Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

"Dom"? Ptja, det var väl mer ett uttryckssätt men det kan inbegripa allt från bekanta som har barn sen innan till personal på MVC. Tycker att man tenderar att bara lyfta fram de bra sidorna av barnafödandet/att ha barn, de mindre trevliga sidorna pratas det inte om. Och "du behöver inte oroa dig, allt kommer säkert gå bra", enligt någon slags det man inte vet något om mår man inte dåligt av-princip. Jo, man kan ju hoppas på det men jag vill gärna vara förberedd på alla eventualiteter.

*kl*
I fredags var vi på det sista föräldragrupps-mötet och imorgon ska vi på studiebesök på BB. Tiden går så himla fort, känns som att det var igår vi plussade och det kändes som en evighet innan Snorup var färdigbakad.. 52 dagar kvar idag!:eek:
Benen har börjat svullna på kvällarna (fast det gör inte så mycket för jag har så sjukt spinkiga vader annars:cool:) men annars är foglossningen (för tillfället) nästan helt borta!:banana: Detta trots att jag släpar 3x10 kg hösilage+diverse vattenhinkar ca 100 m varje dag och fortfarande rider åtminstone 3 dagar i veckan. Tror iofs inte min kropp hade mått bra av att bara ta det lugnt när den är van vid att ägna sig åt stalljobb sen jag var 7.

Snorup verkar pigg iaf och visar sig tydligt uppskatta death metal, duktig pojke/flicka!:D

Stort grattis till er som fått ut era bebisar nu!:bump:

Tack!

Ja, vi fick åka in inatt vid 2-tiden pga smärtsamma förvärkar som även gjorde fruktansvärt ont i mitt gamla snittärr samt moderkakan. Efter lite över en timme beslutar läkaren om akutsnitt, då jag fortfarande har lika ont på hela framsidan trots att Bricanylen tog bort dom flesta värkarna.

Kl 04:40 föddes vår söta lilla prinsessa Isobel, med en vikt på 2860g och en längd på hela 47cm i v 35+5. Kläderna i strl 50 är stora, så imorgon blir det att shoppa lite prematur känns det som. Någon gång under dagen åker vi hem :)

Grattis Bebben! Skönt att allt verkar ha gått bra även om hon kom tidigare än planerat!

KL
Idag har vi varit på föräldragruppsträff igen. Denna gång var det en kille där som pratade om relationer och hur man skall vårda den efter att man har blivit förälder. En riktigt bra träff tycker jag där man fick gott om tid att prata med både partnern och i storgrupp om hur man tänker om tiden efter förlossningen.

Annars rullar det på som vanligt här hemma. Bäckensmärtorna kommer och går, jag har en del nerver i kläm som gör vansinnigt ont ibland och det är svårt att sova. De senaste dagarna har jag dock sovit riktigt bra! Min sambo kom på att vi ju har en tempurmadrass som vi inte kunde ha till förra sängen men som passar i vår nya. Den har varit kanon! Det är så skönt att få lite sammanhängande sömn igen :love:

Julstädningen är i princip helt klar och i morgon skall sista julklappen inhandlas, livet känns riktigt bra just nu :love:

Vi ska ha föräldragruppsträff imorgon, den första sedan bebisarna anlänt och det ska bli riktigt roligt att se allas små skatter :-)

Annars går det bra här, lillan är tre veckor idag och imorgon är det bvc besök igen. Lillhunden har dock en gummifetisch och hade då dom var själva en stund återigen ätit upp alla lillans nappar, må vara ingen katastrof. Däremot hade han tagit mina båda amningsnappar också, så det blev till att köpa nya då vi inte fått till amningen utan än.

KL
Grattis Bebben!!:banana:
Vilket jättefint namn ni valt:)

Smulan: Skönt att foglossningarna är bättre :)

Nelle: Skönt att få sova ordentligt igen. Är ju hemskt att vakna av värk.

Emor: Kul med föräldragruppsmöte :)
Hoppas att det ska bli det här också snart, den enda som funnits nu har varit för långt bort.

Här rullar allt på, Rasmus är jättego verkligen :love:
Sambon och jag tar varannan natt, vilket betyder att han går upp i natt.
Superskönt och veta att jag får sova, sitter med huvudvärk nu.
Ryggen värker vissa dar en hel del än, får se om det blir ett besök hos sjukgymnasten.

Grattis!!!
Superfint namn, jag var också inne på det ett tag faktiskt, men nu verkar det som om att jag och sambon faktiskt lyckats samsas om ett annat;)

*kl*
Håller med Nelle om att föräldragruppsutbildningen idag var bra!
Imorgon bitti ska jag in på glukosbelastning igen eftersom att sockret låg lite högt i fredags, bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa..
Sömn ja... Minns inte när jag sov djupt, lugnt, skönt och utan att vakna sist:crazy:
Gör fortfarande ont så fort jag vänder på mig och nu har jag dessutom börjat bli kissnödig oftare, suck, drygt att vara jag just nu:p
Längtar sååååå till slutet av januari nu:love:

KL

Kan man önska sig nya höfter i julklapp tro?
Känner fortfarande av fogarna som fasen, spec om jag suttit still ett tag eller stått mycket.

Hu, det där låter ju inte kul Mirre :( Hoppas du kan få hjälp av en sjukgymnast. Jag har varit och fått hjälp av en ett par gånger nu under graviditeten och det blir i alla fall inte värre just nu.
Hoppas det går över för dig snart!

Jag skulle dock inte ha sagt att jag sovit bra på sistone. Inatt var det överjävligt igen :cry: Vaknar av att det skär som knivar i hela bäckenpartiet, ryggen och ner på baksidan av högra låret :(
Skall försöka få tag på min husläkare i morgon och diskutera om jag ev. kan få gå ner lite i tid med hjälp av sjukskrivning. Jag märker stor skillnad om jag har haft en tuff dag på jobbet, då är jag inte kaxig när jag kommer hem!

Hoppas din glukosbelastning går bra Simba så du inte behöver in på förlossningen igen!

Bvc besök idag, lillan är 55 lång nu och har ökat 350 g på en vecka och väger nu 3790, tjompan börjar bli stor!

Ingen diabetes här inte:banana:
Fy satan att plåga i sig den där vidriga sockerlösningen *kräksmiley*
Usch, under de två timmar jag satt på mvc och väntade så tror jag det var på väg upp igen ett x-antal gånger:crazy:
Sa till sköterskan som tog blodsockret på mig att det är absolut sista gången jag dricker den där skiten, hon mest bara skrattade;)
Det såg i alla fall bra ut mina blodsockervärden, en sak mindre att grubbla över:D

Knapplån.

Tack alla! Vi kom hem vid lunch idag, min stora kille skulle åka till Sthlm så det fick bli lite stressigt helt enkelt. Men allt går toppenbra med lilltjejen, och vi kämpar på med att truga i henne så mkt mat som möjligt så att hon ska lyckas skrapa ihop till mer fett på sin lilla kropp :) Hon är rätt så spinkig på ben/armar, men det tar vi nog snart igen! I övrigt så är hon en lättsam tjej som hålls nöjd med lite mat, gos och rena blöjor :) På torsdag ska vi tillbaka till BB för proverna som alltid ska tas, och en vägning igen.

Idag fick vi handla prematurkläder också, för hon ser rätt löjlig ut i strl 50 kan jag lova..

Skönt att allt går bra :)
Rasmus är också sådär enkel och lättsam. Får han bara mat, gos och torr blöja så är han nöjd sedan. Även om ligga på skötbordet inte alltid är så populärt :p

Härligt att hon ni och hon mår så bra!
Gulligt med prematur kläder. Så små och söta men så som ni jobbar på med maten dröjer det väll inte länge tills hon passar i stl. 50. :)

Har varit hos bm för sista gången idag. Allt va finfint som vanligt. Sf va uppe i 37cm!! Börjar bli nojjig att detta ska bli ett stort barn :( På fredag 8.30 ska vi till spec mvc. Får se vad dom säger. Troligtvis så är väll allt bra så jag slipper bli igångsatt under julhelgen iaf.
Det känns verkligen som att det aldrig kommer att sätta fart. :(

Håller tummarna att det startar nu snart så du slipper gå runt och vänta!

kl

Här går dagarna så sjukt fort. Det enda jag gör är att amma, amma och amma. De första dagarna hemma låg han vid bröstet i princip dygnet runt. Vi hade heller kanske inte världens bästa teknik vilket resulterade i sår på bröstvårtorna och det var helt fruktansvärt :cry: Gjorde förfärligt ont. Men det har gett sig, både genom att han har glesat ut måltiderna och att jag har fått in bättre amningsteknik. Annars är Ture en väldigt nöjd liten bebis. Han sover, äter och bajsar ibland. Har en skrikstund varje kväll när det är svårt att trösta honom, men annars är han jättelugn och tillfreds med livet. Vi var hos barnmorskan igår på femdagars-dagen och då hade hans viktkurva vänt och han hade gått upp 96 gram sedan vägningen på bb i lördags. Så det kändes skönt att det är på rätt väg i alla fall :)

Skönt att han gått upp.
Sår på bröstvårtorna fick jag med Isak, fy satan vad ont det gör!
Vi fick aldrig fason på amningen heller. Vi höll på i två veckor.

När det började luta åt samma håll med Rasmus också så kände jag bara att; aldrig i livet, inte en gång till :crazy:

aneka: håller tummarna för att det sätter igång snart nu.
Komsi komsi bebis :banana::bump:

Håller med om att tiden går fort! Skönt att allt går bra med lilleman :-)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
337
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 183
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar