Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Ja det är ju lite bökigt att släpa med massor till bb.

Skulle bara boka en tid nu, så det spelade inte så stor roll eg.
Men det är så dumt system

knapp

Drömde inatt att jag fick min bebis!
Vaknade halvt panikslagen med en enda tanke i huvudet: "Nej, det är för tidigt! Bebis MÅSTE vänta till efter nyår, får inte födas på den här sidan strecket". :rofl:
(strecket menade jag alltså nyåret, varför jag kallade det för strecket har jag ingen aning om, gör man det?)

Kan ju tillägga att det var inte av oro att bebis skulle komma för tidigt, DET var jag inte orolig för, snarare att jag hellre ville att bebis föds nästa år och inte blir en av de sista att födas detta året:rofl:
Som om det EGENTLIGEN spelar någon roll?!?:D
Knasiga tankar man har när man fortfarnade är halvt i drömmarnas land!

Nu har även jag/vi lagt fram allt(oki det som kan packas nu) som ska ner i väskan även varit och handlat det som saknades. Så ska packa det när sonen gått och lagt sig för kvällen. Det som saknas är dock sladden till kameran :mad: Som vägrar vilja bli funnen. Måste nog köpa en ny om jag inte hittar den snart.

kl

Åh, denna avundsjuka.
Jag stod på apoteket i jobbärenden. Eftersom deras usla datasystem tar hundra år hade jag nog varit där i över en timme och mina fogar höll på att döda mig, eftersom dom inte har några stolar så jag fick stå hela tiden. Flottigt hår för att jag försov mig imorse så min lugg var sådär lagom "skivad", högröd i ansiktet och med rödflammig bröstkorg för att jag var så varm.
Och in kommer en mamma från föräldragruppen inspatserandes, med en barnvagn! Ååååh, då har hon haft sitt kejsarsnitt och där ligger den mest bedårande lilla varelsen jag någonsin har sett :love: Och hon då? Ja, hon var ju så klart supersnygg, och av magen syntes ingenting till och hon såg ut som en såndär riktigt fräsch, snygg morsa.

Ja, så klart var jag glad för hennes skull och sa grattis och blev helt varm i bröstet av att se hennes söta bebis. Men skojar ni om man längtar ihjäl sig efter detta nu eller :D

Jag förstår precis vad du menar!!!
Känns som avundsjukan blir värre för varje dag man närmar sig bf och efter är den Inte att leka med.
Nu får våra bebisar allt ta och komma ut!!

Senast ändrad:

Jag såg Uppdrag Granskning och jag måste erkänna att det var lite läskigt att höra att det är så många som får sfinkterrupturer.:eek: Varför nämner dom aldrig sånt INNAN man blir gravid? Nåja, bättre sent än aldrig, jag vet vad jag ska skriva i mitt förlossningsbrev iaf..

Jag börjar bli irriterad på min kropp. Jag har ju intalat mig att inget kommer att ske förens efter bf, men endå så går jag och känner efter konstant och känner mig lite orolig i kroppen eller vad man ska säga. Känns som att det ska ske snart på något vis fast ja endå inte. Konstig känsla är det iaf.

Känner igen den känslan. Det känns som att hela kroppen väntar :D
Vi ska iväg och kolla på lite julklappar och sådär i morgon, så då behöver det ju inte bli nåt tycker jag. Men sedan kan det bli det :)

Knapplån.

Nu är det 32 dagar kvar till det efterlängtade snittet! 45 dagar till BF enligt RUL.

Magen känns enorm, jag är knappt rörlig alls längre pga fogarna och jag vaknar varje natt av smärtsamma förverkar. Suck! Nu vill jag bara ha ut henne, börja mysa och få komma i ordning med den stora omställningen här hemma med syskon, hundar och allting.

Kl

Vet inte om jag vågar posta några bebis inlägg nu när alla andra i tråden,fortfarande väntar, men jag provar ;-)

Här hemma börjar vi komma i ordning, lillan fick ju ersättning på bb och jag upplever att personalen var väldigt på om att få i henne mat redan ifrån första timmen. Amningen tog ju ett tag att få igång men vi började få till det då vi for hem. Väl hemma så falerade det dock, och jag kände mig riktigt uppgiven ett tag, men gav det ett riktigt försök, och nu har det släppt och fungerar riktigt hyffsat! Dock matar vi inte med ersättning efter amningen som de gjorde på bb utan jag helammar för att hålla,produktionen uppe, och för attbrösten behöver tömmas regelbundet ;-) det medför dock att man givetvis är lite orolig att hon får i sig allt hon ska, hon verkar nöjd men eftersom att personalen var så på om maten så blir man det själv också... Ska få hembesök på onsdag, och får ju då reda på hur hon ligger i vikt, men funderar ändå på om man skulle åka in och väga henne på måndag, eller gör det mig till supernojiga morsan? Hon är som sagt nöjd.

Huvva, jag som inbillat mig att man skulle sluta oroa sig bara hon kom ut, det kunde jag ju glömma... :angel:

Det är när dom tittar ut som den Riktiga oron början. :crazy:

Jag tror inte du behöver oroa dig men om det får dig lugnare att åka in och väga så gör det, annars är det inte så långt till onsdag!

Skönt och höra att ni har kommit hem! :)

Men det är väl klart du törs!!! Du skulle bara våga annat;)
Skönt att höra att amningen kommit igång.
Klart man oroar sig, jag är lite sådär "hellre ringa/åka en gång för mycket" med hundarna och förmodar att det lär bli lika med bebis..
Känner du dig osäker, så åk in och kolla eller ring och fråga.

För övrigt så väntar vi oss bilder så småningom:D

KL

Emor: Klart vi vill ha uppdatering :D
Verkar hon nöjd så är allt säkert bara bra, men väg om du känner dig orolig :)

Nu har vi BF, än så länge känner jag inget annat än att han rör sig dock :p
Så får se när han behagar titta ut.

kl

Usch, igår hade jag en sån där riktig "värsta dagen på länge, men säkert så länge jag kan minnas"dag. Fick besked om att min hund har D-höfter och sen fick jag för mig att min bebis inte rörde på sig som han skulle. Så nu har den härliga fosterrörelsenojan startat för min del. Ja, han rörde ju i alla fall på sig när jag hade misshandlat magen ett bra tag, men jag tycker ändå att han rör sig betydligt mycket mindre än tidigare. Skitjobbigt, nu helt plötsligt föredrar jag när han verkar försöka sparka av en revbenen, då vet man åtminstone att han är okej.

Tråkigt med hunden. :(

Om du är så orolig över rörelserna så be att få komma in på ett ul. Det brukar dom vilja såhär på slutet om du tycker att bebis rör sig mindre. Testa annars att dricka ett stort glas med kallt vatten.

Kan det inte vara så att det blir mindre med rörelser eftersom det finns mindre plats? Men kolla det om du är orolig.

Vi köpte en jättesöt nalle igår som ska med till BB :love:
Isak hade en liten vit kanin med sig när han föddes :)

Typiskt!
Försov mig idag och missade tiden hos bm.
Klantigt! Inte går det att få tag på människan på telefon heller.
Har inte fått tag på papperen från bm heller, gaah! Hoppas det inte sätter igång innan jag har det.

Hehe nu ringde hon bara för det, så fick en ny tid idag redan

Senast ändrad:

Va bra att du kunde få en tid senare idag iaf! Ni har inte så att alla papper ligger i datorn så att du inte behöver ta med dig något själv?

*kl*
har varit till bm idag jag med. Bt va super som vanligt. Sf-måttet hade växt till 34-35 så det va bra. Så nu tycker jag att bebis allt får ta och komma innan han blir förstor :p Men jag räknar iskallt med att få gå på besöket nästa vecka som ligger på bf+2.

Jo det var så, inom samma landsting så syns det på datorn.
Smidigt att slippa ha papper med och hålla reda på ;)
Nu är allt klart för bebis, så nu får det bli dags tycker jag.

Nu har jag pratat med sonens pappa, så vi behöver inte fixa med barnvakt mitt i allt. Han kan byta skift och fixa så Isak kan vara kvar där.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 165
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V