Sv: Vinterföräldrar 2011
Vad spännande att det verkar vara på gång, även om det sker i segaste laget!
Här får bebis en liten peppdans
Idag är det exakt 2 månader kvar för mig! Det känns både väldigt långt borta, men samtidigt väldigt nära!
Idag var andra föräldraträffen och jag tyckte att den var bättre än den förra. En i gruppen ligger inne för havandeskapsförgiftning och kan bli förlöst "närsomhelst", det gjorde också att det känns som att det helt plötsligt är mycket närmare!
Jag var hos BM på förmiddagen och min SF-kurva följer sin egen kurva perfekt! Idag låg jag på 31 cm i 31+0, lite över normalkurvan. Lite kul eftersom jag hela tiden får kommentarer om att jag har så liten mage och att det absolut inte ser ut som att jag skulle vara så långt gången...
Antar att det beror på att jag både har lång överkropp och är bred. Jag bär barnet väldig långt in, men det betyder ju inte att livmodern inte växer
"Allan" vänder sig rätt ofta, men bara från att ligga på tvären på ena sidan, till att ligga på tvären på andra sidan. Antagligen för att jag är så bred. BM var lite bekymrad över att h*n aldrig legat med huvudet upp eller ner än, har h*n inte vänt sig till nästa gång så blir det ev. ett vändningsförsök här också
Min mor var på IKEA i helgen och handlade lite åt oss. Det blev ett par uppsättningar underlakan, ett spjälskydd, en sån där handduk med huva och påslakan.