Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Innan kroppen lade ner så gick väl tiden helt normalfort i alla fall. Nu kan jag inte göra så mycket mer än att ligga i sängen, på soffan eller sitta vid datorn korta stunder. Dagarna går fruktansvärt långsamt när det inte finns något vettigt/roligt alls att fylla dom med :(

Kl

Hembesök ifrån bvc idag, lillan har gått om föeelsevikten 9 dagar gammal och allt såg bra ut. Amningen har vi fått mer kläm på om än vi inte klarar oss utan nappen, får se om vi rår till det också tillslut.

Det förstår jag. Blev ordinerad soffläge i tre veckor och det var så tråkigt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Det tär verkligen på humöret att ha ont jela tiden och inte få/kunna göra något. Hoppas dom här veckorna kommer gå fort för dig. Skönt kanske ändå att det är jul, för då är familj och vänner hemma på ett annat sätt så kanske du kan bli lite upppassad :)

KL
Var ju på TUL igår, idag ringde barnmorskan som gjorde det och ville att jag skulle komma in på ett till ul. Enligt henne så hade hjärtat varit så himla tydligt och det var ovanligt att man såg så bra, därför ville hjärtläkaren också titta på det?!?! Frågade henne flera gånger om de var oroliga för något, om det var därför de ville kolla igen. Frågade även om jag skulle vara orolig och om det kunde vara farligt, hon svarade nekande. Får ju verkligen hoppas att det stämmer, annars lär jag ju få en rejäl kalldusch på måndag när jag ska dit. Men det kan väl inte vara tillåtet för vårdpersonal att ljuga om syftet för en ny undersökning?

Annars var det första föräldrautbildningen idag, intressant. Och sen ett läkarbesök på det, har en inflammerad bröstvårta. Får ju verkligen hoppas att det läker tills det är dags för amning. Snacka om dåligt utgångsläge annars.... :)

Jag tror inte heller att vårdpersonal för ljuga om syftet med en undersökning. Men jag förstår att du är orolig. Jag hoppas det inte är någon fara med bebis :)

kl

Idag var jag hos barnmorskan för det rutinmässiga. Bebis är fortfarande inte fixerad ännu och ligger hööögt. Min mage är som en badboll och jag kan ställa ett glas vatten på om jag inte har någon annan ledig avlastningsyta att tillgå. Annars inget onormalt, han fortsätter att växa enligt kurvan och jag tror han trivs rätt bra därinne. Blir nog inget barnafödande än på ett par veckor..

Känner igen det där, bebis ligger visserligen med huvudet neråt, men inte alls fixerad. Känns som det tar år och dar innan nåt händer. :p

Här ligger bebis långt ner. Syns på hela magen. Va visserligen fortfarande lite ruckbar i måndags.
Jag trodde nästan att det va pågång inatt. Vette tusan vad magen och bebis höll på med. Det varvades vilt med att härja massor samtidigt som det spännde och drog och magen lät och hoppade(gaser som tröcks runt typ) som aldrig förr. Vaknade av det och låg och vred och vände mig en bra stund innan det slutade. Jag vart rätt nöjd när det slutade för va inte alls upplagd för att föda barn sådär mitt i natten. :p men har väll insett att jag lär väll ta och göra det snart så jag får gosa bebis nångång.

Har nyss målat kaminen en vända igen och nu känner jag att förvärkarna sätter fart igen så blir spännande och se hur mkt sömn det blir inatt.

Idag har jag alla fall känt lite.
Nöp till alldeles nyss så hoppas att det ska vara på g snart.
Det börjar bli väl segt att vänta nu :p

Ooh, så spännande!! :bump: Här händer det inte ett jota. Jag har gått 1,5 timmes promenad dagligen, hela veckan, målat skåpsutrymmen i vårat hus så det stått härliga till, packat, fixat donat. Men ingenting. Jag tror inte på det där att man kan jäkta på. Jag börjar mer och mer bli av den bestämda åsikten att det sitter i generna (om ingenting går fel då givetvis) när bebisen ska komma.

Va roligt! Hoppas det tagit fart under natten!
Här har det varit lugnt iaf och jag har fått sova hela natten! Lika bra va väll det eftersom det kommit en hel del snö inatt och vi har 5mil på en kass väg till fl. Så nu kan jag ställa in mig på att gå över tiden igen.

Hejjar på era bebisar lite!! :banana:

Det förstår jag. Blev ordinerad soffläge i tre veckor och det var så tråkigt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Det tär verkligen på humöret att ha ont jela tiden och inte få/kunna göra något. Hoppas dom här veckorna kommer gå fort för dig. Skönt kanske ändå att det är jul, för då är familj och vänner hemma på ett annat sätt så kanske du kan bli lite upppassad :)

Om det ändå vore så väl! :p Sambon jobbar ett antal pass under julen, eftersom han går på pappaledighet direkt bebis tittar ut. Äldre sonen ska fira jul uppe i Stockholm hos min släkt/familj, det har vi gjort sen han föddes - så han åker upp med mitt ex för att få bibehålla sin tradition. Jag känner mig inte direkt upplagd för en resa på över 60 mil enkel väg tyvärr.

Meen, det är bara att härda ut helt enkelt! :) Jag har haft tråkigt förr, så denna period överlevs säkert också.

Igår kväll fick jag ett ryck och fixade till litegrann med bebissakerna i alla fall. Så nu är kläderna i 50/56 inlagda i garderoben i hennes framtida rum, vagnen är putsad (Har stått i förrådet i flera månader) och babyskyddet är ihopsatt med babyinsats osv. Nu ska jag lista ut vart vi ska ha tillfällig skötplats också, eftersom hennes rum ska renoveras i januari/februari och det inte finns plats för något i badrummet.
Resesängen som kommer att användas tills renoveringen är klar kommer jag nog inte att packa upp förrän i mellandagarna känns det som.

Tyvärr inte, men vaknade i morse av att jag hade lite ont längst ner i magen.
Tycker ibland att jag känner någonting, men det är så lite att jag inte är säker på om jag inbillar mig eller inte.

Så nu är jag lite tveksam, Isak kommer ju hem idag eg, men funderar på om man ska chansa på det eller låta honom vara kvar hos pappa i fall att. Vore ju bra om man slapp skicka iväg honom direkt igen sas. Dessutom åker pappan till sina föräldrar i Dalarna idag, kommer hem på söndag. Isak kan följa med dit om det är så. Hur skulle ni gjort?

Jag hade nog låtit han följa med till dalarna. För troligtvis sätter det igång vilken dag som helst för eran skull och kan va skönt för er att slippa tänka på barnvakt då. Eftersom ni lär ha någon barnvakt när ni nu inte kan köra honom till pappan bara. Så får han följa med så är väll det lika bra?

Jag hade låtit honom följa med till dalarna jag också. Hoppas det snart är igång för din del!

*kl*

Vi fotade julkort igår:

IMG_0911.jpg

Jisses va gulligt! Jag skulle vilja att mini tittar ut nu så att vi skulle kunna ta kort med båda barnen. Annars blir det nog inget julkort för oss i år heller.

Är så nöjd att vi fick med på kort när hon ler, vilket hon gör ofta i sömnen men det är svårt att vara med med kameran ändå.

*kl*

Lilltjompan har fått några prickar, dom började komma igår och det är fler idag, mest på överkroppen och då ffa vid armhålorna men även lite i ansiktet. Funderar på om hon reagerar på någonting som jag ätit, te x apelsiner? Hon verkar inte brydd om dom alls.

Annars har vi nu haft någonting som liknar rutiner nu några nätter på raken, lilltjompis vill bli road av mor sin till 02:00 ungefär, sen somnar hon och sover gott till 05:30 och då äter hon och byts blöja på, somnar sedan om och vaknar vid nio då hon ligger och grymtar för sig själv i en timme cirka, är inte hungrig och vill inte upp så jag låter henne vara och vaknar långsamt själv. På dagarna har jag inte märkt några fasta klockslag sådär, hur som är hon en väldigt nöjd och glad unge och både jag och sambon går runt och frågar "är det inte svårare än såhär?" för hon är nästan jämt nöjd. Ikväll ska hon få premiärbada, vi har tänkt ta det tidigare men dagarna rusar iväg!

ja det fick bli så. Han var bara glad att få åka till farmor :D

Emor: Vilken jättesöt bild!:love:

Ingen aning, det är massa små röda prickar, får googla på hormonplitor och se om det kan vara det.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 168
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar