Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3
Så jobbigt för er med förkylda och snuviga barn.
Vår gårdag spenderas vi först på ett Dop
Sen vidare för att ta årets skörd av hö och höensilage till hästarna och fåren. Super fin kväll och en glad Melissa, han även med att följa det fina prinsess bröllopet en stund.
Jag blir såå sugen på att gifta mig! hehe
Har ett litet dilemma... vet inte riktigt vilket väg jag ska rikta in mig på och försöka följa.... Jag har alltid sagt att jag vill ha många barn (3 st) och gärna relatifft tätt... Som ni vet som jag har skrivit inann så blir jag arbetslös när jag är klar med min mammaledighet, efter att ha jobbat 3,5 år på min tidigare arbetsplats.
Vad jag har märkt är det super svårt att få ett vettigt och fast jobb när man inte direkt har någon utbildning.. har ju läst naturbruk/häst på gymnasie och sedan studerat till Florist, men vill varken jobba med hästar eller blommor.
Så har förstått att jag antagligen måste börja plugga på nytt... har funderat fram och tillbaka och tror jag kommer läsa till Förskollärare (tror det skulle passa mig) 3,5 års studier...
Så när ska jag få mina nästa barn? haha känns jätte svårt, det optimala hade varit att vara mammaeldig klart nu till sommaren 2014 och sedan hoppat på utbilningen hösten 2014 och sen studera 3,5 år, men efter att ha studerat är ju föräldrapenningen rätt så dålig, så då borde man se till att få ett jobb och jobba ett tag inann man blir gravid och ska vara mammaledig på nytt, då har jag räknat ut att mitt barn nr 2 kommer att födas när jag ca är 29/30 år.. det är absolut ingen gamalålder att få barn på, men så har jag helt plötsligt fått nästan 5 år mellan mina barn vilket jag verkligen inte vill och hela min önskan med att få mina 3 barn inann jag är 30 år är som bortblåsta.
Pratade lite med några vänner som menade på att man kan ju börja studera och sen bli gravid med barn nr 2 och sen efter mammaledigheten ´fortsätta med studierna, Tyvärr tror jag inte detta är aktuellt för mig då jag inte är glad att studera och måste gå in helhjärtat i studiterna för att genomföra dom, så vill därför inte dra ut på det och avbryta mitt i.
Dessutom känns det dumt att vänta på att studera tills jag är 30 och fått 3 barn då det kosstar och tar tid med barn.. har man ekonomiskt råd att ha 3 barn... men ingen vettig inkomst... vette 17.
Pust... som jag har funderat på detta... Hur har ni gjort och hur ser era planer/jobb ut??