Sv: Vinterföräldrar 2011
Knapplån.
Nu har vi börjat komma i ordning rätt så bra i alla fall
Bara några få kartonger/påsar som inte är fixade med än, och det är helt enkelt för att vi inte har någon aning om var vi ska göra av grejerna som ligger där i. Det står i rummet som ska bli lillans när det är renoverat och klart, så det känns helt okej ändå, för nu kan man städa och hålla ordning äntligen! Var riktigt jobbigt där ett tag, då det bara var saker precis överallt och hur man än försökte så gick det inte att hålla det rent liksom, för det var saker ivägen för all städning..
Men men, nu har jag börjat landa i huset och kunna fundera på färger, möbler och allt sådant som vi ska ta itu med när lillan kommit ut
Känns bra att gå och grunna på det faktiskt, så att det verkligen blir rätt när vi gör det nästa år! Jag har kommit fram till hur jag vill att vår (stoooooora) hall ska se ut både i möblemang och färger, och så har jag kommit fram till att trappen ska slipas och målas vit. Och sätta upp sådana typ halk-mattor, både för hundarnas och barnens skull, då trappan är rätt lång och känns hal nu.
Kikar runt på soffor konstant och vet på ett ungefär hur jag vill ha den - och har insett att det jag vill ha ju är snordyrt
För jag vill ha en STOR soffa verkligen, så att vi slipper trängas konstant.. Det är skitjobbigt när båda barnen är hemma, båda vuxna och sen så vill såklart våra vovvar också mysa med oss på kvällen då. Och snart blir det ju ett barn till som kommer att vilja mysa med resten av familjen.
Men det är himla kul ändå att kunna få och få tänka på hur man ska göra om allting
Igår var jag hos min BM igen, tredje besöket allt som allt inkl inskrivningen. Mina värden är perfekta som alltid, och magen växer i normal takt. Och lillans hjärtljud är som dom ska vara, såklart.
Minns inte blodtrycket i huvudet nu exakt, men det låg någonstans kring 125/70 i alla fall, och mitt HB var 121. Jag har ferritin på ca 60, så det har knappt sjunkit alls. U.a på urinet också.
SF-måttet låg på 31 nu, vilket är en ökning på 3 cm sen sista mätningen för 5 veckor sedan. Enligt RUL är jag i v 31, så det låg på medelkurvan.