Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

KL

Suck... Sambon har fått ta Ellie så mycket som möjligt på kvällarna senaste tiden vilket har lett till att det har funkat jättebra och lilltjejen har trivts i princip lika bra hos honom som hos mig. Så himla skönt! Nu har han dock jobbat sent två kvällar i rad och knappt träffat henne och vi är tillbaka på ruta ett igen. Hon bara gnäller och skriker och ser sig om efter mig när hon är hos honom :( men det är väl bara att stå ut med det och försöka få henne att inse att pappa är en toppenkille igen antar jag!

Jag tar steget längre och ska lämna båda mina barn till mina föräldrar på lördag, så ska jag och mannen bära möbler. Svårt annars när man alltid måste passa barn. Lilla F är ju så fruktansvärt enkel, så länge hon får mat/torr blöja/leka/sova så är hon glad oavsett vem det är som har henne för stunden. :D

I övrigt flyter allt på bra här hemma. :)

Förhoppningsvis går det snabbare för henne att förstå att pappa är en schysst typ den här gången! :) Om du dessutom inte är hemma så har i alla fall jag upplevt det som att det gått bättre med våra barn.

Två jobbiga graviditeter och början som tvåbarnsmamma har varit tufft för mig. Det är inget jag ångrar, men jag kommer inte göra om det för alla inblandades skull. :)

Ferrari: Tufft av er! Är det ni som ska flytta? :)

Ferrari: Tufft av er! Är det ni som ska flytta? :)

Nä, vi ska slänga 2 soffor ;) lite mycket med 3 soffor i en lägenhet på 69 kvm. Den ena belamrar vinden och den andra "lekrummet". Sen är det en del som ska till grovsopen. Svärfar är det som ställer upp och kör, men han kan inte bära, och vi behöver bära skiten ner för 7 våningar O_o så därför behövs även mina starka armar :P

Så, då var det smidigast att låta barnen vara hos mormor&morfar under dagen. Så vi kan fixa i lugn & ro. Hon hade kunnat sitta i bilen med farfar, men känns som om hon blivit trött på det efter ett tag och då hade det blivit stressigt. Men jag vet ju att hon är enkel, så är inte det minsta bekymrad. Och jag vet hur bra mina föräldrar är med smått så, finns ingen jag litar på mera :)

Ah, låter som att barnen har det bättre hos mormor och morfar då! :)

A väckte mig för en stund sedan och hade bajsat. Vi var upp och bytte blöja och sen la jag ner honom i sängen medan jag bytte blandade ersättningen. Vem tror ni somnade istället för att vänta på mat..?

Fast nu vaknade han. Jag känner min lilla lus ändå! ;)

Här har det varit full rulle idag... var ner till byn och handlade. Hittade på apoteket nappen till mamflaskor med storlek 2, så jag e super glad! :D Köpte även en bitring som Melissa verkar uppskatta riktigt mycket!

Han även med att handla mat, hämta ut ett paket och körde sen hem och M sov i vagnen ute så passade jag på att greja med hästarna på lösdriften, rensa ogräs och fixa. Nu är vi inne igen och jag har hunnit gjort tråkgöra som disk och betala räkningar. Man blir ruggigt effektiv när barnet sover! :p Om en liten stund komer sambon hem så ska vi köra ner till svärföräldrarnas stuga vid havet och ha lite familjemys med grillning! :) En bra fredag med andra ord!

Oj vad du är effektiv! :bow:

Jag har skickat iväg alla grabbar istället och har egentid. :angel: Jag firade den med att åka till apoteket och hämta Alvins ersättning (6 burkar á 228 kr= 120 kr tyckte jag var en bra deal). :D

Jag toppade det hela med att ytterligare en varningslampa började lysa i bilen på hemvägen (så nu lyser kylarvätskan, motorelektroniken och ETS-lampan). Man kan inte göra annat än att älska bilar. :meh: Men nu gick den väldigt dåligt, så nu får den stå och vi får roa oss hemmavid.

Visst hinner man mycket när dom sover! :)

Jag har rensat landet i dag,promenerat 2 hundar,betalat räkningar,badad Milton + vovve,åkt och hämtat transport,sen åkt och hämtat hem hästen,gjort i ordning stallet så han kan sova inne,packat hö för i morgon,hämtat lite färgprover,pustat sadel och träns,hämtat mammas hund och promenerat alla tre vovvar,nu ska jag traska ner mot affären och handla mat,blir nog att slänga något på grillen även här,ser dock mörkt ut på himlen så jag hoppas jag hinner till affären och tillbaka iallafall,grilla får man göra under taket om det kör ihop sig. ;) Man blir alltså även effektiv när dom små inte vill sova längre när kl är 06! ;) Bara att gå upp,men man får mycket gjort under dagen då!

Milton har varit glad och vaken nästan hela tiden,han sov en kort stund mellan transporten och hästen,men han ligger/sitter så nöjd så och jollrar bara och ler hela tiden,gullunge! :D

Ferrari: Tufft av er!

Var inte så tuff idag när de kom till kritan, ville knappt lämna henne :D Separationen i sig var det värsta. Men har fått regelbundna uppdateringar och hon är go & glad som alltid. Ätit var tredje timma precis som hemma och sovit lite däremellan. Så det var ju aldrig problemet, utan problemet var att släppa taget om henne :eek:

Förhoppningsvis går det snabbare för henne att förstå att pappa är en schysst typ den här gången! :) Om du dessutom inte är hemma så har i alla fall jag upplevt det som att det gått bättre med våra barn.

Japp det verkar så! Nu på förmiddagen t.ex. lämnade jag en gnällig och kinkig liten tjej till sambon och stack och handlade. Var supernojig och hade dåligt samvete och tänkte att hon säkert skrikit som tusan medan jag var borta (samtidigt som det är så galet skönt att komma ut ur huset utan en bebis med sig ibland... :o ) men när jag kom hem satt sambon på balkongen med en sovande och nöjd bebis i famnen :) Då blir man ju så glad och lättad så man får lust att sätta sig ner och grina en skvätt bara för det :D

Två jobbiga graviditeter och början som tvåbarnsmamma har varit tufft för mig. Det är inget jag ångrar, men jag kommer inte göra om det för alla inblandades skull. :)

Förstår det! Du har ju inte direkt haft en lätt start på tvåbarnsmammalivet med alla mjölkstockningar och elände! :(

Jag kommer ju på mig själv med att tänka "nästa barn ska jag göra så här istället". Eh, kommer inget nästa barn! ;)

Det verkar ju ha släppt snabbt för Ellie den här gången, skönt! :)

Ferrari: Jag förstår det! Jag tycker det är lättare att lämna barnen hemma (med pappa) än att lämna dem borta hos andra.

Här är det mesta bra med dottern. Hon är oftast pigg och glad. Hon leker med sina händer och fötter, och suger och stoppar i munnen allt hon får tag på, förutom nappen som hon fortfarande är väldigt skeptisk mot.

Det jag tycker är jobbigast är att hon inte somnar för kvällen om inte jag ligger bredvid. Att sova själv i spjällsängen är inte att tänka på då skulle vi inte få sova en blund någon av oss. Det värsta är att hon visar klassiska trötthetssymptom, gnuggar ögonen och gäspar, lägger jag ned henne i spjällsängen vaknar hon och skriker, att jag är bredvid och håller handen eller håller min hand på annan kroppsdel för att lugna henne hjälper inte ett dugg. Andra tips jag fått från BVC-sköterskan fungerar inte heller. Ammar jag henne till söms i vår säng och sedan smyger upp vaknar hon efter 20-30 min och skriker och vill inte somna om förrän efter 2-3 timmar igen. Inte mycket egentid med sambon när han kommer hem här inte.

Det kommer inte bli flera barn här. Men jag känner hur det drar ihop sig i magen när jag ser blöjreklamen som går just nu. Grejen är ju den att när det i så fall skulle bli dags med ett syskon är Z i en helt annan fas än nu ex krypa runt och dra ut alla lådor, trotsåldern eller annan valfri fas och jag tror inte att jag skulle orka med 2 barn (varav den ena typ 6-7 år och den andra 2-3) och en bebis. Jag är så gammal så en sladdis är inte aktuellt. Det räcker som det är nu då W är inne i en väldigt starkt ifrågasättande fas. Vi har haft 3 riktiga kontroverser i dag, som tur var sov Z vid två av tillfällena.

I fredags var mormor och morfar barnvakt och jag var iväg och red. Allt gick bra Z hade sovit hela tiden. Själv har jag en grym träningsvärk både här och där.

Det är konstigt hur snabbt man glömmer vedermödorna med graviditet och förlossning.. Häromdagen tänkte jag tanken att skaffa en fjärde.. Sedan tog jag mitt förnuft till fånga ;)
Jag minns faktiskt hur utmattande det var emellanåt när msn hade två småbarn med tätt emellan. Och även om Julius är en glad och go bebis så är det ju inget som säger att en till skulle bli det. Och ibland känns tre barn mycket när man ska iväg och så.. Tänk då fyra. Och sist men inte minst.. Jag vill verkligen inte vara gravid eller föda barn igen!!

Men visst känns det lite vemodigt ibland när jag tänker att det är sista gången jag får uppleva en liten växa upp..

Nåväl. Idag är det gynbesök på schemat. Usch. Hatar gynundersökningar. Hoppas på att kunna sätta in spiralen också då de på mitt akut-vul inte såg något myom utan hon trodde att den massan jag tidigare haft i livmodern var koagulerat blod. Så då borde spiral vara möjligt! Annars är det inte på topp, har så jävla ont i halsen, feber och trött.. Så känner mig som en ursketen disktrasa, men det går nog över :)

Julius har numer storlek 68 i kläder (3månader gammal) och imorgon ska han vägas och mätas för första gången på en månad samt få vaccination.. Usch ser inte fram emot vaccinationen.. :(

Jag kommer ju på mig själv med att tänka "nästa barn ska jag göra så här istället". Eh, kommer inget nästa barn! ;)

Det verkar ju ha släppt snabbt för Ellie den här gången, skönt! :)

Ja superskönt :) nu är hästarna släppta på bete också så nu när man slipper mockning, foder m.m. tar det ju bara ca 1-2 timmar hos dem så jag ska försöka lämna Ellie mer hemma hos sambon och åka och rida om kvällarna. Förut har det varit 30 minuter enkel resa till stallet plus allt stalljobb och då tycker jag det har blivit lite väl länge utan amning, så då har jag jämt släpat med hela lilla familjen till stallet. Mycket enklare nu alltså :)

Fick ni några presenter eller så igår på Mors dag? Jag fick ingenting, efter massa små hintar klämde sambon ur sig ett grattis :( men idag fyller jag år, så vi får väl se om det blir lite bättre utdelning idag :)

Sambon jobbade igår. Ett grattis tror jag inte jag fick, däremot ett gräl. Men det tar jag inte upp här...

Jag umgicks med mina småprinsar som jag faktiskt är mamma till. De skötte sig så oerhört bra så det var jättemysigt. :love:

Sambon jobbade igår. Ett grattis tror jag inte jag fick, däremot ett gräl. Men det tar jag inte upp här...

Jag umgicks med mina småprinsar som jag faktiskt är mamma till. De skötte sig så oerhört bra så det var jättemysigt. :love:

Jobbigt! :( men att umgås med prinsarna lät mysigt :) jag umgicks med Ellie en hel del och hon va tyvärr rätt gnällig! Idag har hon dock varit betydligt gladare! :) Min lilla underbara gullbebis :love:

Det är väldigt sällan Alvin får chansen att busa i sitt babygym. När vi är inne är oftast storebror hemma, och då är han med i babygymmet. ;)

Såhär slutade det idag när Alvin väl fick chansen i lugn och ro medan brorsan är på dagis:

pic_51a47c65e087c326dfdb6a5a.jpg

pic_51a47c639606ee14ea8a4a1c.jpg

:D

Åh så mys!

Freja brukar ligga på en stor filt på golvet, och Isaac brukar leka på samma filt. Mer uppskattat än att lägga henne i babygymmet, då hon bara slänger iväg leksakerna (långt!). Men sitter storebror där så får man leksaker serverade konstant, så det är alltid mys ;)

Alvin greppar inte riktigt än. Han plockar, men han skulle inte kunna kasta något. Det kommer väl.

Storebror är helst uppepå Alvin i babygymmet, så för Alvins egen skull blir det inte så ofta där när brorsan är hemma. Man måste passa de hela tiden väldigt noga så inte storebror sitter ovanpå Alvins huvud eller hoppar på hans mage eller så... ;)

Tillägg: Storebror gör det alltså inte för att vara elak, han förstår bara inte riktigt att Alvin inte är lika tålig som han är. De gångerna han ändå lyckats hamna uppepå Alvin så är det när de har kramats, och det är ju faktiskt inget som är av ondo att han vill kramas med lillebror. Det blir bara lite för brutalt ibland...

Senast ändrad:

Det är inte lätt när man är liten, hur hårt kan man kramas osv.

Här har jag provat att ge Z lite smakportioner. Hon har suttit med när vi har ätit och varit väldigt intresserad så igår provade jag med pyttelite potatis blandad med bröstmjölk och vad hon åt, smask smask. Hon blev riktigt arg när det var slut och hon inte fick något mer. Vilken skillnad på storebror som var helt ointresserad.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 519
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 377
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 095
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar