Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Usch, känner igen mig i den ekonomiska biten också :( Jag går och kollar i brevlådan varje dag nu i väntan på den "slutliga domen" från försäkringskassan. Jag skickade in kompletterande papper och hoppas nu att jag jobbade tillräckligt mycket året innan jag började läsa, så att jag blir berättigad till sgi. Annars blir det skralt i kassan ett bra tag framöver. Håller med dej om att det känns sådär kul så här precis innan jul.. Iofs har jag ingen julkänsla överhuvudtaget. Jag ser ju att folk har börjat sätta upp adventstjärnor, men själv kan jag knappt begripa att det är december snart. Jag hittade gula kantareller i skogen igår när jag och hunden var ute på en runda. Knepig jul i år.

Imorses gick dock slemmis så det finns ju en viss chans att det gör det :)

Heja heja heja!:bump:

Själv har man nästan 9 veckor kvar. På måndag ska jag till BM och fredag nästa vecka ska vi på ultraljud! Kul kul!

Jag har 23 arbetspass (går hem 23/12), men har tagit 2 semesterdagar! Sen blev våra löner klara för någon vecka sen men avtalen skrevs 1/4 så jag får 7000 kr retroaktivt (minus skatt) nu i nov lönen.. Tacksamt så här till jul! Huset kommer vi inte börja med några nya projekt förrän efter jul och då tar vi in företag som ska fixa till köket lite!

Vad jobbigt med husbekymmer, renovering, hormoner och ekonomi. Allt på en gång för din del ju :(

Ohh va spännande! Lyx att nånting händer iaf. :)
Hejja bebis!!! Kom ut nu innan helgen!! :)

3v kvar för min del nu men känns precis lika långt borta som det gjorde för 8mån sen :p
Känner mig fortfarande väldigt oförberedd men det ordnar sig väll alltid. Ska shoppa det sista nästa vecka iaf. Har fortfarande inte löst det här med spjälsäng men det ordnar sig nog. Har iaf en plan b som får duga till en början.

Ja, å andra sidan är det det enda som händer, inga sammandragningar eller annat, men man ska väl vara glad för det lilla :D

Vad är det med spjälsängen som är bekymret?

Den vi har används av sonen. Jag vill gärna ha en bedside eller babybay. Vi har fått låna ett hemmabygge liknande en sån men den passade inte alls ihop med våran säng. Men hinner vi inte fåtag på någon innan mini tittar ut så får det bli den iaf. Har letat efter en beg. På blocket men alla är så långt bort och har inte riktigt ekonomin nu att köpa en helt ny. Visst kan köpa en vanlig spjälsäng för 600kr men känns onödigt när jag får en bedside för några hundringar till. Det ska bara dyka upp en bra lite närmare.

*kl*
Måste berätta vad som hände nyss. Sa ett nytt namnförslag till sambon som jag tyckte va fint och tro det eller ej men även han tyckte att det va fint! :bow: va nog första gången det hände. Nu får vi se om det är en sån som tittar ut sen också! :D

På så vis, hoppas det löser sig för er! :)

Ååh, jag är så låst på de två namnförslagen vi har (ett till pojk och ett till tjej) att om det inte ser ut att passa är vi på noll. Men det löser sig nog så småningom... :)

Vi har 3 pojknamn och sen har vi inget pojknamn som vi är överens om till 100% !
Vi diskuterar inte det så mkt, vi får se vad som kommer ut!! 2 mån kvar!

Vi har ju tagit reda på könet och har bara ett namn som vi båda gillar. Vi kallar henne redan för namnet så det blir himla märkligt om inte namnet passar när hon verkligen kommer ut :D

Är det bara jag som har problem att sova? På kvällen när det är dags att sova så har lilltjejen nåt slags party i magen så det är helt omöjligt att sova. Vilket innebär att jag sover två timmar på soffan varje eftermiddag, men å andra sidan är jag ju bara hemma så det gör inte så mycket. Däremot är jag mycket tacksam att jag inte behöver kissa på nätterna. Vi har dessutom bara badrum en trappa ner och att springa i spiraltrappa på nätterna är ingen höjdare.

Jag har också svårt att sova, dock inte pga party i magen även om bebis kan vara ganska vild då:D
Dock vaknar jag varje gång jag rör på mig då jag har ont, förbannade foglossning säger jag bara! Ligger jag still för länge börjar det värka istället. Och när jag väl vaknat börjar jag fundera huruvida jag är kissnödig eller ej:p
Sen är det ju kört för då BLIR jag kissnödig.
Vi har också toan en trappa ner, så det blir ganska jobbigt ibland.
Dock sover jag sällan eller aldrig på dagen.

Idag har vi burit in spjälsängen i sovrummet och bäddat den.
(jättelätt när katten ska vara med och peta haha )
Skötbädden är på plats, kläder, filtar och lakan är tvättat, vagnen är bäddad och blöjpaketen ligger i skötbordet. Nu ska det bara köpas ersättning i förebyggande syfte, bindor åt mig och lite annat. Sedan är vi nog klara tror jag. :)

Måste packa väskan också.
Vad har ni packat ner?

Tänkte skriva en lista, men nåt mer som man bör ha med?

Kläder till bebis
Kläder till mig och sambo.
Mobil med laddare
Kamera
Bok/kortlek/nåt att göra
Schampo, balsam, tvål och handduk
Godis/något och knapra på som kan ge lite energi

Något mer?
Skriva lista när man är jättetrött är kanske inte helt smart :p

Vattenflaska! Både till fl och sen för amningen.
Musik om du blir avslappnad av musik vill säga.
Mörka mysbyxor ska jag ha den här gången.
Nässprey har jag skrivit upp. Utifall jag blir jätte täppt.
laddare eller extra batterier till kameran.

Är med för trött för att tänka på listan nu men våran börjar bli klar. Har börjat fundera på när jag ska börja packa men kan inte riktigt bestämma mig.

Just ja, vattenflaska var bra :bow:
Likaså musik

Hur gör ni med mat och sådär till pappan?
Vi har ju tänkt åka till Karlskoga och jag tror att även pappan får mat där.
Men det kanske man skulle ringa och fråga.
Vad är bra att ha med för att få energi?
Nötter?

Jippie.. Klockan är 01.42 och jag kan inte sova.
Kl 10 i morgon ska jag till BVC med Isak. Åh vad pigg jag kommer vara då..
Börjar bli rätt trött på att vara gravid nu, så jag både vill och inte vill att det ska sätta igång nu :p
Bf nästa söndag så inte långt kvar nu.
Gissar på att gå över den här gången med

En handduk och vattenflaska har jag glömt stoppa ner, ska genast ordna det!

I övrigt har jag plockat ner en kudde, misstänker att dom som är på bb inte är någon höjdare och jag vill ha min egna kudde :p

*kl*

Idag har jag tänkt julpynta lite, byta gardiner, fixa ljusslingan till balkongen osv. Ska baka bullar och städa, motionera hundarna och sen är det nog kväll och då lär jag dö i soffan... Sambon är iväg på fest både ikväll och imorgon, inte någonting som hör till vanligheterna så jag tycker verkligen han ska passa på, men jag kanske är knäpp som inte är minsta orolig över att skicka iväg honom? Nog kommer han ta en öl eller två, men skulle det sätta igång vet jag att han inte vill vara på lyset och bakis blir han aldrig så jag känner mig inte minsta orolig. Till bb kommer vi alltid om det skulle vara så, antingen om någon annan kör eller taxi.

Ringde till bm i morses iaf då jag inte hört någonting än om ev igångsättning. Det lät som om det skulle bli tisdag kväll om det inte kommit igång i helgen, men hon skulle återkomma om exakt tid. Igår var vi och tränade agility jag, sambon och hundarna men det gjorde ingen skillnad med än att jag efter en timme var ganska slut i ryggen utav att böja mig ner för att belöna och busa med lillhunden, haha!

Gick in i 39+0 idag, och inte så mycket som en sammandragning. Bebis är ovanligt lugn och slemmis verkar inte ha gett ett dugg... Tur det är över snart, på ett eller annat sätt!

Så känner jag också. Ont i höften (eller ja, fogarna) så jag kan knappt gå känns det som. Har sovit en timme i natt också, lade mig sent oc höll precis på somna när sambon drog på världens porrfilm nere. Ljudet var inte direkt lågt och han var inte diskret alls. Inte kunde jag somna då. Somnade strax efter två och vaknade 03.20 sedan har jag varit vaken

Jisses va irriterad jag hade blivit på min sambo om han väckt mig så precis när jag lyckats somna! :mad:

Här går sömnen lite i perioder. Sover bra några nätter sen sover jag dåligt några nätter och sen går det runt så. Oftast har jag inte så stora problem att somna om iaf. Drömmer dock mkt stundvis.

Ojoj, jag skulle blivit vansinnig om jag blev väckt på de viset!!! Ge honom på moppo!

kl

Måste bara få skriva och berätta hur underbart glad jag är idag! När jag kom hem hade det kommit brev från försäkringskassan, och mina kompletteringar har gjort att dom har ändrat sitt beslut så nu får jag föräldrapenning enligt sjukpenningnivå! :bump: Detta innebär ett sånt otroligt lyft för vår ekonomi, så både jag och sambon blev som små barn på julafton :D Livet blir så mycket lättare att leva när man känner att man har lite svängrum i ekonomin. Tråkigt att det är så samhället ser ut, att det styrs så av pengar egentligen..

Nu har jag en enda dag på jobbet kvar. Och nu när jag fick detta glädjande besked så går jag faktiskt in i min mammaledighet med stor förväntan och glädje. Det ska bli skönt att få rå om mig själv, packa upp saker till bebisen och vänta på hans ankomst. Innan, när jag trodde att jag inte skulle få ett ruttet korvöre, hade jag ångest för att sluta jobba. Men den känslan är som bortblåst nu !

Ja, jag menar hörlurarna används ju annars så varför inte nu?
Var inte lång stund efter att jag lagt mig heller.
Sonen ska sova snart så tar upp det när han somnat.
Men vet inte hur bara, tycker sådant är så svårt. (ja jag är nojig jag vet :p)

Priscilla: skönt att det löste sig med pengarna.

Jag hade gått upp direkt och frågat om han va döv :mad:
Annars är det väll bara att fråga rakt ut om han va döv igår eller om han hade svårt att släppa taget så han inte kunde sänka :p

Ja jag kan vara ganska taskig när nått irriterar mig. :o

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 160
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA