Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Min lilla Melissa snackar hela tiden! hahah :D Låter så kul när hon gör olika ljud och pratar.... pratar jag i telefon så ska hon överrösta mig och prata ännu högre! :p

Hur tvättar ni era nappflaskor?
Jag tycker jag har svårt att få mina riktigt rena, har mam flaskor.
Tips??! :d:o

Bjuder på två dagsfärska bilder på min tös också... 4 månader på Måndag!
942605_10151514311868163_919717220_n.jpg

944108_10151497325473163_229620278_n.jpg

KL

Vad har ni gjort idag gott folk?

Ellie och jag har bland annat varit på öppna förskolan o gjort fot- och handavtryck i gips :) lilltjejen har varit på toppenhumör hela dagen och har hittat på nya roliga lekar. T.ex. så kikar hon upp på mig när hon sitter i mitt knä och skrattar så hon kiknar, sen kollar hon bort och sen kikar på mig igen och skrattar. Och så vidare :D Hon är så himla rolig nu för tiden :)

Jag skrev ett jättelångt inlägg på mobilen förut, men så blev jag avbruten och glömde av det. Sen när jag skrev klart och skulle posta så fick jag bara felmeddelande. :meh: :banghead:

Hur som helst. En sammanfattning av vad som stod i inlägget:

Fibusen: Ja, han har verkligen fått dubbelhaka nu! Han har alltid haft den, men den har blivit betydligt mer framträdande sen han började med ersättningen. Tror han gjort ett rejält hopp på BVCs kurvor sedan han började med den. Min uppfattning är ändå att längden hänger med, så han kommer förhoppningsvis inte se ut som en fotboll. ;) Det var över en månad sen vi var på BVC. Vi hade tid igår, men den fick jag lov att ändra så nu ska vi inte dit förrän nästa fredag.

Ferrari: Alvin vänder sig obehindrat från mage till rygg. Från rygg till mage är lite knepigare, men han har gjort det ett par gånger. När han ligger på mage drar han upp knäna i krypställning och skjuter ifrån, vilket gör att han lite smått står på huvudet eftersom inte överkroppen rör sig en millimeter. :D

Chambery: Vad söt hon är! Och vad mycket hår! :) Vi tar isär flaskan mellan varje matning (har MAMs anti-kolikflaska) och diskar med diskborste och diskmedel. Jag har inte känt att den skulle vara ofräsch. Tror att om den skulle bli stående längre och om man inte tog isär den varje gång så skulle den nog kunna kännas ofräsch efter ett tag. MAMs flaskor ska ju gå att diska i maskin också i övre korgen, men även samma där så gäller nog att plocka isär den. Vi har aldrig kört i diskmaskinen av den simpla anledningen att vi bara har en stor och en liten flaska och vi använder den stora mest hela tiden. ;)

westernsuzie: Idag har jag återhämtat mig från gårdagens mjölkstockning (med 39 graders feber)! Jag hade en ny BH och det var tydligen ingen höjdare (än)... :cautious: Alvin gick med pappa och storebror till farmor och farfar och jag har städat lite hemma. Alvin sov mest hela förmiddagen. Han är lite förkyld (för inte kan väl så små vara pollenallergiska..?).

Jag har också mams antiokolik flaskor, en stor o en liten :p, plockar också isär den men har faktiskt inte annvänt diskmedel, men kan man de så ska jag absolut göra det.... även smart om man kan diska dom i maskinen, men har inte vågat prova det ännu.

Tanken har inte slagit mig att man inte skulle kunna använda diskmedel... :o Men eftersom man ska kunna köra dem i maskin utgår jag från att det inte ska vara något problem. :)

Men vad tusan,är du inte av med stockningarna än?! :(
Ammar du något fortfarande,eller ger du bara ersättning nu?

Milton är också en riktig snackis,det han han jämt varit,han kallades för snacken redan som några veckor gammal! :p Då var det mest lite gurgelljud,nu tar han i så han blir alldeles röd i ansiktet,och vi får tinitus! :p Ler och GAAAAAAAIIIIIHHHHH!!!!! :D Men jag ahr inte fått något riktigt skratt än,utan det blir mest detta ljud tillsammans med världens smile! Längtar tills han börjar skratta på riktigt! :love:

Vänder åt alla håll och kanter gör han för fullt sen en månad tillbaka,hasar sig även fram med benen under rumpan men blir skitförbannad för armarna får han inte med sig så dom fastnar under överkroppen,och då blir det livat! O_o

På morgonen så vet man aldrig vilken ände i spjälsängen han ligger i,i morse låg han på mage tvärs över,i går hade han fötterna på kudden i ryggläge. älskade lilla skrotunge! :)

Nja, jag trodde stockningarna var borta! Så jag tog på en vanlig bygel-BH som satt bra. Efter ett par timmar satt den inte lika bekvämt och sen kom stockningen som ett brev på posten. Jag ammar ingenting och har inte behövt pumpa för att lätta på trycket på långt över en vecka. Produktionen fanns tydligen fortfarande och nu kommer en härlig, varig sörja om jag trycker på knölen... :yuck:

Alvin är också en glad prick för det mesta. Han skrattar så det bubblar om honom när man busar, speciellt om han blir upphissad i luften. Till och med storebror skrattar åt honom i hans bubbel-skratt! :love:

Körde mina flaskor i diskmaskinen idag... gick riktigt bra :) Men tog bort mjukdelarna och kokade dom i vatten på spisen. :)

Jag måste va helt knäpp men jag är såååå sugen på att skaffa 1 barn till inom snart framtid! :p:o:D hahah

Dessutom fick jag jobbet jag sökte.... men Tackade faktsikt nej då det inte riktigt vart som jag hade tänkt från en 50,75% fast tjänst till 30-50% timmis tjänst. Så inte av intresse då är jag hellre mamma ledig med min tös en springer och jobbar timmar!

Låter bra att det gick bra med flaskan! :)

Ang jobbet så förstår jag dig! Jag har precis öppnat för att gå och jobba i höst... Någon dag i veckan bara, men ändå jobb...

Hur gör ni med naglarna på era små?

Jag klipper Alvins naglar var och varannan dag, ändå lyckas han riva sig i ansiktet så det ser ut som att han haft slagsmål med en katt ibland... Han är väldigt torr i huden i ansiktet och det hjälper ju inte...

Jag måste va helt knäpp men jag är såååå sugen på att skaffa 1 barn till inom snart framtid! :p:o:D hahah

Jag börjar också bli lite sugen haha :o :o Det börjar kännas så himla mycket bättre och roligare med Ellie och SHIT va fort man glömmer allt det jobbiga med koliken och allt :o :D
men man kan väl inte skaffa en till på en gång liksom? :D får nog kolla ett tag till hur det går först... ett bra tag till!! Eller.... :D

Jag var också sugen på en till ganska snart efter första. Men nu känner jag mig faktiskt klar. Jag vill inte ha fler barn, två är alldeles lagom för mig. Sen om det kommer fortsätta att kännas så får väl tiden utvisa. :)

Jag och sambon har pratat lite löst om de... :p Vi båda kommer från stora familjer och vi vill själva ha minst 3 barn och framförallt rätt så tätt mellan barnen... har läst om andra som haft liknande och hur dom tycker det varit...

Väldigt blandade reaktioner... kan tänka mig om man har mycket i sitt liv och ett bra jobb att gå tillbaka till så kanske man gärna väntar minst 2 år mellan barnen och/eller fler år en så.... Jag känner mig så tom när det gäller jobb och arbete, kommer kanske att ändras eftersom jag ska vara mamma ledig lång tid till men eftersom tanken på 1 barn till inom snar framtid så kanske man kan avklara småbarn tiden inom närmsta åren och sen kanske satsa på karriär/jobb. :p Jag är 24 i år så har ju all tid i värden... Ska de bli bebis inom de närmsta så ska vi nog denna gång försöka planera det lite mer... kanske bli gravid september/oktober och få barn igen Maj/Juni 2014, då är dottern 14-15 månader. :)

Hahah folk komer tycka jag e knäpp!

Hur gör ni med naglarna på era små?

Jag klipper Alvins naglar var och varannan dag, ändå lyckas han riva sig i ansiktet så det ser ut som att han haft slagsmål med en katt ibland... Han är väldigt torr i huden i ansiktet och det hjälper ju inte...

Jag klipper också var och varannan dag, även Melissa lyckas riva sig lite då och då och då filar jag endå till hörnen på naglarna efter att jag klippt och smörjer henne med babylotion och endå lyckas hon.

Så hör också gärna tips om någon vet något smart?

Jag filade också ett tag, men det gjorde varken till eller från. Nu klipper jag så det inte blir några vassa hörn bara. Det är inte favoritsysselsättningen direkt hos A. ;) Jag kör på ett lager miniderm vid varje blöjbyte (i ansiktet alltså, i rumpan tror jag i te den har någon nytta för rivsåren ;) ) och när det är riktigt illa åker hydrokortison på morgon och kväll (efter inrådan från BVC)...

Kan förstå det efter två lååånga graviditeter och de här första jobbiga (som jag i alla fall verkligen har upplevt det som) månaderna x2 plus att du liksom har TVÅ små att ta hand om nu. Men en sladdis sen lite senare kanske? :D

Känner också vääldigt blandat för det! Jag saknar jobbet och vill tillbaka och jag har tyckt att första månaderna som mamma var skiiitjobbiga! Samtidigt känns det så himla mycket roligare och bättre nu, och jag tror att andra barnet skulle vara lite lättare eftersom man vet att det blir bättre sen. Å andra sidan har man ju TVÅ små barn då dvs dubbelt så jobbigt! :eek:

Angående naglarna så filar jag bara. Ellie tycker det är skitkul och ligger och garvar eftersom det kittlar på fingertopparna :D men det är ju jäkla pill att fila de där små naglarna och man måste ju fila typ varje dag annars får hon (och jag.... :wtf: ) rivmärken överallt!

KL

Känner mig så himla glad för jag har bokat tid hos frisören! Ska försöka få ordning på mitt hår för jag har haft håret färgat ljusblont förut men eftersom jag inte vågade färga håret under graviditeten har det blivit fläckigt, gult och inte alls snyggt plus att det är superslitet. Sambon har lovat ta hand om Elliepellie. Ska bli så himla kul att piffa upp sig lite :)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 519
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 377
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 095
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30