Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag tror nog att det kan bli bebis i helgen, har varit ett himla rabalder i magen nu. Känner lite smått att det är nåt på g. Hoppas vi har tur så att vattnet går på sjukhuset. Det gjorde det med Isak, himla smidigt. Inget behövde bli blött då. Varken bil eller kläder.

Hejja bebis!!

Här är det lugnare än lugnast. Hade inte ens nån förvärk i går kväll. Även bebis är lugn nu fast det är mitt i natten och senaste veckan har han varit duktig på att mosa mig innifrån om jag vaknat. Vrider och vänder mig när jag sover då jag drömmer att det sätter igång. Så bebis blir nog kvar där inne i minst en vecka till nu när han tydligen insett att det va så mysigt där inne. :grin: huvudsaken att han mår bra iaf.

Fasiken, igår och i natt kändes det som att det skulle sätta igång.
Idag är det tvärlugnt igen. Gaah! Tar evigheter ju :p

brukar dom inte bli lugnare innan de sätter igång? Lea var ju jämt lugn i magen, och förklaringen kom ju när hon kom ut, navelsträngen var visst den kortaste som bl någonsin sett under sina tjugo år i yrket, inte ens tjugo cm lång, ingen risk att vira den runt halsen där inte!

Och angående prickarna,tror jag det är hormonplitor :-)

Vet inte men det får gärna vara så :D
Nu tycker jag det är dags, vill gärna ha min kropp tillbaka.

Suck, ingenting än.
Har varit ute och gått idag, men var så halt så svärfar körde oss hem sedan.
Isgata överallt.
Tycker verkligen bebis får ta och komma ut nuuuu! :p

Det är ju fullmåne inatt så det kanske förhoppningsvis sätter igång det för dig!
När har du nästa besök hos bm?

Ja det vore bra. Trött på och vänta nu :p
På måndag har vi nästa besök hos bm

Förstår det!
Får mer än gärna sätta igång här med. Jag känner mig färdig och redo nu faktiskt. Börjar se fram emot förlossningen igen och är redo att möta smärtan!

Samma här.
Orkar inte vänta längre nu :p
Igår kändes det som att det var något på g, men idag har jag inte känt någonting. Gaah:p

Förhoppningsvis lugnet före stormen!
Jag har haft några jobbiga sammandragningar idag. Dock gjorde dom inte ont men det va jobbigt. Men ja nångång lär det väll sätta igång förhoppningsvis!

Vi får hejja på våra bebisar!! :banana:

Ja vi får göra det.
Nu är Isak hos pappan, segt att inte ha honom hemma.
Vet inte om jag sas, vågar ta hem honom nu heller när det kan starta när som helst.

Förstår det. Segt det här att huxflux kan det vara dax. Men kan lika gärna vänta 2v till. Hur mkt får ni gå över?
Skulle passa bra om jag kunde föda imorgon medans svärmor är ledig från jobbet. Blir nog lite svårare för henne att komma ifrån när som helst annars. Om nu inte mini tänker pricka in att komma när sonen är på dagis. Vilket inte känns så troligt.

42v sade bm att vi fick gå hos henne.
Men så länge vill jag fasen inte gå över :p
Vore ju lite kul om våra barn kom ut samtidigt :D

I morgon är min och sambons årsdag, skulle ju vara lite kul om bebis kom ut då ju

Senast ändrad:

Nej förstår det. När födde du sonen i förhållande till bf? Förra gången satte det igång på 4dagar över tiden och han kom ut på bf+5 för mig. Men jag föder mer än gärna innan nästa helg
Är allt bra med bebis blir man igångsatt 3v efter bf här. Då är vi inne i januari, känns Inge kul.

Kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur många dgr jag gick över med Isak :o
Nästan lite pinsamt ju, alla verkar ha stenkoll på sådant.
Nej man vill inte vänta så länge alls. Börjar ju bli rätt tungt också nu, vore skönt och slippa bära den extra vikten.

Woho!
Vaknade tidigt idag av värk i ryggslutet.
Såg att det kom lite blod också när jag var på toa, så nu ska det väl ändå hända något. Inga direkta värkar än dock, ska man vänta på det innan man åker in kanske? Eller ska man ringa redan nu? Med tanke på att jag blöder, iof bara lite men ändå.

Det är vanligt att man blöder lite precis när man börjar öppna sig. Tror inte att du kommer få åka in redan men du kan ju ringa om du är orolig. Men va det inge mer än en liten fläck så är det nog bara att invänta värkarna vilket borde komma igång snart!

Själv tror jag nästan att jag börjat få värkar. :o gör visserligen inge ont än men känns lite som första värkarna med sonen gjorde. Meeen ropar verkligen inte hej än. Men har inte haft sammandragningar såhär tidigt på dagen tidigare i grav. Tiden lär utvisa om det är så eller ej. Det är långt imellan än iaf.

Ja tänkte också lite så, har lite småont i ryggen nu också.
När Isak föddes satt det mesta också i ryggen.
Så jag förbereder mig på att få åka in idag i alla fall.
Har inga direkta värkar än dock, mer än att det känns som att det trycker neråt ibland. :p

Någon som har bra tips på något ätbart att ta med till sambon?
Vi tänkte ju först åka till Karlskoga och där hade han fått mat.
Men nu kommer vi ta Örebro alla fall, så då lär vi ha något med. Men vad?

Senast ändrad:

Sambon ligger där uppe och sover än, får se om jag behöver väcka honom eller inte :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 168
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar