Fast om barn får torsk på tungan har mig veterligen inte med att göra ifall mamma har svamp i underlivet eller ej? Försökte googla på vad torsk beror på (torsk är svamp på tungan, som är vanligast hos barn under 1år) men visat, det finns ingen säker källa som kan säga vart det kommer ifrån. Så jag ska absolut inte säga att du har fel, men om det skulle vara så. Då bör mvc berätta detta till oss diabetiker som får svampinfektioner var och varannan vecka under graviditeten pga att blodsockret stiger.
Jag tror att jag har haft svamp säkert 7-8 gånger den här gången. Men bm säger mest att behandla om det inte går bort, annars går det bort av sig själv.
Nä, finns säker andra anledningar som är vanligare till att dem får det. Läste bara att risken fanns om mamma hade svampinfektion under fl, men den risken var låg också. Känns ju mindre kul om det skulle hända bara och att man själv då även får det på bröstvårtorna
Men det känns som det finns fler saker bm är lite dåliga på att informera om, som kan hända. Säkert för att det är låg risk för de också. Har för mig att du skrivit innan i tråden om diabets relaterat som bm/vården är dåliga på att informera om också under graviditeten.. synd att det är så