Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag är inte så påläst om epidural eftersom jag inte vill ha den. Men finns väll många som fått den när dom varit lika mkt öppna som du är nu? Men dom kanske är rädda att det ska gå ännu långsammare om du får den nu?

Ja, pratade med bm nu och eftersom hela livmodertappen inte är borta än,
så var risken att det stannade av det helt.
Nu ska hon ta en kurva snart igen så hoppas att det ska visa mer.
Men hade två värkar nu med 4 min och en innan det med 6 min emellan.

Håller tummarna för att det blivit en bäbis nu när det är så lång tid mellan dina uppdateringar! :D

kl
Är nu i vecka 34, illamåendet har lugnat ner sig och nu när jag får massage ett par dagar i veckan så har även foglossningarna blivit lite mindre smärtsamma!
Vi var på ul förra veckan och det är en pojke! Blev väldigt förvånad, av någon anledning har jag inte ens tänkt tanken att det skulle vara det. Så kändes bra att få veta det innan. Förstår inte varför jag var så säker på att det var en tjej?

I övrigt känns det inte som att jag vet någonting, hur man gör vid förlossningen, eller ens vart den är. Ringer man innan man åker in? Och isf vart ringer man? Hur länge brukar man bli kvar om allt är ok? Ska till bm igen på måndag så får väl skriva ner alla frågor :p

Nu är han här! Såå söt!
16.00 gick jag in och duschade, 16.15 var han ute :-)
Tänk om vi faktiskt hade åkt hem :crazy:
Vi hade inte hunnit in igen då.

Nu sover han i pappas famn och ser så nöjd ut :love:
En liten luciabebis :-)

Stort grattis!! ta hand om varandra nu :-)

Kl

Då har.jag varit iväg på stan, två timmar var.tjompan med pappa,.hon åt innan jag for och nu när jag kom hem. Var både skönt och jobbigt att bara ute en stund själv men nu har jag iaf.börjat på julhandlingen...

Grattis! Skönt att det gick så fort på slutet efter att ha varit så segstartat.

*kl*
Här hemma har jag massa sammandragningar/förverkar. Men känns mest uppe i magen och att det svider i livmodertappen. Drar även endel i höfterna ibland och vissa gör mig varm. Men det dör väll ut snart. Det är inget direkt regelbundet iaf. Jag är så less!!

Ja man ringer förlossningen när man vill åka in.
De frågar då lite om värkar och sådär, hur långt det är emellan osv.
Numret finns på sjukhusets hemsida. Där står vart man ska också och annat man behöver veta.

Är allt bra så får man åka hem efter 6 timmar.
Vi blir kvar till i morgon, Rasmus hade bajsat i fostervattnet.

Grattis till en liten Rasmus!!

*Knapplån*

Jag har också fått åka in en vända till förlossningen ikväll, förvärkarna blev mer kraftiga och kom väldigt ofta. Gjorde sjukt ont i mitt gamla ärr från förra snittet! Nåväl, nu är jag hemma igen och har fått order om att vila konstant, inte stressa alls osv osv. Och att komma in igen om det kommer tillbaka, blir värre eller liknande - för då blir det förmodligen akutsnitt. Tydligen stoppar dom inte en påbörjad förlossning såhär på slutet, även om vi är någon vecka ifrån att räknas som helt färdigbakad.
Jag vill helst slippa något akut, med tanke på 4 hundar i hemmet och minst 1 barn alltid - så nu blir det till att vila ännu mer helt enkelt.

Tack alla :)
Ja det gick otroligt snabbt, sambon var ett toppenstöd på alla sätt.
Han peppade, pussade och stöttade :love:
Familj och vänner är toppenglada och vi med såklart.
Nu sover han i mitt knä. Undrar om jag kan resa mig, sitter inget bra :p
Amningen går sådär, men vi får försöka. Går det inte så har vi ersättning hemma. Hoppas få sova i natt också.

Pricilla återkommer med uppdatering när hon har dator och internet.. men hon fick en pojke i natt! :D

Ååhh grattis till henne!!! :)

Så nu måste det få vara min tur då för det är väll jag som är nästa på listan?
Men jag kommer nog få nöjja mig med mina förvärkar varje em/kväll som slutar så fint vid kl 23. Jag får vara glad att jag får sova iaf. :grin:

Grattis till henne!! :)

Vi väntar på att få åka hem från bb.
Han har varit vaken en del i natt men allt går bra ändå :)
Idag sover han mest.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 178
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar