Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Kan man göra det innan barnet är fött?
Får nog ta ett samtal till f-kassan tror jag. :p

Ja, 60 dagar innan BF kan man börja ta ut fp! Jag är sjukskriven t om 3 veckor före BF, sen ska jag börja ta ut fp. (dock bara 1 dag i veckan, så det "försvinner" inte så många dagar om man känner sig orolig för det).

Knapplån.

I fredags och igår så gick själva flyttlasset! Nu är det totalt kaos med saker precis öööööverallt. Det har varit en helvetisk helg, jag tror inte att jag haft så ont i kroppen tidigare faktiskt. Men idag ska vi städa, och sen är allt äntligen klart med det gamla! Att packa upp och få ordning här får ta lite tid, det är nog inget vi dör av :)
Efter att vi landat klart, så ska vi renovera bebisrummet och vardagsrummet. Det är allt som måste göras rätt så fort, för det betalar hyresvärden för. Allt annat är i normalt skick (enligt dom iaf) så det ska vi fixa själva under ledigheten sen då. Jag kan bara inte bo i ett hus där färger, mönster och sånt inte är i min smak...

Ni får hålla tummarna för mig imorgon också. Kl 10:30 ska jag träffa överläkaren för att få boka tid för snittet, och gå igenom steriliseringen :)

Vad skönt att flytten ändå verkar gått hyffsat! Håller tummarna för dig imorgon hos läkaren :)

Idag har jag köpt ett brio primo babyskydd med bas. Jag snubblade över det av en händelse. Det var nedsatt med 700 kr! Perfekt!

Knapplån

Vi handlade vagn med tillbehör, säng, madrass och babyskydd igår. Sambon monterade ihop sängen imorse och sen ville han absolut åka och handla spjälskydd och påslakan för att kunna bädda :) Så nu har vi en bäddad spjälsäng också. Försökte förklara att allt måste tvättas först, men han ville så gärna bädda. Får väl ta ur allt och tvätta när det börjar närmar sig. Ska allt tvättas två gånger eller? Räcker det med vanligt parfymfritt tvätt medel? Ska madrassen tvättas också? Någon som har tips på var mn hittar fina sängkläder till hyfsat pris och utan mumin, Pippi och liknande?

Nu lägger jag däckad i soffan med massa onda sd :( Sängläge nu fram till det är dags för glykosbelastning (heter det så förresten?) på tisdag morgon...

Knapplån

Vi handlade vagn med tillbehör, säng, madrass och babyskydd igår. Sambon monterade ihop sängen imorse och sen ville han absolut åka och handla spjälskydd och påslakan för att kunna bädda :) Så nu har vi en bäddad spjälsäng också. Försökte förklara att allt måste tvättas först, men han ville så gärna bädda. Får väl ta ur allt och tvätta när det börjar närmar sig. Ska allt tvättas två gånger eller? Räcker det med vanligt parfymfritt tvätt medel? Ska madrassen tvättas också? Någon som har tips på var mn hittar fina sängkläder till hyfsat pris och utan mumin, Pippi och liknande?

Nu lägger jag däckad i soffan med massa onda. sd :( Sängläge nu fram till det är dags för glykosbelastning (heter det så förresten?) på tisdag morgon...

Hemtex har fina! Sen finns det ju på Ikea också bland annat. Ullared hade jättefina också!

Jag kan varken böja mig ner, ta mig upp från sittande/liggande läge utan hjälp, får ha stöd om jag ska gå och det gör ONT - men det var värt det för att få flytta! Vi bor äntligen stort nog, något som vi försökt att få till i 1 års tid.. 8 timmars städning idag blev det, och vi kan äntligen släppa taget om det gamla stället och börja fokusera framåt. Känns helt underbart! Så min bil är proppfull med skräp som ska till tippen imorgon efter läkarbesöket :)

*kl*
Ida har jag (än så länge) en bra dag med foglossningen!
Igår gjorde jag typ ingenting på hela dagen, bara slappade och det märks, känner inte alls av det lika mycket idag. Men jag kan ju inte göra ingenting varje dag så jag räknar inte med att det håller i sig..

Har fåt tag på en emmaljunga-vagn i bra skick för bara 700:-!! Tyckte liksom inte det var något snack om saken när den var så billig:p Idag ska det inhandlas en hårdlift till, också den bättre begagnad och till ett bra pris:D

Ni som har lite koll.. kan man bara ansöka om graviditetspenning om man har ett fast jobb?

Alltid lika skönt när man kan gå vidare, hoppas ni kommer trivas i nya huset :)

*kl*

Det är så skönt att mina sammandragningar blivit bättre sedan jag blev sjukskriven! Idag har jag tagit en promenad med hundarna på 2 timmar på morgonen och det var inga bekymmer alls, underbart! Nu är lunchen intagen och tvätten är i full gång, i em har jag tänkt lata mig och äta ute, har bror på besök så tänkte bjuda honom och sambon på middag :)

Annars har vi nog inte insett att tiden börjar springa fram nu, 4 veckor kvar och vi har inte fixat med sådant som skötbord och spjälsäng än... Men det ordnar sig, eg är jag inte speciellt stressad, säng är fixad den ska bara hämtas hem, får se om det blir till helgen kanske.

mätte mitt sf mått första gången idag..blev lite orolig, det låg på 32 cm och jag är i v 25:eek: Onormalt stort alltså, men hon tyckte vi skulle avvakta tills nästa gång och se hur det utvecklas. Annars blir det väl ett extra ultraljud..

Jag va också hos bm idag. Allt va finemang och mitt sf mått låg på 30cm. Är i v.33+5. Jag ligger lite under medel. Hl på 138. Rumpan va uppåt och huvudet neråt men bebis får fortfarande snurra så skulle känna mer ordentligt att bebis låg kvar så vid nästa besök om 2v. Jag vill att det ska vara över Nu!! 43 dagar kvar minst(räknar iskallt med att gå över denna gången också)

Bebben! Jag försöker PM:a dig men din inkorg är full (har inget alls med denna tråden att göra, utan ditt hundlöpband så därför PM försöket :D)!

Åh, lyckos dig som har en bebis som lägger sig rätt på en gång.. Jag går in i vecka 35 nu och ännu har inte min lilla darling lagt sig med huvudet nedåt. Han envisas med att ligga rakt över alltihopa! Jag har ett extra ultraljud nästa vecka och då hoppas jag att han har lagt sig rätt så att jag kan få någon ro. Är jätterädd för sätesbjudning med vändningsförsök och allt vad det innebär och har inget förtroende för min barnmorska heller för den delen (tyvärr).

Även här ligger lillen tillrätta, och fixerad sedan några veckor tillbaka, minns dock inte mitt sf mått...

Dock, så ser jag med försiktig optimism på detta med att den varit fixerad så länge, då jag vände mig på bf +8 efter att ha varit fixerad i 9 veckor och kom tillslut med ks på bf +16... Så jag ropar inte hej förrän den är ute!

Mini har också legat lite snett på tvären men även fast huvudet va ner nu idag så kan han hinna snurra några varv till. Men om två veckor får han gärna börja sjunka ner så han ligger lite mer på plats. Men jag tycker han är seg. Sonen la sig tillrätta redan vid v.30. Men andra barnet brukar ju inte fixera sig förens det är dax så varför ligga kvar på ett ställe om man har plats att snurra :p

Vilken koll ni har på hur bebis ligger. Jag har ingen aning :D:p
Idag gick vi en långpromenad på 8 km. Det kändes i ben, rygg och fötter, konstaterade att det blir ingen mer så lång innan bebis är ute :p

Haha efter 8km promenad skulle jag ligga som ett kolli i soffan. Jag är halta-Lotta efter att ha plockat upp sonens alla leksaker. :(

Hehe ja, jag stapplar runt som en 90 åring här nu.
Går bra så länge jag är igång, men har jag suttit en stund så känns det som att nån kört över mitt bäckenben med bulldozer :crazy:

Knapp

Va hos bm idag för glykosbelastning, värdet var jättebra och likaså här värdet. Sf-måttet låg förra veckan på 23cm i v 26+1. Har fått tider för föräldrautbildning också. Efter den lilla turen till bm var jag helt slut och låg på soffan en timme med massa onda sd, jag hoppas verkligen inte att det ska vara så här i nästan tre månader till :(

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 655
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 160
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar