Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Men fy vilken taskig kommentar. Förstår inte varför folk måste kläcka ur sig sånt. :mad:

Tror inte ens att ferritin har kollats på mig. Har iaf inte hört något om det.

Annars så är jag i v.36+0 idag. Känns som det går fort men samtidigt långsamt. Ologiskt jag vet men känns som veckorna går men att gravidveckorna står still. Ologiskt som sagt.

Det var dessutom min mamma som sade det :crazy:
Säkert inget illa menat eg, men det tas ju lätt så

Haha, jag har precis samma känsla! Veckorna susar förbi, men jag är fortfarande gravid och verkar inte komma närmare ett datum att slippa vara det...

*kl*
Kan det vara bebis som sjunker lägre ner? Ilar något grymt mellan benen, och det blir inte mindre direkt... Har varit på bio ikväll och sett vampyrerna :D Min kompis har hela tiden sagt ända sedan jag plussade att vattnet kommer gå på bion, men nu är vi hemma och inget vatten har gått :mad: Men det är ju tidigt att börja vänta på det redan, jag vet. 15 dagar kvar till beräknad förlossning nu och jag känner mig så redo som jag kan bli, är riktigt less på att vara gravid, tjock och otymplig nu faktiskt.

Det är säkert bebis som fixerar sig. Kommer ihåg att det ilade hur många veckor som helst med sonen. Han va även fixerad tidigt. Dom kommer väll åt lite nerver och sånt när dom ligger så långt nere. 15dagar är inte mkt. Tänk snart är det äntligen dax för vinterbebisarna att börja ploppa ut! :)

Knapp

För er som bara har ett par veckor kvar och tycker det känns som en evighet kan jag ge lite hopp.. Min kusin var beräknad att få någonstans mellan 20-25 nov men liten bestämde sig för att komma ut tidigare och ploppade ut i förrgår:D

I slutet av januari tror jag vi är 4-5st som är beräknade med bara några få dagars mellanrum varav jag och en till har samma datum:D

Äsch, jag har inte packat min väska än, räknar med att jag lugnt hinner det när värkarna startar, någonting måste jag ju göra för att få tiden att gå innan vi kan åka in ;)

Funderar dock på att få tummen ur och gå och köpa sig ett skötbord, så man kan få lite ordning på tvättlappar och annat, för trots ett stort badrum är det en klar brist på förvaring i det.

Jag hoppas vi lyckas tajma in det så Isak är hos sin pappa när vi ska in.
Vore ju himla smidigt att slippa börja jaga barnvakt mitt i allt.

Ja det kan jag förstå! Här är det enda vi behöver oroa oss om hundvakt, men det verkar som om det har löst sig otroligt smidigt. Har en kompis som kunde tänka sig att komma och bo hos oss under tiden vi är inne, så hon tar hand om både hundar, fiskar och annat :)

Vi har ju förmånen att få ett planerat datum, så det underlättar litegrann i alla fall :) Men vi har 4 st hundar och 2 st katter, så svårt blir det hur man än gör nästan.

Men en nära vän kommer och motionerar hundarna medan vi är på BB, och min underbara svärmor kommer hela vägen från Norrland för att bo här och ta emot oss när vi kommer hem med lillan! Så, då överlever dom det dygnet vi är borta :) Sist stannade jag från måndag-onsdag, men jag vill helst inte stanna så länge igen, det var så sjukt tråkigt där.

Ja det underlättar ju lite :)

Har några reservlösningar också, men det är inga optimala alls, och eftersom att stora hunden inte är kattsäker, lilla har en historia med rymningar osv så hoppas jag verkligen att min kompis som har erbjudit sig att ta dom kan när det gäller också! :)

Vi har en katt också, mina föräldrar har dock nyckel hit så det är lugnt.
Men får vi tex åka på natten så är det ju bäst om Isak redan är hos pappan.
Pappan jobbar dessutom eftermiddag när Isak är här.

Hmm har ont i ryggen idag.
Inget ovanligt iof men känner även lite i magen nu.
Undrar om det är förvärkar eller nåt:p

Nu börjar jag känna mig hyfsat klar.. Eftersom alla större grejer så som byrå/hyllor/spjälsäng/skötbord/liknande måste vänta till efter renoveringen, så är jag nu klar med det mesta :)
Här hemma finns nu vagn, babyskydd, nappar, nappflaska, filtar, alla kläder som behövs i strl 50-68 inkl ytterkläder, en åkpåse är på väg och blöjor är köpta. Ska inhandla några fler nappflaskor, samt ersättning och våtservetter - sen har vi så att vi klarar oss finfint tills jag läkt klart efter snittet och är sugen på renovering och shopping :p

Nu är det bara föräldrapenningen kvar att bena ut för pappans del.

Just ja!
Kan tipsa om att de har massa rea på ell*s nu!
Jag beställde 3 olika "paket" därifrån, en 8-dels, en 4-del och en 2-del, allt för runt 400:- tror jag:D

*kl*
Sov nog bara 3 timmar inatt, vilket har tagit ut sin rätt. Systeryster plingade på dörrn en stund innan åtta och vi har haft en riktigt trevlig dag, underbara unge! :love:

Dock har jag världens huvudvärk, den går inte över trots att jag provat att sova en stund nu på em och gå en promenad, nu sitter jag med vetevärmare mot nacken och hoppas att det lättar...

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 160
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare