Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Här går allting jättebra! Kan fortfarande gå långa promenader med hunden, arbeta utan ansträngning och i princip leva som vanligt- förutom det faktum att alla frågar om man ska föda om en vecka och påpekar att kläderna sitter lite tajt ;) Mätte magen igår och jag har äntligen börjat plana ut kurvan så att jag numera har en "normalstor" mage, förut låg den på det allra högsta möjliga :p

Vi funderar på namn hela tiden. Mina favoriter är Arvid (släktnamn på min sida), Alfred (släktnamn på sambons sida) eller August medan sambon har bestämt sig för Ture (....) Sambon kallar bebisen för Ture konstant för att han tror att han ska få sin vilja igenom då ;) Men jag tror inte vi vet säkert förrän han har kommit ut.

Här går allt bra, har en del sd och börjar känna mig rätt otymplig, men annars mår jag fint. Känner mig dock proppmätt och som om magen ska spricka hela tiden.

Har köpt lite kläder och vet i övrigt vad vi ska köpa. Kommer köpa vagn, babyskydd och säng från samma butik och de skulle sätta ihop ett paket med rabatterat pris på det vi ska ha. Äntligen dags för bm nästa vecka, har inte varit där på riktigt besök sen v 12. Va där en snabbis bara och lyssnat på hjärtat, men ska bli spännande att mäta sf måttet. Har dålig uppfattning om jag har en liten eller stor mage... :) Har dessutom ingen våg hemma så det ska också bli intressant.

Är det någon som kan rekommendera en bra babysitter?

Vi har en från Fischer Price med nå djungeltema som va väldigt uppskattad av sonen. :)

Inte säkert att du får en jättemage iaf. Jag låg också över medel vid första mätningen i v24 för att sen ligga under medel nästa mätning runt v.29. Lika den här gången som förra. Jag blir stor fort och sen planar det ut och jag blir inte så stor.

Jag får hoppas på det!:)
O andra sidan har jag inget direkt att referera till heller förutom siffrorna. Magen KÄNNS inte megastor (även om jag precis som litchie känner mig mätt hela tiden, men jag är hungrig nästan jämt med, hmm) och folk brukar säga att den inte ser särskilt stor ut heller, går jag däremot förbi en spegel och råkar slänga ett öga i den (:p) så blir jag fan rädd.. Det där är ju inte jag liksom!:eek: Ser dessutom ut som att magmusklerna dragit ihop sig lite halvt uppe på alltihop och ligger liksom i veck (det är inte bara hud och fett;))?:confused: Det är ingen vacker syn iaf..

*kl*

Vi har tänkt som så ang föräldraledigheten att sambon ska ta ut och vara ledig en dag i veckan i början (förutom dom allra första tio dagarna då), någon vecka i vår och sedan vara hemma med bebis from sept nästa år då jag ska börja plugga. Inte säkert jag kommer vara iväg hela veckan eller gå heldag varje dag iofs så vi får se lite hur vi gör där när det närmar sig.

Nu har vi bara vagn (som vi ska köpa begagnat), babyvakt (är det en obligatorisk grej att ha förresten?), skötdyna/underlägg (vi kommer ha en av alla våra köksbänkar som skötbord då vi har gott om dom men i övrigt ganska lite plats i vårt lilla hus) och babyskydd kvar att köpa. Ang vagn har vi funderat på en Teutonia Spirit S3 för vi har hört av dom som haft en sådan att de är så himla bra och smidiga att köra, även i olika underlag (viktigt då den kommer användas i princip överallt från stan till stranden och stallet). Sen är ju frågan hur stabil en trehjuling är när man tex har en väldigt yvig hund. Kanske får se om jag kan provköra någon först.

Nu har vi även varit hos familjerätten och skrivit på att sambon är pappa till Snourp!:banana: Kanske lite tidigt men det känns bra att ha det gjort ifall något skulle gå snett vid förlossningen.

Hur har ni andra tänkt ang det?

Här är papprena påskrivna sen många veckor tillbaka. Gjorde nog det nån vecka efter RUL bara. Lika bra att ha det gjort, man vet aldrig när mini bestämmer sig för att komma!

Här går allting jättebra! Kan fortfarande gå långa promenader med hunden, arbeta utan ansträngning och i princip leva som vanligt- förutom det faktum att alla frågar om man ska föda om en vecka och påpekar att kläderna sitter lite tajt ;) Mätte magen igår och jag har äntligen börjat plana ut kurvan så att jag numera har en "normalstor" mage, förut låg den på det allra högsta möjliga :p

Vi funderar på namn hela tiden. Mina favoriter är Arvid (släktnamn på min sida), Alfred (släktnamn på sambons sida) eller August medan sambon har bestämt sig för Ture (....) Sambon kallar bebisen för Ture konstant för att han tror att han ska få sin vilja igenom då ;) Men jag tror inte vi vet säkert förrän han har kommit ut.

Haha! Vi har kvar 2 namn sen sonen och det är August och Alfred! Sen har Love tillkommit! Sambon är helt säker på att det är en Greta där inne. Han mailat bebisen för det o tystare varje dag. Jag tycker Elsa el Vera är finare! Men han kör alltså samma taktik som elj sambo ;)

KL

Är det någon som har börjat boa än?
Funderade på om man skulle göra i ordning spjälsängen någon dag kanske.

KL

Är det någon som har börjat boa än?
Funderade på om man skulle göra i ordning spjälsängen någon dag kanske.

Jag har inte boat så mkt. Har bara lagt i kläderna som jag köpt nytt i lådan. Inte tvättat dom nått än. Men ska nog göra det snart. Ska tvätta babysittern och fodret till babykorgen om någondag tänkte jag också. Men spjälsängen bäddar jag nog på bf ev och sen bär vi nog in sängen i sovrummet när vi kommit hem med bebis. Boade så tidigt förra gången så tänkte hållla mig lite nu så man har något att göra sista dagarna också.

Annars så börjar jag bli nojjig för att föda på julafton. Jag som trodde att andra barnet hade en lite chans att födas före ettan men överallt jag läser så verkar man gå över mer med tvåan. Bara att hålla tummarna att den väljer att stanna inne några dagar till om jag fortfarande är gravid på julafton. :(

Men! Det här är ju min tråd :idea: Jag har inte fattat det, eftersom jag ska ha barn 2012, inte 2011...

25+6 idag, jag tycker allt är fantastiskt, haha! Har lite foglossningsvärk, framför allt i symfysen, men har i övrigt haft en väldigt lättsam graviditet hittills.

December 2011
1 Emor - Första barnet, RUL gjort
4 Mirre - andra barnet, RUL gjort och det blir en pojke
11 Priscilla- första barnet, pojke.
13 aneka - andra barnet, en pojke

Januari 2012
2-6 Bebben - planerat snitt, andra barnet, flicka
24 Neverever - andra barnet, efter RUL. Nytt UL i v 32
24 simba_112 - första barnet
29 zbrka - första barnet
30 Litchie - första barnet, flicka.

Februari
9 _Smulan_ -första barnet
12 Nelle - första barnet (Flyttad efter RUL)
13 Skogstroll- Första barnet (RUL blir 14/9)

Tänkte bara passa på att tillägga att det barn jag väntar är ett tvättäkta buke-barn. Det var nämligen på just denna sajt som jag och min fästman som små 18-åringar först blev bekanta och började skriva till varandra för åtta år sedan :love:

Jag har börjat längta efter att få ställa allting iordning och fixa och dona, men det får vänta tyvärr :( Jag plockar en hel del med kläderna men vi väntar fortfarande på att få tillgång till vårat hus, så det blir nog inte mycket boande förrän vi flyttat är jag rädd. Förhoppningsvis hinner vi flytta innan den lille anländer :crazy: Jobbigt detta att vara mitt i allt med en förlossning som närmar sig med stormsteg. Jag hade trott att det skulle gå mycket mycket smidigare att köpa ett hus efter ett dödsbo än "på vanligt vis", men det är tvärtom med allt pappersarbete som ska skickas fram och tillbaka till lantmäteriet, boupptäckningar hitan och ditan.. puh.

Vi har i alla fall köpt det mesta, som vi har lagt på hög på sambons jobb. Senaste inköpet var en bärsjal :) Det jag har kvar att införskaffa är skötbords"madrass", alla saker som går åt (oljor, blöjor osv), lite sängkläder och några filtar samt kräkhanddukar och sånt.

Tänkte bara passa på att tillägga att det barn jag väntar är ett tvättäkta buke-barn. Det var nämligen på just denna sajt som jag och min fästman som små 18-åringar först blev bekanta och började skriva till varandra för åtta år sedan :love:

Men hihi, gud vad gulligt! :love: Då ska bebisen heta Gunnar om det blir en pojk förutsätter vi väl? :D

Kom på att jag inte lagt in mitt datum här än..

Har haft en drömgraviditet med kräkningar och foglossningar och är nu sjukskriven så nu är jag dessutom rastlös med... Gick ner ganska mkt i vikt, men väger nu lika mkt som jag gjorde innan graviditeten. Längtar efter att bäbisen ska komma ut nu så man kan börja leva lite igen.
BM tröstade mig med att dom som har hemska graviditeter brukar få lätta förlossningar, se bara på din mamma och mormor.. Mamma har gjort 7 kejsarsnitt och mormor låg i 2 dygn med både mamma och min morbror. Så jag hoppas att det inte stämmer :eek:

Har fått bäbiskläder av mina föräldrar och har köpt en liten mösa med barbapappa på :D. Har kollat efter barnvagnar med och det finns ju minst sagt lite att välja mellan...

Vet alla ni känner om att ni ska ha barn? Vi har av någon anledning varit lite tysta om det, närmaste släktingar och våra arbetskamrater vet om det (vi jobbar på samma företag och mitt tillstånd har varit ganska svårt att dölja...)
Men i övrigt så är det inte så många som vet, bara dom allra närmaste vännerna... Jag vet inte varför det blivit såhär, men det känns på nått sätt som att jag inte vill att alla ska veta förrän barnet är fött och jag vet att allting är ok med den.. Hur har ni gjort? Har ni berättat om det, eller har ryktet spridits sig ändå?

December 2011
1 Emor - Första barnet, RUL gjort
4 Mirre - andra barnet, RUL gjort och det blir en pojke
11 Priscilla- första barnet, pojke.
13 aneka - andra barnet, en pojke

Januari 2012
2-6 Bebben - planerat snitt, andra barnet, flicka
22 Sona- första barnet
24 Neverever - andra barnet, efter RUL. Nytt UL i v 32
24 simba_112 - första barnet
29 zbrka - första barnet
30 Litchie - första barnet, flicka.

Februari
9 _Smulan_ -första barnet
12 Nelle - första barnet (Flyttad efter RUL)
13 Skogstroll- Första barnet (RUL blir 14/9)

Sådan madrass måste vi ha också.
Köpte nytt spjälskydd till sängen, ska man tvätta det med tro?

zbrka: Vad kul med en bukebebis :laugh: ordagrant bukebebis:D

Hmm min mage är orolig idag.
Den är gasig, bubblar och låter en massa, dock är det samma fart som vanligt på bebis. Blev en del kolsyra igår så undrar om det kan vara det bara, ringa bm känns väl inte nödvändigt. Eller?
Har haft lite ont till och från men inget allvarligt direkt. Blev inget sova i natt heller knappt (dock inte pga av det)
Men det kanske påverkar. Lite orolig blir man ju

Senast ändrad:

Om det varit min mage som varit gasig och bubblig hade jag inte varit orolig.

Angående att boa, så har jag tvättat barnkläder, men inte riktigt vikt ihop allt ordentligt då det är lite fix kvar med garderoben där det ska in. Spjälsängen har vi tänkt hämta om 2 veckor tidigast, och vi sätter nog inte ihop den än på ett bra tag, möjligtvis vid bf, men annars då vi kommer hem ifrån bb.

Vi har inte heller köpt något skötbord än, får se om vi hinner få tummen ur och göra det innan liten tittar ut. Madrass har vi, och någonstans att lägga madrassen på finns ju alltid som tillfällig lösning så jag känner mig inte så stressad.

Funderar på om bebis ligger och trycker på något organ,
Värker lite här och där idag :p

Skötbord har vi, men madrass behövs.
Ska tvätta kläder och lite sådant någon dag.
Vi köpte två startpaket från ellos, kändes smart.

Hihihi vad roligt:D
Har flera vänner som jag lärt känna genom buke, några av dem stårm mig mycket nära idag:) Dock inte hittat gubben här:D

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 160
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar