Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Tjusig mage! :)

*kl*

Åh, måste få gnälla av mig lite... Har ju haft väldiga sammandragningar hela grav och inte riktigt kunnat vara ute så mycket som jag velat med hundarna. Sammandragningarna har lugnat sig och ffa de onda har snudd på försvunnit och jag har sett fram så emot att kunna vara ute och gå ordentligt igen, men har senaste dagarna efter mina långpromenader inte haft några problem när jag går, men däremot när jag stelnar till i soffan på kvällen och även när jag sover så har jag fått så grymt ont mellan benen :o

Funderar på om det kan vara fogarna som spökar? Är som framme vid blygdbenet som det gör ont, sen känns det ungefär som om man inte ridit på evigheter och satt sig på en bred ardenner :angel:

Tur det bara är 25 dagar kvar, och eftersom att jag hela tiden trott att den kommer tidigare så räknar jag det som ett sista datum, jag lär inte vara rolig när/om vi går över tiden, för jag inser ju att man borde räkna med det...

Jo ont fram mellan mellen är väll väldigt typiskt för foglossning. Mitt sitter dock bak i hela svanskotan och fram till höfterna. :( Får hålla tummarna att det försvinner lika bra när bebis är ute som förra gången.

Annars så börjar jag känna mig väldigt färdig med detta nu. Inge skönt att varken sitta, ligga eller stå så nu kan bebis få komma ut. Men får väll räkna med att det är iaf 6v kvar. Segt!

37 dagar til bf...

Min svanskota har jag haft ont i sedan jag plussade, så att anpassa hur jag sitter börjar jag bli så van vid att jag inte ens tänker på det längre.

Och jag är också less nu, har samlat vatten sedan v 20 någonting men senaste dagarna har det varit katastrof! Har svällt ur sambons foppatofflor i strl 45!! Jag har iofs strl 41 i vanliga fall, men ändå... Fingarna är nu så svullna att dom domnar för mig och fötterna gör riktigt ont, att ta på sig strumpor är ingen lek längre...

Du har inte fått Hf då när du svullnar så mkt?
Jag sväller nästan ingenting nu. Förlovningsringen sitter fortfarande löst. Mina fötter sväller lite på kvällen men det kan som göra vanligtvis också. Va värre förra året när man va höggravid när det va som varmast! Men behövde aldrig gå upp i skostorlek.

Låter verkligen inge kul att svälla så mkt. :(

Jag vet inte, har inga andra symptom som är typiska för hf, men kan be bm kolla upp det när jag ska dit på onsdag. Vet att hon tog inga prover sist, men dom senaste som alltså var för 1 månad sedan såg bra ut iaf...

Skönt att du sluppit svälla så mycket denna gången :)

Jag märkte att jag fick skitont mellan benen ett par dagar, när det också verkade som att bebisen hade vänt på sig och lagt sig med huvudet nedåt. Så jag för min del trodde att det berodde på att "huvudet tryckte på". Kunde knappt gå på jobbet, kändes som att bebisen skulle trilla ut vilken sekund som helst :eek:

Meeen, han har vänt sig på sidan igen så nu har allt återgått till det "normala". Dvs skitont hela nätterna (speciellt när jag måste vända på mig), svårt att andas vissa stunder på dagen och känselbortfall i hela överdelen av magen med stickningar/brännande känsla periodvis. Härligt härligt... :crazy: Börjar helt ärligt också bli rätt less på det här. Men försöker att räkna med att gå över tiden. Så då kan jag ju räkna med cirka 6 veckor till i detta härliga tillstånd.

En sak att se fram emot är att vi har ett ultraljud inbokat imorgon :) Rutinmässigt som doktorn verkade tycka var rätt onödigt, men om man blir erbjuden så är det klart man tackar ja! Så imorgon får vi se honom igen, ska bli så roligt :laugh:

Åh vad roligt med ett till ultraljud!!:love:
Vill också, men vi får inte.. Om vi inte skulle misstänka att nåt är knas vill säga. Men bebis verkar må hur bra som helst, vild och galen där inne:D
Nu märks det verkligen att liten växer, sparkarna blir hårdare och ibland känns det som att hela jag studsar till hahaha:laugh: Nu känner jag också att hon(?) sparkar mot revbenen, än gör det inte direkt ont men obehagligt är det.
Jag längtar redan till BF så jag kan få ut och gå riktiga promenader igen!
Blir så jäkla frustrerad när det gör ont på en gång, ibland vill jag bara sätta mig rakt upp och ner mitt på vägen och gråta:crazy:
Men det är väl bara att vänta.
Går jag över tiden en massa så kommer jag förmodligen ha ihjäl någon så jag hoppas på att bebis tittar ut när den ska;)

Känner igen det där med foglossningar mellan benen :o:cry:
Speciellt om jag suttit på golvet eller en hårdare stol en stund

Åh vad roligt med ett till ultraljud!!:love:
Vill också, men vi får inte.. Om vi inte skulle misstänka att nåt är knas vill säga. Men bebis verkar må hur bra som helst, vild och galen där inne:D
Nu märks det verkligen att liten växer, sparkarna blir hårdare och ibland känns det som att hela jag studsar till hahaha:laugh: Nu känner jag också att hon(?) sparkar mot revbenen, än gör det inte direkt ont men obehagligt är det.
Jag längtar redan till BF så jag kan få ut och gå riktiga promenader igen!
Blir så jäkla frustrerad när det gör ont på en gång, ibland vill jag bara sätta mig rakt upp och ner mitt på vägen och gråta:crazy:
Men det är väl bara att vänta.
Går jag över tiden en massa så kommer jag förmodligen ha ihjäl någon så jag hoppas på att bebis tittar ut när den ska;)

Det där hade kunnat vara jag :p Och mina hundar lär nog bli fruktansvärt glada när lillasyster äntligen kommit ut, så att dom kan få tillbaka sin matte igen som faktiskt klarar av fler aktiviteter än lös lek och korta promenader.. Mycket frustrerande! En hade kanske gått, men fyra stycken är tufft när man har så ont :(

Knapplånar mig själv igen då.

På torsdag ska jag till BM för mitt andra besök, utöver inskrivningen, och vi får väl se vad magen landar på då.. Den växer sjukt fort nu verkligen! Då får vi även datum bokat för TUL, som borde bli om 1-2 v som mest. Men jag fick en snabbkik förra veckan också, eftersom inget BF stämmer ihop med någonting så kollade BM när vi bokade tid för snitt :) Hon vägde då ca 1600 g och låg lite på plus, tror det var kring 10% över medel. Min son var mindre än medel, så det är lite spännande att se vad det blir av detta!

Det där hade kunnat vara jag :p Och mina hundar lär nog bli fruktansvärt glada när lillasyster äntligen kommit ut, så att dom kan få tillbaka sin matte igen som faktiskt klarar av fler aktiviteter än lös lek och korta promenader.. Mycket frustrerande! En hade kanske gått, men fyra stycken är tufft när man har så ont :(

Har ju också fyra hundar:D
Har dock lagt hela ansvaret av två av dem på husse då det är "hans" hundar och den ena är för stark (akita) och den andra drar på tok för mycket (husky). Mina vita försöker jag i alla fall komma ut med och aktivera så gott det går själv, mycket för att jag behöver det.
De två kan jag dessutom ha lösa på promenader och är de kopplade så går de att styra med rösten, SÅ skönt:)
Men nog längtar jag nu efter våren, då liten har hittat ut och man kan börja med RIKTIGA promenader igen!
Känns fruktansvårt långt bort nu, men när jag börjar räkna så är det "bara" 77 dagar till beräknad BF och jag har en känsla av att den tiden kommer gå fort:D:love:

Min gamling är en såndär underbar gubbe, som är klockren. Han går bra i koppel, lyssnar helt okej (har fått selektiv hörsel dock...) och kan vara lös på många ställen. Han är dock hanhundsaggressiv, så jag har honom inte lös i byn eller så - man vet ju aldrig om det skulle komma annan lös hund och gå på, att min kan inkallning är ingen garanti liksom.

Sen har jag en tik på 4 år, som är enormt speciell. Import, uppvuxen i bur och hundgård och har haft sjukt svårt med hundmöten etc. Hon är mycket bättre, men kommer aldrig att bli någon exemplarisk hund - hon avskyr att träna verkligen. Men hon funkar också bra att promenera med, ensam. Har hon nedanstående med sig, så blir det total blockering vid nära hundmöten.

Yngre tik på 2½ år, som egentligen är husses hund numera, som är hyfsat enkel. Kan bli lite stark vid hundmöten, hon gillar inte främmande hundar alls, men gör inget mer än att spänna sig - men 30 kg stenhårda muskler känns en del ändå..

Galen unghund på 1 år, sjövild och ofokuserad och dryg. Väldigt snäll tjej, men hon förstår inte alls nyttan av att gå fint i koppel, eller att man inte ska hälsa på alla, eller hur man lyssnar, eller.....
Mycket mycket jobb konstant, vilket är kul - när man mår bättre :(

Ska för övrigt bli mycket spännande att se hur fan jag ska manövrera en barnvagn och min galenpanna sen :D Dom andra är vana och går fint vid sidan, men Snillet är minst sagt otålig jämt, jämt, jämt.

Här är det 58 dagar kvar till snitt! Sen blir det förstås lite läketid efteråt också, då sambon får ta över rastningarna helt så att jag inte får alldeles för ont i magen.

samt bebben:

Jag ska inte klaga som bara har två då alltså :D

Dom är dessutom ganska enkla, går fint i koppel och går att ha lösa någerst, den lilla är lite halvdöv emellanåt och den stora jagar om det dyker upp någonting framför näsan på honom...

*kl*

Vet inte om min 3 timmars promenad igår var någon jätte höjdare, är minst sagt lite stel i höftpartiet idag... Så idag tar vi det bara lugnt grabbarna och jag men imorgon ska vi nog försöka oss på att träna lite lydnad och ev lägga något viltspår, smidigt då dom blir trötta men det kräver inte så mycket utav mig.

Ska för övrigt bli mycket spännande att se hur fan jag ska manövrera en barnvagn och min galenpanna sen :D Dom andra är vana och går fint vid sidan, men Snillet är minst sagt otålig jämt, jämt, jämt.

:rofl:
Låter som vår husky.
Hon är överallt och ingenstans på samma gång och vad man än gör så går det, enligt henne, på tok för sakta:D
Mina vita är ganska vana att gå bredvid barnvagn då jag ofta erbjuder min hjälp till vänner som har barn när vi går på promenader så de får vila från vagnen för en gångs skull. De andra två blir intressant att se hur det går..

samt bebben:

Jag ska inte klaga som bara har två då alltså :D

Näää, du har ingen klagorätt:rofl::D
Önskar jag kunde klampa ut i skogen och lägga viltspår också, perfekt sätt att trötta ut små hundhjärnor. Dock skulle jag nog självdö efter 10 meter:D

Rackarns ;)

Jo, måste bara laga middag först, har slut blod men att tina lite älgfärs eller en älgstek löser det problemet :D

Jag är så glad att vi inte kommer ha hund den här gången. Hunden vi hade krävde också mkt motion och ville jämt gå fort och gillade inte andra hundar så alla promenader blev till en plåga tyckte jag. Dessutom bodde vi mitt i stan på 3e våningen så varje kissning vart till ett så stort projekt.

Den här gången har vi bara en (lite smått dryg) katt och bor i hus så kan sitta inne alla kalla mornar med gott samvete.

Visst vill jag ha en hund igen men då ska det va en som lär sig att man kan gå fot även med koppel och att vi ska ha haft den sen den va valp. Detta eviga lärandet utan att det går in gör mig knäpp.

*kl*

Av hundägarna här ligger jag kanske bäst till då.;) Har bara en och även om denne var heldampig när han var yngre är han numera ett rent nöje att hålla på med. Kan gå lös i princip överallt, går fint i koppel när han gör det och går bra ihop med alla slags hundar och övriga djur. Det enda som ligger honom lite i fatet är att han är väldigt förtjust i mat (ja, han är halvlabbe:angel:) samt kräver hyfsat mycket motion/aktivering.
Änsålänge går det dock bra, han följer med en hel del när jag rider också.

Där har förresten fogarna börjat kännas ganska rejält. Inte under själva ridpasset direkt (även om det känns en del om hon tvärstannar för att kolla på något, spec i nerförsbacke) men när jag hoppat av! Första stegen efter känns det som att jag ska dö typ.:cool: Men jag ska försöka hålla igång henne så länge det går, hon blir INTE rolig om hon får stå. Nu går hon visserligen ute i stora hagar hela dagarna men den här damen behöver jobba för att må bra.

Här är bild på magen idag, vecka 27

Mage0052.jpg

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 655
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 160
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar