Sv: Vinterföräldrar 2011
Jahopp, och nu fick man hem papper från försäkringskassan där det står att jag inte är berättigad till sjukpenninggrundande inkomst. Så nu kommer vi leva som kyrkråttor i ett helt år och allt är bara skit
Jag trodde verkligen att det inte skulle bli några problem, men nu (trots att jag ska försöka komplettera med uppgifter från typ 2005, innan jag började plugga) så tror jag att det är rätt kört.
Det är liksom så illa så att jag har börjat fundera på om man skulle skita i att amma bebisen, för det är ju lättare för pappan till barnet att ta hand om honom om jag vill jobba kvällar och helger ganska snart för att få in pengar, om bebisen inte är beroende av mej för att få mat.
Vilket jävla sjukt samhälle man lever i ändå. Jag har varit timanställd sedan jag tog studenten, sedan har jag pluggat på folkhögskola, på komvux och så tre år på högskola. Började jobba på en gång när jag tog examen och fram tills BF. Trots detta är jag inte berättigad till ett ruttet korvöre för att det råkar fattas typ 2 månader i arbetad tid (det ska ju som bekant vara 240 dagar, och jag har bara jobbat 180 sedan examen, innan dess tror jag att jag har arbetat alldeles för lite per månad för att komma upp i 180 kr/dag som det måste vara för att man ska vara berättigad till sgi).
Usch, nu blev det långt. Jag var bara tvungen att skriva av mig. För jag är så arg och uppgiven
Det känns helt plötsligt inte alls kul att köpa huset nu. Vi får tillträde 1 december. Som vi har längtat. Nu känns allt bara piss.