Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Åh, så skönt att få ut den lilla odågan från magen!

Själv har jag 38 dagar kvar och det känns som en hel evighet.. Suck! Hoppas allt går bra för er nu :)

Åhh va roligt!! Hejja bebis!! Är riktigt avis! 16dagar kvar minst för min del, känns som en evighet. :(

Jag har ju hela tiden varit kaxig och sagt att den kommer i november, verkar ju som att jag får rätt. Hoppas din kommer igång snart också!

*kl*

Fortfarande bara en massa vatten, jisses vad det går handdukar!, men inga värkar. Å andra sidan börjar jag helt klart känna nånting, och inte är det behagligt inte, tanken på att det ska bli mycket värre lockar inte riktigt, hua, jag hoppas bebis snart är på utsidan! :-) nu ska jag försöka sova, är trött och känns inte som bästa utgångsläget.

Det har väll att göra med att din kropp känt det på sig hela tiden. Precis som jag fick känslan att imorgon händer det, Dagen innan det satte igång förra gången.

Då blir det säkert bebis imorgon! Jisses va spännande!! :)

Spännande! :)
Håller tummarna för att ni snusar bebis i morgon :)

Har 7 dgr kvar till bf nu, är redigt trött på att vara gravid nu.
Hoppas att det ska komma igång snart, fast det får gärna vänta tills Isak är hos pappan. Blir mycket enklare så.

*kl*

Har varit hos bm idag. Sf måttet va 33cm precis som för 2v sen. Så blir besök om 1vecka igen ist för två. Men är inte direkt orolig. Bebis har växt väldigt knackigt hela tiden. Sf kurvan ser ut som en trappa. :)

Huvudet va fortfarande neråt och har gått till att bli ruckbart iaf så han verkar veta lite iaf åt vilket håll han ska! :)

:) här ligger bebis också med huvudet neråt, fast inte fixerat än.
Men jag tycker magen har sjunkit så det är väl dags snart. BF på söndag :bump:

Fy vad trött jag blir på kommentarer från folk.
Varje gång jag pratar med min mamma så ska det kommenteras " är ni verkligen helt säkra på att det inte är två?" "först kommer magen, sedan kommer du"
"är ni säkra på att det är en kille, ni får säkert en tjej" bla bla bla i all oändlighet.
Som att man inte känner sig stor och otyplig nog ändå. :crazy:

Visst är det irriterande! :crazy:

Eller "Du ser ut som du ska kläcka vilken dag som helst"
Nej det gör jag inte, har följt kurvan precis normalt, jag är varken större eller mindre än någon annan som har 7 veckor kvar...

Och enormt jobbigt med alla som ska ta på magen, låt bli!

Var på julmiddag med jobbet i lördags, jag har aldrig blivit så tafsad på under hela mitt liv...

Eller hur, har också följt kurvan precis som den är.
Tycker inte jag är så himla stor ändå. Men fullt tillräckligt för att vara trött på att magen är i vägen :p

Folk som vill känna har jag sluppit hyfsat faktiskt.
Folk har frågat men ingen har känt än. Bara sambon och sonen som får det.

hahaha åh så komiskt! Precis dom kommentarerna har jag också fått, men idag var första gången jag hörde just den där "först kommer magen, sen kommer du!".

Klassiker jag har hört dagligen:

- Är du helt säker på att det bara är en?

- Det blir säkert ett helt stim!

- Har inte du fått barn än!? (öh, nej uppenbarligen inte?! :confused:)

- När var det du skulle ha igen? (om datumet är så jävla intressant så varför verkar det som att ingen tycks komma ihåg det??)

- Du måste ju ha gått upp JÄTTEMYCKET i vikt sen du blev gravid eller?

- 11 december sa du? det blir nog en liten julklapp!

- 11 december sa du? det blir nog en liten lucia!

- Hur mår magen? (jotack, jag är väldigt gasig och har bajs som ser ut som modell-lera, eller vad menar dom att man ska svara på en sån fråga?)

- Är du rädd för förlossningen? (Om man svarar nekande ser den som frågar nästan besviken ut.)'

- Decemberbarn alltså. Gud vilken dålig planering!!

Behöver jag nämna att jag är rätt glad att jag idag gjort min sista dag på jobbet :D Nu ska jag isolera mig totalt från omgivningen och bara vänta på att min bebis ska komma!

Senast ändrad:

Jösses vilka kommentarer :crazy:
Varför tror folk att bara för att man är gravid, så är det helt ok att häva ur sig vad som helst?

hihi jadu, det har jag också frågat mig många gånger :D
Men sen får man ju inte glömma bort alla snälla kommentarer man får också, men dom är ju inge roliga att räkna upp på en rad sådär ;)

Precis ;)
Tror säkert att de flesta som säger saker menar väl, men när det sägs blir det så fel.

Trist med alla kommentarer. Mina arbetskamrater känner på magen, men det är jag helt okej med! Jag tycker det är lite jobbigt när patienter eller anhöriga "tar för sig".. men de har inte kommenterat mkt alls!

Det mesta jag har hört är
- Hur länge till ska du behöva jobba?

Inga kommentarer (faktiskt) om att magen är ovanligt stor eller så.. förmodligen för att en annan tjej på jobbet ska ha samma dag som jag och jag tror nästan hon är större. Det är dessutom hennes första barn!

Idag var jag hos barnmorskan, allt såg bra ut. Men SF måttet var bara 28, 1 cm mer än för fyra veckor sen. Men bebis låg på snedden, så måttet sa inte så mycket. Jag ska tillbaka om en vecka och mäta igen.

På fredag är det ultraljud igen för att se så moderkakan flyttat sig! Imorgon är det 8 veckor kvar till BF.. hihi

Hihi, ja men jag har ju bara tretton dagar kvar till bf också så det är inte så konstigt att folk reagerar. Jag hajar själv till när jag går förbi en spegel. Jag känner mig ju inte såå stor liksom? Man märker på affären att folk tittar också. Inte elakt alltså, utan mer för att det alltid är fascinerande att se en höggravid kvinna vanka fram.

Jag har inte fått höra så mkt kommentarer. Det stående nu när jag säger att det är 2,5v kvar är: men oj då va du inte så stor iaf. Men jag bryr mig inte så mkt. Jag vet att allt är normalt så folk får väll tycka vad dom vill. Att folk vill känna på magen bryr jag mig inte om det går så snabbt så är inget att orka lägga energi på. Iofs träffar jag inte så många som vill känna på den. Förstår att det blir jobbigt om det är flera varje dag som känner på den utan att fråga.

*kl*
något helt annat. Vi va på barnkalas i helgen och nu har den barnet som höll i kalaset troligen fått vattkoppor. Så om sonen har blivit smittad så kommer det troligen att bryta ut några dagar före bf. Känns inte så tajmat. :( Vill visserligen att sonen ska klara av vattkoppor nu när han är liten. Men tajmingen känns sådär. :(

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 165
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar