Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Hoppas du slipper det, håller tummarna för att sd går över.
Ska till bm på torsdag igen, får se om hon går med på att sjukskriva mig.
Så kanske man slipper ha arbetsförmedlingen hängande över sig alla fall.

Knapplånar mig själv idag!

Nu är datum satt för snittet, så den 4:e januari kommer lilltjejen ut :love: Så nu är det 63 hela dagar kvar, det känns som att man äntligen kan se mållinjen nu!

Haha, ja jag vet inte riktigt vart tiden tar vägen egentligen.. Det är ju snart jul :crazy: Måste ordna all logistik för sonen som ska åka upp till Sthlm och fira jul med släkten, och sen ska vi visst ha liten nyårsmiddag här hemma också då vi numera bor störst i bekantskapen :p Blir mkt att stå i på slutet i alla fall, då går nog tiden fort!

Absolut! Nu blir dottern äldst för det mesta, istället för att behöva ligga allra sist med allting.. Nu hade jag tagit ett tidigare datum också såklart, men läkaren var hyfsat oresonlig med att plocka ut i förtid - trots att nästan alla sjukhus i hela landet gör det vid planerat snitt..

Vi gjorde ett TUL igår också, eftersom RUL visar på ett BF som inte kan stämma. Mätningarna visade lite olika även igår, så då ansåg doktorn att vi får gå efter RUL och försökte lägga in snittet kring den 15:e. Jag vägrade totalt, då skulle jag ha gått över 1 v enligt när vi kunde haft sex senast den månaden.. Så hon kompromissade ner till den 4:e till slut, vilket känns helt okej för mig i alla fall. Kommer säkert att gå på helspänn dom sista dagarna, men det borde inte komma igång av sig själv innan ju :)

Är det bara 63 dgr till 4 jan?
Vad lite :-p

.. och då var jag tvungen att räkna hur många dagar det var till 11 december, och det är ju bara 39 dagar!!! :eek: JÖSSES!!! Vad lite det ser ut när man ser det så där, i antal dagar.

KL

Här går allt sin gilla gång. Husplanerna står still för sambon har så mycket att göra på jobbet, jag blir galen snart. Men det blir väl till att bo i lägenheten till efter förlossningen, och det är bara att gilla läget.. Bebis har vänt på sig nu, men jag tycker det känns som att han ligger med huvudet upp och rumpan ned. Ska bli spännande på ultraljudet nästa vecka att se hur han faktiskt ligger!

Jahopp, och nu fick man hem papper från försäkringskassan där det står att jag inte är berättigad till sjukpenninggrundande inkomst. Så nu kommer vi leva som kyrkråttor i ett helt år och allt är bara skit :cry: Jag trodde verkligen att det inte skulle bli några problem, men nu (trots att jag ska försöka komplettera med uppgifter från typ 2005, innan jag började plugga) så tror jag att det är rätt kört.

Det är liksom så illa så att jag har börjat fundera på om man skulle skita i att amma bebisen, för det är ju lättare för pappan till barnet att ta hand om honom om jag vill jobba kvällar och helger ganska snart för att få in pengar, om bebisen inte är beroende av mej för att få mat.

Vilket jävla sjukt samhälle man lever i ändå. Jag har varit timanställd sedan jag tog studenten, sedan har jag pluggat på folkhögskola, på komvux och så tre år på högskola. Började jobba på en gång när jag tog examen och fram tills BF. Trots detta är jag inte berättigad till ett ruttet korvöre för att det råkar fattas typ 2 månader i arbetad tid (det ska ju som bekant vara 240 dagar, och jag har bara jobbat 180 sedan examen, innan dess tror jag att jag har arbetat alldeles för lite per månad för att komma upp i 180 kr/dag som det måste vara för att man ska vara berättigad till sgi).

Usch, nu blev det långt. Jag var bara tvungen att skriva av mig. För jag är så arg och uppgiven :( Det känns helt plötsligt inte alls kul att köpa huset nu. Vi får tillträde 1 december. Som vi har längtat. Nu känns allt bara piss.

Men vad tråkigt! Hoppas att det löser sig för er, på något sätt! Har ni kollat upp te x bostadsbidrag eller annat?

Jag har inte en speciellt hög sgi, vi kommer göra som så att sambon tar ut fredagen i fp, på så vis är han berättigad att ta ut även lördag och söndag. Jag kommer inte ta ut någon fp alls första året, utan vi kommer enbart leva på sambons lön+fp första året om vi känner att det fungerar ekonomiskt, det blir tajt men ska inte vara omöjligt om vi bara håller oss till budgeten och tänker till lite extra.

Men vad knas, får du inte ett dugg då eller?
Jag hade inte jobbat något alls öhvt när jag fick Isak.
Men jag fick pengar ändå, inte spec mycket, runt 4000 tror jag det var.
Men jag fick ju något alla fall.

Förstår hur det känns, fattas också ett löjligt lågt antal dagar för mig pga timanställningar samt plugg.:( Nu bor vi ju inte särskilt dyrt (eget, mindre hus med låga värmekostnader och inga höga lån) men vi kommer ändå få tänka till lite för att få det att gå ihop.

*kl*
Vet att jag är lite långt fram i tidsplaneringen nu;) men hur har ni tänkt ang faddrar till barnet? Två har varit standard i våra familjer samt i bekanskapskretsen och vi har redan valt ut två, tillika min respektive sambons bästa vän. De är båda väldigt smarta och varma människor med bra åsikter samt stor livserfarenhet.
Men nu är det så att min yngsta bror har varit otroligt stöttande och intresserad under hela graviditeten. Jag vet att fadderskap inte är något man ska "förtjäna" men det skulle nästan kännas konstigt om han inte var det! Eller ska han helt enkelt få nöja sig med att vara bästaste morbrorn?:angel:;)

Vi lät en gemensam kompis bli fadder åt Isak.
Hon har sedan inte visat något intresse alls för honom.
När jag sedan flyttade från exet så har hon mer eller mindre sagt upp kontakten.
Så vi kommer inte ha någon fadder nu.

Varför inte ha tre stycken? Eller ska ni döpa? Får man bara ha två då? Vi hade bara namngivning med sonen och då får man ju göra som man vill! :)

Jag har inte ägnat faddrar någon tanke, och kan faktiskt inte tro att sambon gjort det heller. Det är ingenting jag känner att vi har ett behov utav iaf. Det vi dock har disskuterat är detta med dop osv, och där blir det inget då varken han eller jag är troende.

Men vad knas, får du inte ett dugg då eller?
Jag hade inte jobbat något alls öhvt när jag fick Isak.
Men jag fick pengar ändå, inte spec mycket, runt 4000 tror jag det var.
Men jag fick ju något alla fall.

Jo, 4300 får man ju på lägsta nivån om man tar ut alla dagar i veckan, så lite pengar får vi allt in :) Det är bara så jobbigt när man varit inställd på att bli berättigad sgi och det fattas så himla lite. Menmen, det är ingen idé att "hänga läpp över det", bara att tänka att det ju faktiskt är under en begränsad tid. Och som sambon sa, vi får se det som en rolig utmaning. Att alltid handla det billigaste. "Familjen Eldorado" ;)

*kl*

Var hos barnmorskan idag. Allt såg bra ut. Är i v 28+2 och har gått upp 6 kg, SF mått var 27 och konstigt nog utan järntabletter har mitt Hb hållit sig på 132, perfekt!

Nästa ultraljud är bokat till 2 december, då är jag i v 32+3. Då ska vi hålla tummarna att moderkakan har flyttat sig!

Idag är det 81 dagar kvar till BF!

27+6.jpg

Oki, jo trist om man räknat med att få en viss summa och sedan får man mindre.
Speciellt när det fattas så lite.

Ska till bm snart och kolla blodtryck osv.
Alltid nervös inför det, vill inte att det ska vara för högt eller att de ska finnas äggvita. Fick havandeskapsförgiftning med Isak och vill inte ha det igen.
Jag kände aldrig av det alls, men fick ändå fara som en annan jojo fram och tillbaka till sjukhus. Hur ska man kunna vila då? Vill absolut inte ha det så igen!

Är det inte Johan Glans som säger att man bör misstro någon som tillverkar både schampoo och bearnaisesås?;)

*kl*
Vi är heller inte religiösa men då båda mina föräldrar jobbar inom kyrkan (pappa är dessutom präst) så blir det nog dop för oss. Ska kolla upp det där, om man kan ha tre faddrar då. Just iom att jag tror att bror faktiskt hade engagerat sig gör ju honom till ett givet val eg. Det är ju det som är själva essencen i att vara fadder.

(Bra initiativ av NeverEver förresten, fram för lite fler magbilder!:banana:)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 655
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 160
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar