Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Inte säkert att du får en jättemage iaf. Jag låg också över medel vid första mätningen i v24 för att sen ligga under medel nästa mätning runt v.29. Lika den här gången som förra. Jag blir stor fort och sen planar det ut och jag blir inte så stor.

Kul med shopping!! :)

Jag gör ingen direkt träning alls nu sen jag slutade med ridningen som va 1gång i veckan. Nu blir det lite barnvagnspromenader(dock alldeles för sällan) plus att jaga sonen hela dagarna! Men 1nov så börjar han på dagis 15h/v så då blir det 4km promenad 3dagar i veckan iaf för atr hämta och lämna honom.

Knapplån.

Jag har nu blivit begränsad ännu mer, och spenderar i stort sett hela dagarna med att bara vara stilla.. Har för någon vecka sedan börjat få riktigt jobbiga förvärkar, som kommer av minsta lilla ansträngning. Sen den sjukt smärtsamma foglossningen ovanpå det, hjälper ju inte direkt till.
Så nu är hemmet halvt i kaos, packningen inför flytten om 2 v går lååååångsamt och jag är så jäkla frustrerad! Jag vill kunna fixa och dona som vanligt, framför allt nu när det är så mycket på gång.

Hundarna motioneras bara lösa just nu, och hårdtränas 2-4 ggr/vecka av sambon när hans jobbtider är hyfsat bra. Sen fixar han städningen i köket, så att det inte ska bli äckligt. Allt annat får helt enkelt tas under mina bättre dagar, eller hans (mycket få) lediga dagar.. Känns surt.

Vi har i alla falla kommit fram till att vi helt enkelt bara ska flytta in enkelt och placera ut alla möbler, och sen får det vara så tills bebis är ute. Jag har för ont för att fixa med renovering/liknande, och han jobbar för mycket just nu. Vi tänkte ägna föräldraledigheten åt det istället, när man kan hjälpas åt helt och hållet och slippa känna en enorm stress över allt liksom.
Sen har vi bestämt oss för att ta en liten semester när bebis blivit någon månad också :)

Usch, det låter inte kul alls.

Men det låter som ett klokt beslut att vänta med renovering, vi har ju inte renoverat själva utan det som fixats till i vår lägenhet har det varit målare och andra som gjort.

Ja, det handlar ändå bara om ca 3 mån som vi får stå ut med fula tapeter och sånt. Det kan man nog överleva hoppas jag på :) Vi kommer att behöva köpa mycket möbler också eftersom vi flyttar till dubbelt så stort - men det är inte heller något jag kommer att klara av känner jag. Utan dom gamla får duga så länge, och så får det vara lite tomt. Vi har ju sängar, soffa och allt så att vi klarar oss! Det kommer bara att se lite tråkigt ut..

Håller med om att det låter klokt att skjuta på renoveringen.
Sådant hinns med sedan :)
Här blir det inte heller mycket till motion nu, annat än promenader.

Fler som blir stela efter att ha suttit en stund?
Går som en gammal tant efter att ha suttit ett tag. Spec om jag suttit på
en hårdare stol eller så. Antar att det är fogarna som spökar.

Yes, vi kommer ju båda att vara hemma i 4 månader - så vi räknar med att kunna fixa allting utan problem då :) Finns ju inte så mycket annat att göra på vintern ändå :D

Haha ja. Jag går under namnet 'Tant Agda 97' här hemma :p Har jag satt mig ner i soffan och lutat mig tillbaka så tar det en bra stund att komma därifrån sen och haltar sen halvvägs till köket. Har jag lagt mig på rygg i sängen(som jag alltid vill göra) så måsta jag ta tag i något och dra mig runt. Annars så känns det som att bäcknet ska sprängas. Men tur nog så känner jag inte av det när jag sover.

Haha vilket kul smeknamn.
Tur att du slipper det när du sover alla fall.

Det är samma här..de flesta dagarna får sambon mocka och promenera hunden..jag har jätteont i fogarna och ländryggen..Men jag har börjat på sjukgymnastik och vattengympa! Underbart! Jag älskar det och blir så mycket mjukare i lederna efteråt..

Tja, lite stel kan jag bli, ffa om jag varit igång och sen sätter mig, att komma igång då är som att starta en gammal traktor :D

*kl*
Varit ute hela morgonen och letat häst, som tillslut återfanns! Dock var det ingen lätt terräng vi färdades i, och det var nog inte det absolut smartaste... Det blir en lugn fortsättning på lördagen!

Hade ett liknande scenario igår..Mina tre rymde vid insläpp och drog iväg mot stora vägen längre bort:crazy: Jag var ensam hemma och hade glömt mobilen inne i huset, hann bara grabba en grimma och en hink med musli och springa av bara fan! Tack och lov stannade dom på ett stort fält och sprang runt där. Tackar gudarna för månljuset så jag såg dom..Fick tag i ledarhästen enter ca 15 min och de andra följde honom snällt hem..Men aj sa mina fogar och min rygg..slapp sammandragningar tack och lov!

kl

Jag undrar lite över hur ni andra funderar kring föräldraledigheten? Min chef kom idag och behövde veta på en gång när jag skall gå på ledigt och exakt hur länge jag kommer att vara borta! Det är ännu nästan 4 månader kvar till förlossning och vi har inte hunnit fundera klart på det än.

Hur tidigt innan BF kommer ni att ta ut graviditetspenning/semester? Hur kommer ni att dela ledigheten?
Kommer ni vara hemma ex. 8 månader och sedan er partner ett antal månader?
Vi funderar nämligen lite i banorna att jag skall vara hemma första tiden när det helammas (om amningen nu kommer att fungera), för att sedan ev. dela på veckorna. Säg att jag jobbar mån-onsdag och sambon tors-fred.
Får man lov att dela på dagar också? Att den ena jobbar förmiddag och den andra eftermiddag t.ex?

Läste i en föräldratidning att man kunde göra så, vara ledig halvdagar båda två.

Vi vill dela 6 mån var, men vet inte om det kommer funka att göra så.

Jag tror man kan dela dagar. Du kan ju även ta ut kvartsdagar om du skulle vilja.

Jag kommer vara hemma i stort sett hela tiden. Sambon har ett jobb som är fritt och han kan jobba mkt hemifrån om han vill. Jag studerar dessutom annars, så rent ekonomiskt är det bäst för oss att jag är hemma. Nästa barn får han vara hemma mera men så här får det bli nu.
Jag hoppas också att lilltjejen inte kommer för tidigt då jag har sista tentan en vecka innan bf.

kl
Jag är i v26 nu och börjar känna att det är tungt. Vågar jag däremot nämna det för någon så får jag genast höra att jag vet inte vad som väntar osv.... Jag har en hyfsat liten mage och har inte gått upp så mycket men jag känner ju definitivt av det. Fördelningen av kg har ju helt klart förändrats... :)

Senast ändrad:

Ja det går att vara ledig halvdagar bara det fungerar med jobbet.

Jag är fortfarande fl med sonen så jag behöver inte fundera på när jag ska gå hem. Sen blir det troligen jag som kommer vara hemma mest med nr2 också. Allt hänger lite på hur och när jag får ett jobb. Får jag inget jobb så blir jag ant. hemma i nästan 1 1/2år innan jag blir arbetslös. Sambon jobbar skift så han är ledigt mkt iom med sina långledigheter så han får se barnen mkt iaf. Skulle jag jobba så skulle jag bli hemma mkt mindre än vad han är. Sen kanske han får ta dagar för ena barnet och jag för det andra i sommar så vi kan ha en riktigt lång ledighet ihop i samband med hans semester. Nu i somras jobbade jag när han hade semester men nästa år vill jag att vi är lediga ihop så vi kan hitta på något kul.

Här har det också börjat bli tungt. Framförallt att bära på sonen längre sträckor är drygt så har börjat ge över honom till sambon mera nu.

*kl*
Annars så har jag varit till bm idag. Magen hade växt till den här gången iaf så allt va bra. Sf måttet va 29cm så nu va det bara 1cm mindre än vid samma vecka förra gången(det va2cm mindre förra mätningen) bt va bra och Hl va 136. Är i v.31+5 idag.
Nu vill jag att veckorna bara ska rulla på så fl är överstökad och bebis är här!

Jag är sjukskriven nu, och är så t om v 37, min vecka 37 alltså :D Jag är i 34 nu. Därefter tar jag ut fp. Vi kommer dela som så att sambon tar ut 1 dag i veckan, fredag samt ev lördag och jag tar inte ut någonting alls första året, det blir tajt, men på så vis sparar vi dagarna länge då jag inte har något jobb sen (eller jag räknar snarare med att få sparken nu, det är chefsbyte och omruckningar på jobbet, och vem förlänger för någon som inte är där?).

Sambon har inte möjlighet att vara hemma hel eller halvtid, och vi vill få så mycket tid tillsammans som möjligt alla tre, så han ska jobba 4 dagar och vara hemma 3. Hans jobb ligger dessutom bara 1 km hemifrån, så han kan komma hem och äta lunch, och man kan gå dit med fika om man känner sig ensam ;)

Hur går det för alla? JAg jobbar och står i och har nästan slutat kräkas nästan helt! Istället har jag börjat känna av mina fogar (AJ), men bältet är en räddning.

Har ni börjat fundera på namn än? Vi provar namn om det är nåt som pluppar upp sådär så testar vi det. Men vi har ingen lista eller så.

Det vi har kvar att skaffa är babyskydd och en babysitter och kanske en overall. I övrigt har vi det mesta kvar sen sonen!

Här går det bra, stel och mör i kroppen emellanåt bara.
Speciellt när jag suttit ner, sitta på golvet är inte skönt alls.
En babysitter ska vi också skaffa en tror jag

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 160
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2