brorson) fyller år.
Varför sprida ut födelsedagarna liksom
Du kanske borde börja smörja in dig för att slippa sprickor både nu och efter förlossningen? Jag försöker smörja med mandelolja en gång dagligen för att undvika sprickor i möjligaste mån senare.
Om du skulle få ont så kan du smörja in dig med lite Xylocain innan du går och kissar. Smörj, vänta en kvart och då är du bedövad. Funkar för nummer 2 också om det är illa.Åh vad jag hoppas att det ska vara lika för mig! Verkar dock tyvärr vara rätt känslig där nere så tror inte att jag ska hoppas för mycket.
Ja, kanske det! Är mandelolja det bästa? Smörjer man bara rakt på då?
Ja, kanske det! Är mandelolja det bästa? Smörjer man bara rakt på då?
Sonen föddes på sin kusins (min systerdotters) 3-årsdag
Dottern fick i alla fall en egen dag, dagen efter en annan kusin (min brorson) fyller år.
Varför sprida ut födelsedagarna liksom
@JeayL
Här har vi kört 7 dagar mellan alla kusinerna
Det är mycket kalas i december...
3/12 (Lillkusinen), 10/12(Dottern, äldst), 17/12 (äldsta kusinen) och sedan julafton 24/12
Om du skulle få ont så kan du smörja in dig med lite Xylocain innan du går och kissar. Smörj, vänta en kvart och då är du bedövad. Funkar för nummer 2 också om det är illa.
Mvh Miks som grinandes kissade i duschen i 3 veckor efter sonen
Jag tror valfri fet olja funkar bra men fått tips på ett flertal ställen på nätet om just mandelolja när jag läst runt. Finns billigt på apoteket. Jag smörjer en liten bit in och så utanpå runtom inklusive hela perineum ända bak till andra hålet.
@Sofie_B jag sprack grad två båda gångerna och det sved väl lite det första dygnet, men inget som jag inte kunde hantera. Kissa i duschen funkar super iaf
Isch, extra trött på det ikväll så jag måste gnälla lite. Bebis knölar runt så magen står i sjutton hörn och det trycker och ilar nedåt i bäckenet. Lägg på massiv halsbränna, sammandragningar och illamående...
Hoppas det! Tidigare kvällar har han tryckt en hel del mot vänster höftben ungefär, vilket ju uppenbart är fel väg. Men snart så!Bebis kanske försöker hitta vägen ut!