Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Hhoppas verkligen det kommer igång snart, ordentligt alltså!

Kl

Själv ska jag gå på stan imorgon, först bvc besök och sen ska lillan få varandra en timme eller två med pappsen medans jag köper julklappar. Hemsk morsa jag är va? Vågar knappt andas om att jag tänkt lämna min två veckors för att gå på stan, samtidigt som jag eg inte tycker att det är något konstigt, och hennes pappa jobbar ju nu, om än halvdagar, och det är ju ok.

Vad spännande att det verkar vara på gång, även om det sker i segaste laget!

Här får bebis en liten peppdans
:bump::bow::banana::bump::bow::bump::bow::banana:

Idag är det exakt 2 månader kvar för mig! Det känns både väldigt långt borta, men samtidigt väldigt nära!
Idag var andra föräldraträffen och jag tyckte att den var bättre än den förra. En i gruppen ligger inne för havandeskapsförgiftning och kan bli förlöst "närsomhelst", det gjorde också att det känns som att det helt plötsligt är mycket närmare!
O
Jag var hos BM på förmiddagen och min SF-kurva följer sin egen kurva perfekt! Idag låg jag på 31 cm i 31+0, lite över normalkurvan. Lite kul eftersom jag hela tiden får kommentarer om att jag har så liten mage och att det absolut inte ser ut som att jag skulle vara så långt gången...
Antar att det beror på att jag både har lång överkropp och är bred. Jag bär barnet väldig långt in, men det betyder ju inte att livmodern inte växer ;)
"Allan" vänder sig rätt ofta, men bara från att ligga på tvären på ena sidan, till att ligga på tvären på andra sidan. Antagligen för att jag är så bred. BM var lite bekymrad över att h*n aldrig legat med huvudet upp eller ner än, har h*n inte vänt sig till nästa gång så blir det ev. ett vändningsförsök här också :(

Min mor var på IKEA i helgen och handlade lite åt oss. Det blev ett par uppsättningar underlakan, ett spjälskydd, en sån där handduk med huva och påslakan.

Här vänder de efter v 36+0 och inte före! Jag hoppas de väntar t efter nyår!

Sf måttet känns ju väldigt ospecifikt och säger nog inte mkt om barnets storlek!
Med sonen låg jag hela tiden på mittenkurvan, jag gick 6 dagar över tiden och han vägde 4,2 kg. Den här gången ligger jag just nu på nedre kurvan, men enl tul är barnet helt normalstort!

Det verkar som att det gör det.
Lade mig vid halv elva men nu är jag uppe igen. Har inte sovit många minuter direkt. Haft värkar hela natten med först 14 min emellan, sedan 10 min. Så nu avvaktar jag lite för och se om det blir kortare emellan. Känner mig trött och varm men annars bra.

Värkarna är verkligen inte sköna så var omöjligt att ligga kvar i sängen.
Har inte väckt sambon än men ska göra det strax.
Hoppas jag inte blir åksjuk på vägen in, är en ganska slingrig väg.

På Usö´s hemsida står att man ska åka in när det är mellan 4-5min mellan värkarna, men jag gissar på att det kan vara rätt
halt på vägen dit. Så man kanske ska åka lite före.

Senast ändrad:

Ja, dock skulle jag gärna åka iväg nu.
Måste man verkligen vänta tills det är 4-5 min emellan bara?
det pendlar mellan 6-10 min hela tiden.
Börjar få huvudvärk också, säkert för att jag inte sovit.
Varit vaken precis hela natten, slumrat några min här och där bara. Trööööött!!

Hoppas du slipper gå över tiden :)

Senast ändrad:

Verkar hålla sig på 7 min nu. Aj!
Inte skönt alls, dock verkar det sätta sig mest i höfterna.
Med Isak hade jag mer i ryggen, magen känner jag inte någonting i annat än att bebis rör sig.

MIna pendlade mellan tre och tio minuter emellan, och jag var öppen fem cm då vi kom in, om än jag for in för att få något att sova på men fick visst föda istället. Har du ringt och hört med dom? Så spännande!

Nej har inte ringt men börjar luta åt att göra det.
Orkar inte vänta längre nu och skulle behöva sova lite för att orka sedan.
Men det går inte så länge jag har värkar.
Känt av det har jag gjort sedan i fredags men riktiga värkar har varit sedan i söndags.
Då ungefär 1 g i timmen. Nu är det mellan 7-10 min. Så nu får det fasen vara dags.
Undrar om man ska äta nåt innan kanske också.

Senast ändrad:

Gjorde likadant med Isak också, åkte in när det var strax över 5 min emellan och fick sedan sova ett par timmar. Hade inte sovit den natten heller.

Tack! Hihi blir en bukestory av det här tror jag :D
Vi är framme nu, Mattias visas runt och jag vilar. Känns skönt och vara här faktiskt.

Om du också har BF 24 januari!

Hur går det för dig? Min mage är inte alls lika stor som med sonen utan känns något smidigare, dock mår jag fortfarande illa emellanåt.. Men det lilla skrället ligger i säte just nu och har fram till 29 dec på sig att vända sig... Vändningsförsök är inget jag längtar efter.. :eek:

Japp det stämmer bra det! :)

Jag har ju mått ganska bra hela tiden, klarat mig från illamående och trötthet osv, dock dragits med foglossning länge. Jag har märkt att den är bättre när jag går, kan NÄSTAN gå som en normal människa igen, dock har jag väldigt ont när jag sover och vänder på mig..
Än så länge ser allt bra ut med bebis, följer kurvan stadigt, ligger strax ovanför medel. Ska in på fredag för nästa koll, får se vad BM säger då.
Här är det fortfarande full rulle i magen! Vänder och vrider åt alla håll och kanter, obehagligt som satan när huvudet vänds uppåt mot revbenen!:eek::D
Igår kväll tror jag bebis hade hicka:D

Jahap... Öppen fyra cm och jag har så ont så jag inte vet vad jag ska ta mig till. Gick ut och gick en sväng och det gjorde ont! Kände att jag måste få sova, fick hjälp att få sova när jag fick Isak. Så trodde att det var ok nu också, eftersom jag knappt sovit alls sedan i söndags.

Har tappat räkningen på antalet värkar nu sedan vi kom in igen.
Men nog är det tätare än 10 min emellan alla fall. Värkarna sitter i höfterna främst, har fått en vetekudde nu, men det är svårt att få den att hjälpa när det sitter som det gör. Skitjobbigt är det!

Bm eller vad hon nu är tyckte att vi skulle åka hem.
"du får väl sova hemma" som att jag inte gjort det i natt om jag kunnat.
Vi åkte ju in för att jag inte stod ut längre.
Jag fick två alvedon som inte hjälpte öhvt.

Men nej jag kunde inte ha så ont eftersom jag inte visade det så mycket.
"folk brukar pusta när de har riktiga värkar". Så att jag mår illa av smärta är inte riktiga värkar? Vi har 3.5 mil hem, halt och slingrig väg. Dessutom har vi inte körkort nån av oss.

Så vi kände inte att vi vågade chansa.
Jag började rent av gråta.

Sambon gick ut och pratade med en annan av personalen.
Hon sade direkt så att vi ska inte alls åka hem, sedan pös hon iväg och pratade med den som vi har eg. Hon kom sedan och sade att vi fick stanna.
Men för hur länge vet jag inte, "vi får kolla om en timme" jaha? Och om inget hänt då? Vad händer då?

Kan du inte få bada eller något sånt som lite smärtlindring? Jobbigt när du är i mellan läget. Snart kanske dom kan ta hål på hinnorna så det kanske snabbar på lite?

Det finns dusch här så det går ju.
Bm (?) kom in nyss, precis när jag kräktes av värken.
Men nu ska jag få mat alla fall, hoppas jag kan äta.
Jag mår illa av värkarna men är hungrig annars.

Vi skulle gå lite till tänkte vi, men jag reste mig, fick världens värk och kräktes. Så inte känns det lockande att åka hem direkt.
Först, innan våran promenad, pratades det om att det skulle sättas igång.
Men när vi kom tillbaka verkade det som bortblåst.
Är inte epidural till för den här fasen?

Hoppas ni får stanna, låter krångligt för er att ta er hem och sen tillbaka den biten utan körkort.

Håller tummarna för att det kommer igång ordentligt snart så att du får snusa bebis!!

*kl*

Bvc besöket avklarat, lilltjompan väger nu 4440 g och var 54 cm lång 15 dagar gammal. Däremot så är hon fortfarande lite gul och bm tyckte vi skulle ligga på och väcka henne för att mata minst var 4e timme. Oftast äter hon var 3-4 timme självmant, ibland varannan och någon enstaka gång var 5e, men det fick hon visst inte... Lite lite torsk, men ingenting som bm tyckte var någonting som behövdes göras någonting åt om det inte blev värre, och prickarna var lindrigt med hormonplitor. Puh!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 178
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar