Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

kl (Uppdaterar listan!)

December 2011
1 Emor - Första barnet - 28/11 föddes Lea
4 Mirre - andra barnet, RUL gjort och det blir en pojke -Rasmus född 13/12
11 Priscilla- första barnet, pojke - 14/12 föddes Ture
13 aneka - andra barnet, en pojke

Januari 2012
2-6 Bebben - planerat snitt, andra barnet, flicka
22 Sona - första barnet
24 Neverever - andra barnet, efter RUL. Nytt UL i v 32
24 simba_112 - första barnet, flicka enligt RUL
29 zbrka - första barnet
30 Litchie - första barnet, flicka.

Februari
9 _Smulan_ -första barnet
12 Nelle - första barnet (Flyttad efter RUL)
13 Skogstroll- Första barnet (RUL blir 14/9)
16 Bebissugen

Jaså, det vart en Ture till slut ja ;)

Idag var vi på återbesök på bb.
De kollade hur gul han var, vägde och lite sådant.
Allt var bra, han hade ute gått ner speciellt mycket i vikt, behövde inte sola och läkaren tyckte han var frisk och fin :)
Det var skönt och få bekräftat att allt var bra och att vi gjorde rätt haha.

Matade honom innan vi åkte, han flaskmatas ju så vi fick lite ersättning där.
Kom fram en utländsk kvinna med sin nyfödda när vi satt där.
Hon kunde inte amma sitt barn och ville ge flaska istället. Hon var inte så jättekunnig på engelska, men vi förstod lätt vad hon menade.
Hänvisade till personalen, man förutser ju då att de ska hjälpa henne.
Men den hon pratade med sade bara "du måste amma" (fast på knagglig eng då) trots kvinnans upprepade försök att förklara att hon inte kunde. Hon lät helt gråtfärdig stackarn :(

Tänkte gå fram och hjälpa henne prata med personalen, men hon försvann innan någon av oss hann göra det. Hörde att hon sade att hon skulle åka hem eftersom ingen lyssnade på henne. Stackars kvinna. Hon försökte på alla sätt att trösta sitt barn, men h*n var ju hungrig :(
Hoppas att hon fick hjälp till slut.

Men fyy stackars kvinna!! Hoppas hon har någon klok vän/bekant som kan hjälpa henne med att våga ge flaska och vad hon ska ge. Fyy för att bli så dåligt bemött när man inte kan göra sig förstådd ordentligt. :mad:

Ja fy tusan!
Hon ville ge flaska men fick inte vare sig ersättning eller flaska.
Åt oss värmde bm ersättning medan vi var hos läkaren.
Hoppas hon fick hjälp sedan, vi såg henne inte när vi gick.

Skönt att allt såg bra ut!

Och stackars kvinna, hoppas hon fick hjälp tillslut.

Kl

Sitter och roar mig med att titta på olika selar, funderar mellan en beco två eller manduca, någon här som har erfarenhet? Har inte möjlighet att prova innan köp, och jag vill inte ha sjal, har en och får inte till det.

Hoppar in från höstföräldrarna.. ;) Jag hade tittat närmre på Beco Gemini, den har fått bäst i test i någon tidning som jag läst och så verkar den bra då man även kan ha barnet vänt från sig på magen, när barnet är redo för det. Skulle vilja ha en sådan. Har en Manduca nu och de är också bra! :)

Sele vill jag också ha. Hade en babybjörn åt Isak men den var inte alls bra.
Man fick all tyngd på nacke och axlar, inte bra alls för mig som har ont ändå.
Manduca har jag också funderat på, kan man bära nyfödd i den?

Senast ändrad:

Manduca kan man ha även nyfödd liten knodd i :-)

Sofflan: ska titta på den, vet inte varför jag valt bort den.

Vad bra :)
Vore guld och ha sele när man ska iväg och handla osv.
Blir så trångt med vagnen, fast det är bra att ha den hem sedan, då kan man ha varorna i den.

Jag har en manduca. Men har bara burit sonen från halvåret och uppåt i den. Men gissar att den kommer bli bra till spädis också. På mig är det precis att den sitter bra. Blir jag smalare så kan den ev bli förstor. 157cm och halv/normal tjock. (59kg i vanliga fall)
Jag har en vanlig svart och tycker den är tråkig. Becon finns i mkt finare färger men kostar mer också.
Tycker inte att det är svårt att få upp barnet på ryggen.

ÅHH tråke dig, blev så glad när jag såg att du skrev mitt i natten. och så var det bara om en sele :p

Kom igen nu mini så att du får fira jul med familjen :banana:

Haha va söt du är! Förlåt :o
Jag får hålla mig till kontorstiderna framöver tills Mini behagat titta ut ;)

(men du vet ju att första uppd. blir i vårtråden!!!)

Verkar som att det vore värt att kolla närmare på manducan alltså :)
Nu sitter jag med en sovande Rasmus på armen :love: sambon har varit uppe med honom i natt så jag har fått sova:bow:

Nu börjar vi se ett mönster här i Rasmus mat och sovvanor.
Han vill gärna sova en längre period på förmiddagen, sedan äter han ganska precis varannan timme på dagen och sover däremellan. Sedan är han vaken en lite längre stund på kvällen. Nätterna är lite till och från, vi har både fått sovit 5 timmar i sträck, gått upp ett par gånger och så var sambon uppe nu i natt.

Det är lugnt här. Har dock svällt upp mkt mer i ben och fötter senaste dagarna. Spänner och gör ont i fotlederna. Mini kommer säkert imorgon bara för att jag inte riktigt har tid då. :p

aneka: heja mini!

Kl

Jag har då beställt en manduca nu, blev en röd för 600 kr ny, så vi provar och tycker vi inte om den så säljs den vidare!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 183
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar