Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Hejja! Så.spännande, både för dig och aneka! Håller tummarna för att det blir två bebisar till i tråden idag!

Nån matlåda eller färdigrätt att värma i micron bara? Brukar ju finnas kök med micro på förlossningarna. Jag vill också föda idag, jag är trött på det här nu.

Finns det någon som inte är less nu? Känns nästan som att det är en jobbig tid för alla att vara gravida..
Jag räknar ner, plågas av extrem foglossning dagligen och förvärkarna börjar bli riktigt smärtsamma av och till. Mensvärk ett antal gånger om dagen också, suck! Är så less på att inte kunna sova för att det gör så ont.

Det hoppas jag också.
Adventsbebisar :D Dessutom har jag och sambon årsdag idag så det vore ju passande.:D

aneka: Ja får bli något sådant :)

Bebben: Jag är fruktansvärt less. Inte blir det bättre av att man knappt törs gå ut för det är så himla halt. Hur lång tid har du kvar nu?

Om man skulle få sambon ur sängen kanske och få iväg honom till affären.
Så han kan fixa lite matlåda.

Senast ändrad:

Tycker så synd om dig som har så ont och blir så handikappad :( skönt att du har ett slutdatum att räkna ner till iaf och slipper ovissheten på slutet.

Ja, jag är oerhört tacksam att jag åtminstone vet exakt vilken dag hon kommer, då känns det lite lättare genom smärtorna liksom. Jag kan tänka "Nu är det mindre än 24 dygn kvar innan hon finns i vår famn, och jag har fått smärtstillande" istället för "Åh, nu är det v 36 snart, så nu är det bara 4 veckor kvar - eller kanske 6-7 veckor om jag går över.." :)

Måste vara jätteskönt att ha ett bestämt datum sådär :)
Här är det glest som attan mellan värkarna, men de finns där alla fall.
Mest i ryggen dock, precis som med Isak. Men inte alls så att vi kan åka in än.
Zzzz :p

Men det är ju på gång iaf! Hoppas det kommer igång under natten riktigt ordentligt, eller med min egen fl i färskt minne, att det kommer igång imorgon bitti men det är bara för att jag tänker vara nyutsövd om jag ska göra om det...

Ja det hoppas jag också.
Men det tror jag, som sagt, det är på gång alla fall :):banana:

aneka: Hur går det för dig?

Segt att det är glest. Men förhoppningsvis så kommer det igång inatt för dig. Skönt om första fasen inte behöver göra allt för ont.
Här dog det ut helt så jag får fortsätta leva i ovisshet om när det tänker komma igång :(

Ja det är sant.
Bra också om det inte gör det innan man är på plats på förlossningen sas.
Är ju ändå en bit att gå från parkeringen och in. Jobbigt om man har världens värkar mitt i allt då :p

Trist, men hoppas det kommer igång igen.
I fredags kände jag av det en del, sedan var det nästan inget igår och desto mer idag. Kanske blir det lika för dig :)

Nej jag tror inte det. Men jag hoppas att det ska dra igång i natt :)

Hmm går visst magsjuka på dagis. Hoppas Isak inte får det

Senast ändrad:

Ååh så,drygt, lillan vägrar att somna, men är inte nöjd och glad och bara på prathumör som vanligt utan ingenting passar och jag vill sova...

Inge kul med magsjuka. Det har varit nått fall med magsjuka på sonens dagis. Men går även vattkoppor. Får hoppas att vi klarar oss. Hur har det gått, fått sova något inatt?

Jobbigt när dom små inte vill sova och dessutom bara gnäller :( jag fasar lite för hur man ska orka gå upp med M när man haft en sån natt med bebis. :/

Nej fy hatar magsjuka!
Har gått vattkoppor här också, så nu har Isak haft det.
Glad att han fick det innan bebis kom.

Jodå har sovit i natt, fast inte så mycket.
Dels lade jag mig väldigt sent och sedan vaknade jag av värkar 1 g i timmen ungefär. Lika som igår, gaaah kom igen!

nej det är inte det roligaste, men i vårt fall är det tack och lov ovanligt. Dessutom var nog tjompan lika trött som mig för hon somnade efter fyra och vaknade precis :eek:

Det är hemskt att inte få sova ordentligt.
Vi har sovrummen på övervåningen, Isaks mitt emot vårat, så är lite fundersam på om bebis kommer väcka honom. Hoppas att vi har tur och får en bebis som sover på nätterna, Isak gjorde det alla fall. Men annars hoppas jag att Isak kan sova ändå så han slipper bli väckt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 168
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar