Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Grattis!! Kan tänka mig vilken lättnad det är för er! Skönt att du kan gå hemma och längta nu ist! :)

Ja jag låg och tänkte på att gå upp, men av någon anledning gjorde jag det inte.
Först så blev det mest "vad fan? *asgarv* men sedan blev det rätt störande.
Han frågade idag varför jag bara sovit en timme men var lite svårt att svara då med Isak runt benen.
Iof hade man ju inte behövt nämna några detaljer.

Men hela dan idag har sambon fixat och donat, drog iväg och handlade så jag slapp gå, lagade mat så jag fick vila (det händer inte ofta, nästan jämt jag som gör det) osv. Omtänksam är han alltid (utom möjligtvis i natt då) men idag var det mer utmärkande än vanligt.

Senast ändrad:

Haha tänk att karlar kan bli så snälla och fogliga efter att ha fått lättat på trycket :rofl:
Känner igen det där hemma att om jag varit svårflörtad lite väl länge :o så har jag en sur karl :D Men släpper jag till en dag huxflux så jäääklar vilken trevlig och underbar sambo jag får efter det sen, :D :rofl:

Haha ja, vi har inte haft sex på jättelänge verkligen.
Att han tittar osv stör mig inte, men han hade ju gärna fått ha hörlurarna eller sänkt volymen. Sedan kändes det såklart lite märkligt att höra det.
Men ja, ångrar att jag inte gick ner och sade ifrån på en gång.
Jag är nog för mesig/snäll många gånger.

Jag hade gått upp direkt och frågat om han va döv :mad:
Annars är det väll bara att fråga rakt ut om han va döv igår eller om han hade svårt att släppa taget så han inte kunde sänka :o

:rofl:
Tack för kvällens skratt!!

I kväll har jag fått en del gjort, strukit och satt upp julgardiner, handlat i rusningstid, mindre roligt kan jag lova! Och så har jag bakat lussebullar med smak av vanilj och kardemumma!! Jösses så gott det va:d
Nu är ryggen HELT slut, fogarna brukar jag ju ha ont i, men nu gör det ont högt uppe i ryggen:crazy:
För mycket stående och för lite vila förmodar jag.
Så nu är jag nerslagen i soffan med julmust och minsann ska jag nog ta mig en till bulle:D

Sitter här med glögg jag :d choklad/chili.
Har varit till bvc med sonen en sväng och sedan lekte vi med en kompis på eftermiddagen. Mycket trevligt :)

Idag är det segt, fick visserligen sova i natt men är lika trött ändå.
Knatar runt som en stel 90 åring här hemma och är allmänt seg och matt. Blä.
Börjar bli trött på att vara gravid nu, vill kunna fara runt och fixa hemma utan att bli halvt däckad av det.

Men bara några dagar kvar nu.

Hmm... I natt när jag skulle upp och kissa så blev det en ganska stor blöt fläck i sängen och det rann någonting längs benen. Samma visa de andra gångerna också, rinner dock inte annars utan bara när jag som legat ett tag och reser mig upp, det hann t om droppa på golvet :o Samtidigt känner jag ingenting, kan det vara vattnet som börjat läcka, eller har jag helt plötsligt fått väldigt mycket flytningar eller något? :o

Det kan vara slemproppen som börjat släppa också. Den kan vara väldigt vattnig. Jag trodde min va fostervatten nästan tills den stora klumpen kom. Kan ju även vara flytningar också. Testa att sätta i en binda och blir den fylld så är det fostervatten medans flytningar/slempropp lägger sig mer ovanpå har jag för mig.

Åhhh jag vill också börja få en massa tecken på att det snart är pågång. Jag vill ha förlossningen överstökad innan jag hinner börja nojja upp mig alldeles för mkt.

Har satt i en binda, ska kolla den senare för att se hur den ser ut :D

Jag tycker mest det är jättefrustrerande med alla tecken, men ingen förlossning i sikte. Känner inte ett dyft :p Jag vill ha ont ju! Haha

Vill också att det ska vara över nu.
Foglossningarna är inte roliga och jag kan knappt gå ibland känns det som.
Så det får gärna bli av nu, men det kan ju alla fall vänta tills Isak är hos pappan.

Hur går det för dig?

Hmm är jag bara nojig nu eller?
Påpekade för sambon att det ju hörs väldigt bra upp när man kollar tv här nere.
Så natten till igår hade jag faktiskt blivit väckt av det.
Borde man inte få någon typ av svar då? Vad som helst?
Ett "oj ursäkta" eller "hörs det så bra?" eller bara någonting?

Men istället fick han väldigt bråttom iväg och började leka med Isak och svarar inte alls. Inte ett ord?
Jag har klargjort förut att vill han kolla på porr så kolla. Jag bryr mig inte om det.
Så jag förstår inte varför det skulle vara något att dölja. (vilket misslyckades rätt radikalt ändå) Just att han undviker ämnet och inte svarar alls gör att det inte känns helt bra.

Det kan inte vara så att han tyckte det vart lite pinsamt?
Fast om han hade tyckt att det är så pinsamt att bli påkommen så borde han väll ha tänkt på ljudet.
Tror det är bättre att du tar upp det när ni är ensamma och han inte kan smita undan.

Jag har också tänkt på det, att han tycker det är pinsamt.
Men,som du skrev, det borde han tänkt på innan då.
Var ju liksom inte direkt diskret, nästan så jag funderade då på om han medvetet hade ljudet så högt.
Eftersom han alltid är noga med att sänka/hörlurar annars.

Senast ändrad:

Han kanske ville locka ner dig och hoppas på att få till det. ;) vem vet.
Du får fråga hur han tänkte när ni har möjlighet att prata om det sen!

Hehe ja kanske det. ;)
Stackaren är väl alldeles uttorkad vid det här laget haha.
Frågade honom om det i går och jo, lite pinsamt tyckte han nog att det var.
Men jag har en viss förmåga att förstora upp allting och få allt att bli mycket mer än det är. Han hade haft hörlurarna i, men hans dator verkar vara glapp eller nåt, för ibland går ljudet ut i högtalarna. Dessutom jättehögt. Det har hänt förut.

kl
Gud vad dagsformen kan skifta nu!! Igår låg jag som en strandad val i sängen, grät och tyckte synd om mig själv mest hela tiden.

Idag känner jag mig som värsta virvelvinden och har både varit ute med hunden på en långrunda, städat lägenheten, handlat, lagat mat, diskat, bakat lussebullar och ska strax ut igen med vovven i blåsten. Känner inte av fogarna någonting. Jätteknepigt! Men tacksamt så klart, att man får ha dagar när man orkar mer :) Imorgon är det sista dagen på jobbet så jag ska slänga ihop en liten kaka som jag tänkte bjuda på också. Känns väldigt knepigt att man ska gå på mamma-ledighet. Ska jag bli förälder? Näe? Fortfarande otroligt svårt att fatta det, trots min enorma mage som är i vägen när jag ska knyta skorna.

Tänkte passa på att uppdatera...

Jag är visst lite trög i starten, skrev ju om min misstänkta vattenavgång i lördags morses, men förträngde det under dagen då det inte blev så mycket mer. Inatt var det samma visa, och jag fick återigen torka golvet efter mig när jag gått på toa, så efter ett par tre vändor (och många lakan i sängen senare) så ringde jag förlossningen, gick ut och gick med hundarna och for sedan in för att kolla. Ingen trode väl att det var vattenavgång eftersom att det var så konstigt mönster (rinna på morgonen en massa för att lugna ner sig under dagen) men jo, det var det. Och BM hann inte mycket mer än säga det så började det rinna, och det rinner... Är hemma i väntan på värkar, känner inte ett dyft fortfarande förutom att det rinner vatten, en mycket skum känsla... Hur som, har ingenting satt igång inatt så ska vi in för igångsättning på måndag morgon istället för tisdag, men ett novemberbarn blir det iaf, om än på håret ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 165
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar