Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Segt att det aldrig kommer igång med tätare värkar. Men eftersom du vaknar av dom borde dom göra lite nytta iaf. Visst skulle du till bm idag? Tror du att hon kollar om du öppnat dig nått?

Hejjar på bebis!!! :banana:

Fast nu tycker jag nog att det är lite tätare alla fall, men vet inte om man kan säga att det är helt regelbundet.
Ja ska dit kl ett, kanske promenaden dit och hem som behövs för att få igång det :p
Det vet jag inte om hon gör, men det vore ju praktiskt eg.

Du föder säkert inatt så bebis får 111213 i persnr. :)
Jag skulle gärna ut och gå men det regnade nyss här så det är mest snöslask ute så ska lägga mig och vila ist. Bäst att passa på medans sonen sover. :)

Spännande med bebisar på g!

Imorgon är det 6 veckor kvar för mig!

Jag var hos barnmorskan i torsdags. Jag var där mest för att mitt SF mått inte växt mer än 1 cm på en månad veckan innan. I torsdags (v33+2) låg det på mellan 28 och 29 cm. Jag ligger alltså nu på undre kurvan, men magen är ju BRED! De kanske skulle mäta på bredden istället ;)

Jag blev erbjuden en extramätning nästa vecka, men tackade nej. Tillväxtultraljud v 32+3 visade ju att bebisen är normalstor och jag ska ju på kontroll om 2½ vecka igen.

Bebisen ligger kvar i säte och den måste vänt sig innan 29/12, annars blir det vändningsförsök precis efter nyårshelgen. Det är det enda jag känner mig nojig för.. Är det någon som vet om man kan säga nej till vändningsförsök och ta snitt direkt? Eller måste man vara med om vändningsförsök?

Haha ja just det. Det vore ju lite kul faktiskt.
Ja i natt får han fasen komma. I morgon har Isak lucia på dagis, det vill man ju inte missa men vet inte om jag är hemma då ju.

Var hos bm idag, allt var bra men fick en tid för bedömning (vadå känna sig som en avelsko eller nåt) på måndag om inget hänt innan dess.

Har luciafrukost på sonens dagis imorgon som jag också skulle vilja vara med på. Så jag tänkte föda kvart över två sen :angel: tänk om man endå kunde få bestämma! :D

Vad trodde bm om dina värkar du har nu då?

Ja vi har det också på morgonen.
Haha ja det vore perfekt :D
Hon var ganska säker på att det skulle bli rätt snart, åtminstone den här veckan.

Men hade inte du BF typ 1 dec? Hur länge väntar de innan de sätter igång?

Här får man gå över max 14 dagar. Då gör de ul v 41+2 eller nåt också.

Gick du över mkt med första barnet?

Hade BF 4 dec, så det blir kontroll på måndag om det inte hänt något innan dess heller. Men det ska det väl göra hoppas jag.

Visst går det fort?
Känns som man testade igår ju :D

Börjar känna mig stressad över att det inte blir något gång gång.
Vill ha hem Isak nu ju.:(

Plötsligt händer det! Skönt att han kan vara hos sin pappa iaf utifall det börjar gå väldigt fort sen när det närmar sig slutet. Förstår att det är frustrerande att gå så länge med glesa värkar.
Jag själv har redan gett upp om att det nånsin ska ta fart. :grin: :p

De var här och hämtade tomtedräkten till morgondagens lucia nyss.
Så nu har jag alla fall träffat Isak, men visst är det trist att han inte är hemma.

Ja det är jättefrustrerande verkligen.
Ville ju ha det fixat nu sas, så man kunde gå på lucian i morgon.
Pappan hans jobbar så han kan bara köra dit och sedan hämta. Men hinner inte stanna och titta.
Känns ju inget bra om ingen av oss är där :( Vill ju se det ju. Min lilla tomte :love:

Får hoppas att bebis kan hålla sig till lunch imorgon nu när den segar såhär länge! Förstår att det känndes bra att träffa Isak. Jag kommer längta ihjäl mig efter M när jag är inne på bb.

Ja det hoppas jag också.
Vore ju lite jobbigt om det sätter igång mitt under firandet ju :p

Haha ja. Fast finns väll lite mammor och pappor där som upplevt en förlossningen och kan hjälpa till. ;)

Men men men.... visst har vi planerat BF samma dag?
I så fall betyder det ju att jag också har bara 6 veckor kvar..:eek:
HJÄLP!!!:angel::D

Om du också har BF 24 januari!

Hur går det för dig? Min mage är inte alls lika stor som med sonen utan känns något smidigare, dock mår jag fortfarande illa emellanåt.. Men det lilla skrället ligger i säte just nu och har fram till 29 dec på sig att vända sig... Vändningsförsök är inget jag längtar efter.. :eek:

Vad spännande att det verkar vara på gång, även om det sker i segaste laget!

Här får bebis en liten peppdans
:bump::bow::banana::bump::bow::bump::bow::banana:

Idag är det exakt 2 månader kvar för mig! Det känns både väldigt långt borta, men samtidigt väldigt nära!
Idag var andra föräldraträffen och jag tyckte att den var bättre än den förra. En i gruppen ligger inne för havandeskapsförgiftning och kan bli förlöst "närsomhelst", det gjorde också att det känns som att det helt plötsligt är mycket närmare!

Jag var hos BM på förmiddagen och min SF-kurva följer sin egen kurva perfekt! Idag låg jag på 31 cm i 31+0, lite över normalkurvan. Lite kul eftersom jag hela tiden får kommentarer om att jag har så liten mage och att det absolut inte ser ut som att jag skulle vara så långt gången...
Antar att det beror på att jag både har lång överkropp och är bred. Jag bär barnet väldig långt in, men det betyder ju inte att livmodern inte växer ;)
"Allan" vänder sig rätt ofta, men bara från att ligga på tvären på ena sidan, till att ligga på tvären på andra sidan. Antagligen för att jag är så bred. BM var lite bekymrad över att h*n aldrig legat med huvudet upp eller ner än, har h*n inte vänt sig till nästa gång så blir det ev. ett vändningsförsök här också :(

Min mor var på IKEA i helgen och handlade lite åt oss. Det blev ett par uppsättningar underlakan, ett spjälskydd, en sån där handduk med huva och påslakan.

Tack för peppdans :bow:
Det går väldigt segt, men dem värkar som är, är fasen inte sköna.
Huua! Sedan blir det mer ändå :eek:

Men en sak är väldigt bra, jag har sluppit havandeskapsförgiftning. :)
Det är jag vääääldigt glad för. :bow: Hade det med Isak.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 168
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar