Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

December 2011
1 Emor - Första barnet, RUL gjort - 28/11 föddes Lea
4 Mirre - andra barnet, RUL gjort och det blir en pojke
11 Priscilla- första barnet, pojke.
13 aneka - andra barnet, en pojke

Januari 2012
2-6 Bebben - planerat snitt, andra barnet, flicka
24 Neverever - andra barnet, efter RUL. Nytt UL i v 32
24 simba_112 - första barnet
30 Litchie - första barnet, flicka.

Februari
9 _Smulan_ -första barnet
12 Nelle - första barnet (Flyttad efter RUL)
13 Skogstroll- Första barnet (RUL blir 14/9)
16 Bebissugen

Jag kände att det var dags att lägga in listan igen för att ah lite koll! Ni som har fått kan väl lägga in när och vad det blev?

Kl

Tack alla :-) vi är fortfarande kvar, lillan solar och jag har hemlängtan, men imorgon hoppas jag att värderna gått ner så vi får åka hem! Börjar få kläm på amningen och nu ska det bara rinna till också... Hejar på er alla som är kvar, det är så värt det!

Åh, så avundsjuk man blir på dig att du har din bebis ute och snart får komma hem med henne :love: Måste kännas underbart!

kl

Idag har varit en görig dag, det känns i fogarna. På eftermiddagen ringde min chef och frågade om jag hade möjlighet att jobba torsdag och fredag då en sköterska blivit sjuk. Så det var den mammaledigheten det ;) Men det känns rätt skönt att få lite lön i januari också tänker jag.. Idag fick jag förresten hem världens finaste filt till lilla bebisen som jag beställt från en bekant som syr bebisfiltar. Sitter också och knåpar ihop en "Att köpa på IKEA"lista då min mamma ska åka dit och handla åt mig innan hon kommer hit i helgen. Någon som har något "måste ha" därifrån som kan tipsa? :)

Alltid trevligt med lite extrapengar :)
Håller med, vill också ha bebis på utsidan nu.
Har så satans ont i fogarna just nu att jag bara vill gråta:cry:
Hoppas verkligen det blir bättre när bebis väl är ute

Tack, folk brukar ofta komma med kommentaren "jamen då är det ju ni med hundarna":rofl:

Det stämmer bra det att L och C är mina svärföräldrar.
Ja det ska bli kul att träffas!:D

*kl*

Nu är det bara för bebis att komma här hemma! För nu finns det äntligen en Troll Bedside att ställa intill våran säng! :love: Så nu är det bara den där bb-väskan kvar att packa. Sambon frågade om jag gjort det idag och när jag sa nej lät det på honom som att han tyckte det va dax. Det beror nog på att han fick ångest när jag sa att han får göra det om jag blir obrukbar när värkarna kommer och visade honom listan :D

Imorgon kommer dessutom äntligen kamingubbarna och sätter in kassetten i vår öppna spis så nu kan vi få det riktigt varmt och skönt så bebis kan ligga nakenfis! :)

Packa väskan måste jag också göra.
Känns som att det börjar bli dags:p
Usch, oftast brukar de första stegen efter att ha suttit ner vara värst, då värker fogarna som :devil: sedan blir det bättre. Men nu tycks det inte hjälpa. Gah.
Ska det igång så kan det väl i alla fall vänta till helgen, då hinner Isak åka till pappa.

Är det något jag har glömt här nu?
Hittar inte inlägget jag skrev om listan förut.

• Kläder till bebis att ha på bb/åka hem i.
• Underkläder/kläder till mig och Mattias
• Vattenflaska
• Bok/kortlek
• Något ätbart för energi
• Kamera med laddat batteri
• Mobilladdare
• Pengar
• Gosedjur till bebis

Papper från barnmorskan måste vi ha med oss, med blodgrupp och sådant. Legitimation ska ju också med, men det kanske man inte behöver skriva upp (plånboken åker ju alltid med vart man än ska). Inneskor säger folk är bra att ha eftersom man går runt mycket inne på förlossningen.

Just ja, det måste jag fixa.
Vad gör man om man inte skulle hinna det eg?
Ja skor är bra, man borde ju veta vad som ska med eg :p
Usch mina fogar är inte roliga nu, det blir till att hålla sig hemma idag.
Hur jag ska ta mig till bm är en gåta, får se om nån kan köra. Kom knappt ner i sängen igår kväll

Har du inte fått med dig papprena hem redan? Det fick jag för längesen. Jag måste också komma ihåg att packa ner dom. Just nu står dom i städskrubben/minikontoret så är nog lätt hänt att jag glömmer dom om jag inte packar ner det. Körkortet tänkte jag lägga i mappen för jag är ganska duktig på att glömma min plånbok hemma.

Jobbigt att du har fått så ont :( Håller tummarna för att det sätter igång snart för din del. Din bm är inte pigg på att göra en hinnsvepning då som kanske kan trigga igång det lite?
Jag tycker nästan att min foglossning har blivit bättre nu. Jag undrar om det beror på att jag rör mig mer nu när jag går fram och tillbaka till dagis.

kl

Någon som såg uppdrag granskning igår? Intressant att det kan skilja sig åt så mycket mellan länderna. Diskuterade det med min bm idag och hon sa att i stort sett alla spricker men inte alla behöver sys. Och att det viktigaste var att bli sydd noggrant och sjukgymnastik efteråt.

Annars såg allt bra ut hos bm. Magen var lite liten (sf-mått 25 i vecka 31+2) men ska på ul nästa vecka och då lär dom ju se om hon är för liten.

Det vet jag inte, har inte pratat med henne om det.
Men får se, hoppas att det ska komma igång av sig själv snart.
Är ju bara ett par dgr till bf.
Men det vore skönt att inte ha ont i rygg och fogar hela tiden.
Tog en riktigt varm dusch idag, det hjälpte så jag kan gå hyfsat bra.
Just nu sitter jag i soffan och försöker hålla mig vaken. Såå trött!

Nej har inte fått några papper än. Får ta det med bm i morgon.
Fogarna känns ganska hyfsade nu ikväll, igår fick jag stödja mig på möblerna för att ta mig fram alls.

Vad skönt att det känns bättre idag! Jag brukar också ta en lång varm dusch när fogarna gör för ont, det känns som att det lindrar en del i alla fall.

Annars så måste jag säga att det känns riktigt spännande och nästan lite ofattbart att folk i "min" tråd har börjat få barn eller skall ha närsomhelst! Jättekul verkligen, men man inser också att det inte är så lång tid kvar för en själv som man försöker inbilla sig :D

Det var jätteskönt och duscha verkligen.
Satte på en film åt Isak och sedan kunde jag duscha :p
Nu känns det mycket bättre. Treåringen vägrade allt igår så slutade med att jag ledsnade och mer eller mindre bar in honom i dusch och sovrum. Var nog därför jag fick så satans ont. Fick en bula i pannan efter en rejäl skall ing från honom också. Trevligt...

Ja vi ska packa väskan idag, hoppas att bebis är punktlig och kommer i helgen. Fast kommer han den 11 så blir det på våran årsdag :D

Nu har vi börjat packa väskan :)
Men vi ska handla, troligen i morgon, så vi har nåt ätbart med oss också. Tips?
Sedan saker som schampo, tandborste osv är ju svårt att lägga ner i förtid, det används ju hela tiden. Så jag hoppas vi inte glömmer nåt :p
Vore ju lite jobbigt och glömma tex tandborsten.

Har ni haft med någon musik?
Finns ju iof på min iphone om inte annat. Vi lade ner en kortlek så vi har nåt och pyssla med också.

Sist så köpte jag godis som jag visste att jag inte skulle sakna om jag spydde upp det och aldrig mer skulle kunna äta ifall det blev ett hemskt minne. Misstänkte att jag skulle spy under förlossningen antingen av lustgasen eller när bebis sjönk ner. Jag spydde av det sistnämnda men va så upptagen av värkarna att jag inte brydde mig. Annars hade vi mest cola och godis med oss. Jag va inte så sugen på att äta.

Schampoo, balsam och tvål har jag fyllt upp i småflaskor så det och en deo ligger redan nerpackat i en liten neccesär. Måste köpa nya hudcreme bara för den jag har börjar ta slut. Justja jag tänkte köpa en ny tandborste också att lägga ner så ligger den där och man slipper tänka på det.
Det enda jag inte kan packa ner nu är väll mina mysbyxor och sminket(för det tänker jag inte köpa dubbelt av).

Jag tänkte att jag skulle packa idag men det vart inte av, får göra det nästa vecka ist ev.

Åhh vad jag vill föda nu!! Jag är redo och vill ha det hela överstökat, så jag slipper börja grubbla nå mer.

Det var ju smart, att hälla över i flaskor och att köpa dubbelt.
Ingen risk att man glömmer då, ingen katastrof om man glömmer på sjukhuset heller då.

Mysbyxor lade jag också ner, känns som att det är skönast att ha efteråt.

Gud vad irriterad jag blir.
Ska man ringa till BM här så får man boka en telefontid och sedan kan vem som helst ringa upp. Inte alls säkert att det är ens bm som ringer. Fick prata med någon helt annan nu, som visst glömde detaljen att lyssna när man sade något.
Fick upprepa om och om igen. Suck!

Kan ju vara så att man inte alls vill prata om sitt ärende med andra.

Ja och sen slipper packningen bli så stor om man tar med små flaskor. Jag är lite allergisk mot packning som gör att det ser ut som att man ska flytta för gott.

Va irriterande att det inte är ens bm som ringer upp. Du kan inte be att få bli kopplad in till rätt bm? Känns som att det blir så mkt enklare att prata med den som vet ens historik och har koll.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 165
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar