Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3
Milton vaknar fortfarande MINST 3 ggr under nätterna (han äter kanske 130 ml vid 20-21 tiden på kvällen när vi nattar honom), Vaknar runt 01,04 och 06,sen går vi upp vid 08 ungefär! Snacka om att man längtar efter att få sova en hel natt! Sen är jag ju så knäpp så jag kan inte sova förrens 23-24 tidigast heller,så man hinner ju precis somna in tills det är dags att gå upp och mata,sen sova 2-3 timmar,sen upp och mata,sen 1-2 timmar,sen upp och mata,sen 1-2 timmar,sen går vi upp...Trött? JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! Inte kan jag sova på dagen heller,så dom här timmarna är det enda jag får i sömn..
Han får dessutom aldrig i sig mer än max 180 ml,oftast gör vi 150 ml,och då lämnar han alltid bra skvätt... Så han vaknar ju sen och är hungrig! Där vid ett så brukar han inte äta så mycket,kanske 50 ml,sen somnar han om (medans han äter) Där vid fyra äter han 120-130 kan jag gissa på,sen vid sex-tiden så är det bara lite snuttande tills han somnar om,så kanske runt 50 ml där med. Önskar att han kunde äta mer när han somnar,men han bara skjuter i från sig flaskan,vänder bort huvudet,och somnar...
Jag hoppas att det kanske blir lite bättre när han får lite gröt sen,kanske fyller upp magen mer.
Funderar på att börja "vägra" att ge han mat iaf vid 01 till att börja med,då kanske han äter mer när han vaknar vid 04,och kan stå sig på det enda tills 07-08,så man bara behöver mata en gång/natt,men då känner jag mig jättedum och hemsk som mamma!
Då blir det ju mellan 6-8 timmar utan mat! Men han är ju inte såååå intresserad av att äta där vid ett,utan är ju mest snuttandet på flaskan,men känns som om han sover mer än att han är vaken då. Jag vet inte? Erbjuda vatten bara om det inte räcker med napp? Kan man göra det,eller ska vi fortsätta mata och hoppas att det går över av sig självt?