Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Äsch, inte är det offtopic ;)

Jag googlade och använde detta:
http://www.recepten.se/recept/lussekatter.html

Jag glömde ett ägg i smeten, men både jag och alla andra som smakat tycker dom vart riktigt bra ändå, så jag kommer använda det nästa gång det ska bakas också.

*kl*

Provtagningen i morses gick då bra, var inte ens farligt att fasta i väntan på proverna :D
Fick en ny tid på måndag morgon för koll på blodtrycket igen, så uppenbarligen är bm lite orolig över havandeskapsförgiftning iaf, och hon sa åt mig mycket skarpt att får jag huvudvärk under helgen så måste jag kontakta förlossningen, så vi får hoppas den håller sig borta! Sov med mina skenor som jag fick utav bm inatt för domningarna i händerna, och dom hjälpte faktiskt såpass att bara fingrarna och inte ända ut till handleden var domnat när jag vaknade, så jag fick någon timme som var snudd på som vanligt iaf, skönt!

I övrigt har jag idag gått en långpromenad med hundarna, dom är nu badade båda två och sambon hjälper mig att klippa tassarna på den lilla i skrivande stund. Han ska klippas färdigt på lördag, stora hunden får sig en omgång imorgon och sen behöver jag inte tänka på det på ett tag när bebis har kommit ut, skönt! Medans sambon klipper sitter jag i soffan med en stor kopp te, vill inte ens veta hur många koppar jag dricker på en dag, tur det mest är rött eller grönt.

Te är :d, jag och sambon dricker också mycket te.

Nu har vi tvättat nästan allt till vagnen och en del kläder, ska tvätta resten också och fixa i ordning i skötbordet. Just nu är det handduksförvaring bara :p

Jag älskar te! Dricker nog minst 4 koppar per dag, och mina är inte varianten mini direkt utan rymmer 7 dl... Så det blir en del. :d

Vi får gå över 3v här också och det ger mig ett sista datum på 3 januari. Känns inge kul alls. Förra gången satte det igång på bf+4 så jag hoppas det håller sig däromkring den här gången också. Julafton ligger på bf+11.

Kan säga att det finns ingen som kommer bli så förvånad som jag om det mot förmodan sätter igång innan bf. Det kommer jag aldrig tro på innan jag jag ligger där med krystvärkar :p

Haha, åh det där känner jag så igen mig i! Jag är också så inställd på att gå minst 1-2 veckor över tiden att när folk säger "men oj, då kan den ju komma närsomhelst!?" så förstår jag inte riktigt vad dom menar. Jag ska väl inte ha bebis förrän om minst 6 veckor? :D

Jag vet inte hur länge man "får" gå över tiden här i kommunen. Har hela tiden trott två veckor, tänk om det är tre? Då kan ju min bebis faktiskt komma i januari!! För min del ligger julafton på bf+13..

kl
För övrigt känns det som att tiden helt plötsligt står stilla. Förut har veckorna bara susat förbi. Den här veckan som gått har känts som ett halvt liv lång.

Här är det två veckor tror jag.
Dock hoppas jag att jag slipper gå över så mycket den här gången, fast det behöver ju inte bli tidigare heller. Blir det för tidigt så måste vi åka till Örebro istället för Karlskoga som vi tänkt.

kl

Är jag den enda som räknar stenhårt på att bebis tittar ut exakt när den ska?:D Eller ja, enligt min pappa en dag tidigare (blir i så fall på hans födelsedag:p).
Jag kommer ju bli GALEN om jag går över tiden en massa, i alla fall om foglossningshelvetet håller i sig..

Nej, jag räknar med att vår lilla tittar ut 29/11, då firar sambon och jag 4 år. Och eftersom att vi är beräknade 1/12 så känns det inte omöjligt... Men den som lever får se! Fick precis ett mms ifrån en kompis som visst pluppat imorses, hon fick en 111111, en supersöt pojk och jag är så avis! Vill också föda barn nu... :p

Håller tummarna för att både ni och vi slipper neo.

Hämtade Isak på dagis nyss. Vi hade ju problem med e fröken förra veckan jag hämtade. Hon som tröck ner honom i knäet och skulle klä på honom.
Idag hade Isak talat om för henne att jag skulle klä på honom, då hade om svarat att "ja då krånglar du inte (det har inte gjort förut heller, annat än någon gång, som alla barn) och jag är med och kollar så du sköter dig" (?) :crazy:

Han åt när vi kom så jag gick och hämtade kläderna och sådär först.
Isak kom springande och sade att "mamma nu går vi hem".
Personalen gick efter oss och satt verkligen bredvid och kontrollerade allt vi gjorde. Vad tusan?
Ska man behöva känna sig kontrollerad av personalen när man hämtar sitt eget barn? Tyvärr (!) är hon den som har hand om utvecklingssamtal och sådant. Överväger starkt ett samtal till rektorn.

Skrev det i fel tråd gjorde jag visst också. Det skulle stå i snacktråden.
Skyller på att jag surfar på mob just nu.

Knapplån.

Nu har vi börjat komma i ordning rätt så bra i alla fall :) Bara några få kartonger/påsar som inte är fixade med än, och det är helt enkelt för att vi inte har någon aning om var vi ska göra av grejerna som ligger där i. Det står i rummet som ska bli lillans när det är renoverat och klart, så det känns helt okej ändå, för nu kan man städa och hålla ordning äntligen! Var riktigt jobbigt där ett tag, då det bara var saker precis överallt och hur man än försökte så gick det inte att hålla det rent liksom, för det var saker ivägen för all städning..

Men men, nu har jag börjat landa i huset och kunna fundera på färger, möbler och allt sådant som vi ska ta itu med när lillan kommit ut :) Känns bra att gå och grunna på det faktiskt, så att det verkligen blir rätt när vi gör det nästa år! Jag har kommit fram till hur jag vill att vår (stoooooora) hall ska se ut både i möblemang och färger, och så har jag kommit fram till att trappen ska slipas och målas vit. Och sätta upp sådana typ halk-mattor, både för hundarnas och barnens skull, då trappan är rätt lång och känns hal nu.
Kikar runt på soffor konstant och vet på ett ungefär hur jag vill ha den - och har insett att det jag vill ha ju är snordyrt :p För jag vill ha en STOR soffa verkligen, så att vi slipper trängas konstant.. Det är skitjobbigt när båda barnen är hemma, båda vuxna och sen så vill såklart våra vovvar också mysa med oss på kvällen då. Och snart blir det ju ett barn till som kommer att vilja mysa med resten av familjen.
Men det är himla kul ändå att kunna få och få tänka på hur man ska göra om allting :)

Igår var jag hos min BM igen, tredje besöket allt som allt inkl inskrivningen. Mina värden är perfekta som alltid, och magen växer i normal takt. Och lillans hjärtljud är som dom ska vara, såklart.
Minns inte blodtrycket i huvudet nu exakt, men det låg någonstans kring 125/70 i alla fall, och mitt HB var 121. Jag har ferritin på ca 60, så det har knappt sjunkit alls. U.a på urinet också.
SF-måttet låg på 31 nu, vilket är en ökning på 3 cm sen sista mätningen för 5 veckor sedan. Enligt RUL är jag i v 31, så det låg på medelkurvan.

kl

Är jag den enda som räknar stenhårt på att bebis tittar ut exakt när den ska?:D Eller ja, enligt min pappa en dag tidigare (blir i så fall på hans födelsedag:p).
Jag kommer ju bli GALEN om jag går över tiden en massa, i alla fall om foglossningshelvetet håller i sig..

Haha, nej det gör jag med! :D
Jag vet att man borde ställa in sig på att gå över, men det är så svårt att greppa tycker jag. BF är liksom det enda man har att relatera till än så länge!

Jag har börjat jobba heltid igen efter illamåendet. Riktigt skönt att känna att jag orkar vara tillbaka igen, nu skall jag bara bli av med den envisa förkylningen/febern som bitit sig fast ett par veckor nu :mad:

Jag har börjat på Aqua mama, som vattenaerobic fast lite skonsammare mot fogarna. Riktigt kul faktiskt! Vi är ett lagom litet gäng på 4-5 stycken som paddlar runt i vattnet varje måndag.
Vad gör ni för att hålla igång? Har ni något tips på träning som funkar även om fogarna gör ont och strejkar? Vissa dagar kan jag knappt gå, medan andra är lite bättre. Jag har dock svårt att klara annat än det nödvändigaste, dvs. jobba och gå ut och fodra hästarna på kvällen. Sedan ligger jag pall :(

Jag vill också gärna ha tips på hur man undviker att få ont i fogarna. Idag var det riktigt vidrigt på eftermiddagen, jag började nästan gråta när kollegorna råkade nämna att jag såg så trött ut och att jag inte skulle ta ut mig :cry: Jag fick ringa sambon och bli hämtad från jobbet, fastän vi har typ max en minut att gå till mitt jobb.. Så det var kul. Skönt att det är helg nu i alla fall, så jag kan vila upp mig. För jag har två veckors heltidsjobb framför mig och jag MÅSTE verkligen försöka jobba. Min stackars hund är totalt understimulerad och jag har kroniskt dåligt samvete, men all ledig tid går åt till att ligga i sängen och tycka synd om mig själv just nu..

Men det är skönt att skriva av sig faktiskt :) Tur också att man har en så underbar sambo som leker "lådlekar" för att stimulera hunden, går ut på promenader med hunden, kommer till affären och bär alla kassar från kassan till bilen och klappar en när man bara vill gråta.
Lite lätt fredagsångest har jag. Tur jag har köpt en B&J som väntar på mig till kvällen :)

Hum ett sånt har jag liggandes här hemma. Har fått låna det av en vänn. Man kanske skulle ta och komma ihåg att dra på sig det om dagarna också. :grin:

KL

Nu är vagnen tvättad, ihopsatt och klar, så nu är det bara att bädda i den kvar.
Känns verkligen att det är dags snart när man ser den i hallen :D

kl

Vad inne och tog nya prover idag, som såg bra ut, återbesök om en vecka igen. Men nu längtar jag tills liten tittar ut, ska på bio på onsdag så jag hoppas att liten är snäll och låter mig sitta still några timmar utan att sparka på lungor och revben vilket har varit favoritsysslan den senaste tiden, börjar nog bli trångt där inne :D

Var inne hos bm idag och allt såg bra ut förutom att jag har järnbrist. Men är ju knappast något ovanligt. Bäbisen sparkar ganska mkt på nätterna nu och det lustiga är att om jag ligger med magen mot min man så sparkar den mot magen och om jag ligger med ryggen mot honom så sparkar den i ryggen :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 160
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar