Sv: Vinterföräldrar 2011
Knapplån.
Jag har nu blivit begränsad ännu mer, och spenderar i stort sett hela dagarna med att bara vara stilla.. Har för någon vecka sedan börjat få riktigt jobbiga förvärkar, som kommer av minsta lilla ansträngning. Sen den sjukt smärtsamma foglossningen ovanpå det, hjälper ju inte direkt till.
Så nu är hemmet halvt i kaos, packningen inför flytten om 2 v går lååååångsamt och jag är så jäkla frustrerad! Jag vill kunna fixa och dona som vanligt, framför allt nu när det är så mycket på gång.
Hundarna motioneras bara lösa just nu, och hårdtränas 2-4 ggr/vecka av sambon när hans jobbtider är hyfsat bra. Sen fixar han städningen i köket, så att det inte ska bli äckligt. Allt annat får helt enkelt tas under mina bättre dagar, eller hans (mycket få) lediga dagar.. Känns surt.
Vi har i alla falla kommit fram till att vi helt enkelt bara ska flytta in enkelt och placera ut alla möbler, och sen får det vara så tills bebis är ute. Jag har för ont för att fixa med renovering/liknande, och han jobbar för mycket just nu. Vi tänkte ägna föräldraledigheten åt det istället, när man kan hjälpas åt helt och hållet och slippa känna en enorm stress över allt liksom.
Sen har vi bestämt oss för att ta en liten semester när bebis blivit någon månad också