Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Det fick jag höra idag av en dagispersonal "men du är inte så stor" :D
Gick hem till föräldrarna när jag lämnat Isak på dagis.
Fick höra att *namn* säger att det troligen blir en tjej.
Vi har ju sett att det blir en kille. Trött jag blir

Kl

Sådär ja! Värkarna började vid elva söndag natt. Jag hade två på en timme men sen tog det fart. Vid tre kom dom med tre minuter emellan och vi for in. Det var öppet fem cm, höjd och strax innan sju var det helt öppet. Jag var dock helt slut, men då jag inte sovit mycket natten mot söndag, men efter lite hjälp och så tittade en liten lea ut vid tjugo i nio. 4260 tung och 52 cm lång, hela förlossningen gick bra och jag behövde ingen bedövning. Däremot, så känner man när man spricker och att bli sydd efteråt var utan tvekan det värsta.

Vi är fortfarande kvar på bb, amningen har inte kommit igång men jag hoppas vi snart får komma, hem.

Och givetvis, så är hon helt bedårande och både jag och sambon är förälskade i henne.

Skriver ifrån sambons mobil och vi är inte riktigt överens, så förlåt om det ser konstigt ut.

Senast ändrad:

Stort GRATTIS!!!!! :) Skönt att höra att det gick så bra och att kroppen klarade av det hela själv utan igångsättning! :)

Nu längtar man inte mindre direkt :p

:love::love:
Stort GRATTIS!!!
Men alltså.. ingen bedövning ALLS??:eek:
Oj, säger jag bara...
Hoppas amningen kommer igång snart och att ni får komma hem.
Än en gång, GRATTIS:D

Grattis Emor!! Skönt att allt gick bra och fort verkade det också gå! Det var ingen liten dotter ni fick och jag är säker på att hon är världens sötaste ;)

Nu är det länge sedan jag skrev här. Det känns jättekonstigt att det nu har börjat pluppa ut bebisar i "MIN" tråd! Hallå, det är ju ett halvt liv kvar tills jag skall ha? Eller nehej, det kanske inte är så längre?
Jag gick in i v. 30 igår så det närmar sig verkligen med stormsteg. Jag har varit jättenojjig (läs livräddd) så fort jag ens har funderat på förlossning men nu har jag konstigt nog lugnat ner mig och faktiskt nästan börjat längta lite dit. Det skall bli så spännande att se hur det är och hur min kropp kommer att reagera. Jag är dock öppen för alla typer av smärtlindring och kommer nog att ta vad som finns om jag känner att jag behöver det.

På måndag börjar vi på föräldrakurs. Är det någon annan som har börjat än eller gått klart? Vad fick ni göra och hur upplevde ni den?

Annars så har illamåendet försvunnit nästan helt och jag har inte kräkts på mer än en månad! Fantastiskt skönt! Nu har jag dessutom gått upp så passmycket i vikt att jag står på +-0. Jag väger alltså lika mycket nu som innan jag blev gravid. Otroligt skönt att vara "ikapp"! Fogarna gör dock mer och mer ont, jag har svårt att sova på nätterna så jag får upp och gå några gånger under natten, men det tar jag mycket hellre än att kräkas flera gånger dagligen i nästan 5 månader.

Skönt att illamåendet gett sig :)
Vi har BF på söndag, hjälp vad fort det går.
Men har fått höra tre gånger idag "men du är ju inte alls stor", även "jag trodde du skulle ha om ett halvår eller nåt" :) då blir man glad.

Nåt som inte är så bra dock är att jag nu är jättearg, ledsen och besviken på sambon. Vi har verkligen kass ekonomi nu, får hjälp av soc vilket jag mår jättedåligt psykist av. Han vet det, han har sett när jag bryter ihop här hemma. Ändå sitter han och lånar ut pengar till sin bror (som vet hur dåligt vi har det.) Pengar som vi inte har.

Vi har aldrig bråkat men nu känns det inte bra alls.
Samtidigt blir man orolig för att blodtrycket ska gå upp för mycket nu, längtar verkligen tills bebis är ute och man inte behöver oroa sig för det.

Senast ändrad:

Nejmen!
Vi kommer nog gå samma kurs!!:D
Vi börjar också föräldrakurs på måndag och med tanke på att ön inte är SÅ stor så bör det ju vara samma:D
Var på ön bor ni förresten?
Tänk vad världen är liten ibland!

Vad tråkigt att höra:d
Vi har det också kärvt ekonomiskt just nu och det tär verkligen på en. Just nu för inte jag in ett öre då försäkringskassan bråkar med mig (de tycker garanterat att det är jag som bråkar med dem;)) och det är tungt. Men jag försöker just nu bara bita ihop och se framåt, bara vi tar oss igenom de hör två sista månaderna innan BF så ska det gå.
Även om jag helst vill gräva ner mig i en grop, lägga locket på och inte komma fram förrän i vår..

*kl*

känner ni erat barns huvud utanpå magen? Jag känner huvudet jätte tydligt nu när jag ligger på rygg. Precis vid troskanten och neråt ända ner till benet. Lite läskigt. Känns som jag ska krossa huvudet på honom om jag skulle luta mig mot något/hänga mig över spjälsängskanten tex. Nee hoppas mini vill titta ut snart för jag är redo, tror jag :p

Haha, hur dags är er kurs? Vi skall gå kl 13.30-15.30, tror det är Anette, min BM som skall hålla i den!

Vi bor i Eskelhem, ni?

Vi började på föräldragrupp för två veckor sedan.:) Vi har en väldigt bra BM som håller i det och det är en bra grupp i övrigt så det känns som att vi faktiskt får ut en hel del av det. Speciellt männen kanske, det är mest de som har frågor om allt.;)

*kl*
Vecka 31 på fredag och jag lääääängtar verkligen tills bebis tittar ut! Är så trött på att inte kunna röra mig som vanligt.:crazy: Får väl vara glad för att det fortfarande går bra att rida iaf även om jag måste rida lätt i traven för hästen har så stort steg. Nytt besök hos BM om en vecka, får se om bebis saktat ner lite i växten då.

Har ni hört på nyheterna på radion idag förresten? Om att många kvinnor i Sverige spricker mer än de hade behövt vid förlossningen. Uppdrag Granskning skulle handla om det ikväll, kan vara intressant att se på för oss som fortf är i väntans tider. http://svt.se/ug/20111130095327/hela_listan_sa_vanliga_ar_skadorna_dar_du_bor

Haha, hur dags är er kurs? Vi skall gå kl 13.30-15.30, tror det är Anette, min BM som skall hålla i den!

Vi bor i Eskelhem, ni?

:rofl::rofl::rofl:
Nog för att jag SA att världen är liten, men inte trodde jag att den var SÅ liten!! Vi bor också i Eskelhem:D
Men... är det ni som hyr av Conny och Rosita då?
Och visst är det samma kurs vi ska gå:laugh:

December 2011
1 Emor - Första barnet, RUL gjort
4 Mirre - andra barnet, RUL gjort och det blir en pojke
11 Priscilla- första barnet, pojke.
13 aneka - andra barnet, en pojke

Januari 2012
2-6 Bebben - planerat snitt, andra barnet, flicka
24 Neverever - andra barnet, efter RUL. Nytt UL i v 32
24 simba_112 - första barnet
30 Litchie - första barnet, flicka.

Februari
9 _Smulan_ -första barnet
12 Nelle - första barnet (Flyttad efter RUL)
13 Skogstroll- Första barnet (RUL blir 14/9)
16 Bebissugen

Jag kände att det var dags att lägga in listan igen för att ah lite koll! Ni som har fått kan väl lägga in när och vad det blev?

Kul och se listan igen, det var ett tag sedan.
Jag hoppas kunna uppdatera snart med bebis på utsidan istället :D
Är bara lite trött på att känna mig som en stelopererad anka :p

:rofl::rofl::rofl:
Nog för att jag SA att världen är liten, men inte trodde jag att den var SÅ liten!! Vi bor också i Eskelhem:D
Men... är det ni som hyr av Conny och Rosita då?
Och visst är det samma kurs vi ska gå:laugh:

Men jösses :eek: Hur stort är Eskelhem egentligen? Typ 500 pers som bor här!

Nej vi hyr inte av Conny och Rosita, vi köpte en gård för snart två år sedan som vi hållit på att renovera sedan dess, för ett par veckor sedan stod köket äntligen klart!
Vi bor ca 1km efter skolan mot Sanda. Första huset efter Sigvardsvägen efter den lilla bron över ån. Gult tegelhus med vita staketstolpar utan staket och en gammal grålle vid infarten :D
Haha, vad häftigt! Våra barn kommer ju att bli klasskamrater! Tur att vi är några stycken som kämpar för skolans fortsatta överlevnad ;)
Har ni förresten funderat på om ni skall söka plats vid dagmammorna här i byn eller om ni skall försöka få plats på någon förskola istället? Vi lutar nog åt dagmamma den första tiden i alla fall, har hört mycket gott om dem!

Var bor ni?

Och återigen, Gud så märkligt :rofl::rofl:

I år är det ju hela 2 elever som började årskurs ett i Eskelhem skola så redan innan februaris slut har du och jag tillsammans tangerat det :rofl::bump:

I år är det ju hela 2 elever som började årskurs ett i Eskelhem skola så redan innan februaris slut har du och jag tillsammans tangerat det :rofl::bump:

Haha, vet du vad?
Anledningen att jag frågade om ni hyrde av dem var att jag vet att ett par där ska ha barn... i slutet av januari!!:D
Så vi är tre stycken här ute som ska ha barn nästan samtidigt:rofl:
Vi bor (från tofta sett) några hus innan banken, det är vi som har ett grönt högt staket! Köpte huset i våras och renoverar för fullt.

Har inte funderat något alls på det faktiskt:eek:
Men hur känner jag igen dig då?
Vi kommer ju faktiskt träffas på måndag:D:bump:

Haha, vet du vad?
Anledningen att jag frågade om ni hyrde av dem var att jag vet att ett par där ska ha barn... i slutet av januari!!:D
Så vi är tre stycken här ute som ska ha barn nästan samtidigt:rofl:
Vi bor (från tofta sett) några hus innan banken, det är vi som har ett grönt högt staket! Köpte huset i våras och renoverar för fullt.

Har inte funderat något alls på det faktiskt:eek:
Men hur känner jag igen dig då?
Vi kommer ju faktiskt träffas på måndag:D:bump:

Då vet jag ju var det är! Ni har underbart fina hundar som min sambo har förälskat sig i! Och visst borde du vara svärdotter till L och C då? Jösses vad liten världen är!!

På måndag tror jag att du känner igen mig mest på min 2 m långa sambo :D Annars är jag också ganska lång, blond och har glasögon! Vad kul det skall bli att ses!

Vad kul att det är ännu ett par här som skall ha barn samtidigt! Det behövs som sagt!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 165
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025