Vinterföräldrar -17/18 del 2

Fast om barn får torsk på tungan har mig veterligen inte med att göra ifall mamma har svamp i underlivet eller ej? Försökte googla på vad torsk beror på (torsk är svamp på tungan, som är vanligast hos barn under 1år) men visat, det finns ingen säker källa som kan säga vart det kommer ifrån. Så jag ska absolut inte säga att du har fel, men om det skulle vara så. Då bör mvc berätta detta till oss diabetiker som får svampinfektioner var och varannan vecka under graviditeten pga att blodsockret stiger.
Jag tror att jag har haft svamp säkert 7-8 gånger den här gången. Men bm säger mest att behandla om det inte går bort, annars går det bort av sig själv.

Nä, finns säker andra anledningar som är vanligare till att dem får det. Läste bara att risken fanns om mamma hade svampinfektion under fl, men den risken var låg också. Känns ju mindre kul om det skulle hända bara och att man själv då även får det på bröstvårtorna :yuck:

Men det känns som det finns fler saker bm är lite dåliga på att informera om, som kan hända. Säkert för att det är låg risk för de också. Har för mig att du skrivit innan i tråden om diabets relaterat som bm/vården är dåliga på att informera om också under graviditeten.. synd att det är så

Har ni haft en bra jul? Fått några fina julklappar till er själva eller bebis? :)

Haft en lugn och mysig jul :)
Jag å sambon kom överens om att inte köpa julklappar till varann i år - spara dem pengarna till bebis framöver istället. Var något förvånad över att min mor inte gav nåt till den lille men fick annat fint av henne, doftljus och inrednings relaterat - sånt jag är svag för :p

Sen fick vi julklappar av min bror och hans sambo vid tredje advent - supersöta bebis kläder :love: och en värmekudde i form av ett gosedjur

Nä, finns säker andra anledningar som är vanligare till att dem får det. Läste bara att risken fanns om mamma hade svampinfektion under fl, men den risken var låg också. Känns ju mindre kul om det skulle hända bara och att man själv då även får det på bröstvårtorna :yuck:

Men det känns som det finns fler saker bm är lite dåliga på att informera om, som kan hända. Säkert för att det är låg risk för de också. Har för mig att du skrivit innan i tråden om diabets relaterat som bm/vården är dåliga på att informera om också under graviditeten.. synd att det är så

Vården är dålig på att informera om att har man graviditetsdiabetes så kommer typ 2 som ett brev på posten senare. Samt att man kan underlätta det, så det kanske aldrig bryter ut om man sköter kost och motion.

Även att barn till diabetes mammor har bredare axlar och därför föds så många med ks istället.

Har ni haft en bra jul? Fått några fina julklappar till er själva eller bebis? :)

Kände mig lite introvert och hade ganska rejält ont i ryggen så fick vila mycket igår, men annars var det bra!

Vi fick lite begagnade bodies, något pussel som funkar som första pussel, en fin mobil med fiskmåsar och fyrar samt ett bedset. Imorgon firar vi med min familj istället och vi har redan fått ett skötbord i julklapp av mamma som vi monterat ihop, vi fick det innan julen så vi slapp kånka på det imorgon.

Jag har bara fått en julklapp och kommer inte få fler, en parfym av sambon.
Men julen har vart bra, i te lika nöjd idag dock. Var i säng 3 i natt och överenskommelsen med sambon var att han tar dottern när hon vaknar vid 7, så får jag sova vidare. Då han ska jobba i natt och sova middag nu under em.
Visst, han gick upp med henne tillslut. Efter att jag fått tjata en stund, då ingen av oss sovit mer än 4h. Men vi hade en deal som vi båda kommit överens om. Jag skulle få sova så jag orkade eftermiddagen och kvällen med dottern.
Han fick ut med henne till soffan, och lät henne sedan springa som hon ville = sprang in till mig och tände taklampan 4 gånger, utan att han reagerade. Så det var bara för mig att kliva upp vid 7.30 och medan han slöade i soffan så fick jag jaga barn.. Så jag är måttligt sur just nu

Inte alls ok! :rage: Vad har han att säga till sitt försvar?

Har haft en relativt lugn jul hos svärföräldrarna, även om det är uttröttande att vara iväg. Vi var dock bara iväg i drygt ett dygn, skönt att vara hemma i igen :)

Har fått en jättefin ullfilt från Klippan till bebisen från min mamma :love: Annars inga bebisprylar i julklapp, men gissar att det blir en del när bebisen väl är ute. Maken gav mig presentkort på massage och fotvård, det ser jag fram emot att utnyttja!

Fortsätter på underlivsspåret... Har inte haft några flytningar att tala om ett tag, lite vattniga men inte alls de mängder jag haft till o från innan. Vad kom idag? Asmycket gröna, tjocka flytningar. I brist på annat tänker jag att jag testar med lactal, har ju ändå såna vaginatorer hemma och det lär väl knappast skada.

Jag är så svullen och öm att jag först inte fick in fingret och när jag väl lyckades kändes det som att jag stack in en kniv :cry: Jag är så trött på detta nu :cry: Känner hur vaginatoren skaver där inne...

Fortsätter på underlivsspåret... Har inte haft några flytningar att tala om ett tag, lite vattniga men inte alls de mängder jag haft till o från innan. Vad kom idag? Asmycket gröna, tjocka flytningar. I brist på annat tänker jag att jag testar med lactal, har ju ändå såna vaginatorer hemma och det lär väl knappast skada.

Jag är så svullen och öm att jag först inte fick in fingret och när jag väl lyckades kändes det som att jag stack in en kniv :cry: Jag är så trött på detta nu :cry: Känner hur vaginatoren skaver där inne...
Det där låter fruktansvärt :turd: :down: Det känns som något som borde kollas upp (igen, om du gjort det tidigare), du ska ju inte behöva ha det sådär!
Blir väl extra jobbigt när det är besvär man kanske inte vill delge alla också, och därmed inte heller få extra hänsyn eller sympati för. Då känns det faktiskt mycket enklare för mig som mest lider av ryggvärk.

Det där låter fruktansvärt :turd: :down: Det känns som något som borde kollas upp (igen, om du gjort det tidigare), du ska ju inte behöva ha det sådär!
Blir väl extra jobbigt när det är besvär man kanske inte vill delge alla också, och därmed inte heller få extra hänsyn eller sympati för. Då känns det faktiskt mycket enklare för mig som mest lider av ryggvärk.

Ska till mvc på torsdag så tänkte lyfta det med min bm. Tur jag är ledig fram till 8/1 så jag har tid att ränna hos gyn i tid och otid.

Ja jag vet inte vilket besvär man helst vill ha, underliv eller rygg :D Pest eller kolera. Men känns sådär eftersom att ungen ska ut där igenom O_o

Här är ju en som har både underlivsbesvär och ryggont :yuck: ...men har hellre ryggont varje dag än klådan där nere!

För att också fortsätta på underlivs spåret - extrem klåda från ingenstans ikväll. Kliade såklart för hårt.... :cry: så att behandla nåt nu tror jag bara gör att jag lider mer, men läste att man kan bada med äppelcidervinäger också. Så det har jag precis gjort. Får se om jag vågar smörja på lite kokosolja innan sängen senare. Och så får det bli en ordentlig kur (ska testa det som tipsades om ÄCV) om någon dag

Hmm om ni inte är säkra på att det är svamp kan det ju vara det ändå?
Säger bara en enda diflucantablett :love:. Min min efter jag beklagat mig till bm (hade ju redan varit hos gyn) som sa det visst är ok att ta den, efter att inte vågat ta den under hela graviditeten: :eek::mad::love: Sen typ dansade jag ut:banana:. (Har provat allt från canesten, pevaryl, filmjölk, inte ätit socker mm..)

Senast ändrad:
Kan ju berätta att mjölk och alla husmorsknep i världen inte funkade mot halsbrännan till slut som bara blev värre tills den blev outhärdlig.. Det blev omeprazol som har funkat för mig.

Har försökt in i det längsta att undvika alla läkemedel, stod till och med ut med all illamående första månaderna...

Senast ändrad:
Det blev en bra jul här :) inga klappar till bebis men han är ju inte född än så det hade jag inte väntat mig :p min enda klapp blev en lottad för 100:- som vi vuxna i släkten byter: ett memoryspel... Sambon och jag byter inte, kändes inte viktigt nu med mycket andra utgifter till hus och bebis. Kanske hittar vi ett större matbord på rean nu, isåfall unnar vi oss nog det som gemensam klapp.

Ikväll har vi varit på juldagsfest hos kompisar, under över alla under har jag varit vaken (och pigg!) hela kvällen, trodde jag skulle hålla ut till kanske 22, så det var riktigt över förväntan! Men nog tur att jag kan vila ordentligt imorgon :p

Det blev en bra jul här :) inga klappar till bebis men han är ju inte född än så det hade jag inte väntat mig :p min enda klapp blev en lottad för 100:- som vi vuxna i släkten byter: ett memoryspel... Sambon och jag byter inte, kändes inte viktigt nu med mycket andra utgifter till hus och bebis. Kanske hittar vi ett större matbord på rean nu, isåfall unnar vi oss nog det som gemensam klapp.

Ikväll har vi varit på juldagsfest hos kompisar, under över alla under har jag varit vaken (och pigg!) hela kvällen, trodde jag skulle hålla ut till kanske 22, så det var riktigt över förväntan! Men nog tur att jag kan vila ordentligt imorgon :p

Impad :D Mvh hon som är max en vecka innan din bf. Vi var också bjudna till julfest idag, nej imorgon var det visst men det händer inte för mig, han får gärna gå..

Vi tänkte typ lika med julklappar till varandra :) .

Impad :D Mvh hon som är max en vecka innan din bf. Vi var också bjudna till julfest idag, nej imorgon var det visst men det händer inte för mig, han får gärna gå..

Vi tänkte typ lika med julklappar till varandra :) .
Den där festen kanske straffar sig idag.. lite ont i kroppen men inte så illa ändå. Jag hade iaf aldrig gått om jag haft mycket annat planerat de närmaste dagarna men nu är dagarna tomma till vändningsförsöket 29e och sen nyår då det kommer vänner hit (och då kommer sambon fixa det mesta om jag känner honom rätt).

Fick iaf sova ända till nu, ganska många timmar för att vara jag! :)

Vad skönt det var att få sova i sin egna säng efter 2 nätter på bäddsoffa hos svärmor.

Dottern ansåg att 23.40, 23.50, 24.00, 02.15, 03.20 var lagom tider att vakna på. Men sedan sov hon till 8. Så jag är mer utvilad idag än vad jag var hela dagen igår. Jag skulle sova redan 20.30 var min plan, men råkade plöja ångra avsnitt av The night shift.

Idag ska vi nog in till Ica och till Karlssons för att handla lite mat samt en vaxduk så vi kan måla med målarfärg ikväll. Annars kommer det bli en lägga fötterna på soffan dag, vilket hade behövt för min del, men dottern måste få något att göra.
I morgon är det dags för besök på mvc igen. Nu går jag varje vecka och från nästa vecka är det 2 gånger riktigt veckan. Blä för det!

Jag hade gärna sett att bebis tittade ut nu, eller direkt efter nyår.

Hallonbladste. Dricker ni det?
Jag gjorde under föra graviditeten och gör även nu. Jag hade avslag i några dagar och snitt och allt läkte i rekordfart, så jag tänker att jag gör desamma även denna gång.

Sedan att jag alltid har gillat halvkallt te, det är en annan sak. Jag tycker det är ganska gott så länge det har fått stå till sig ordentligt och svalnat så man kan dricka nästan allt på en gång. Lite hökänsla över det.

@Cattaflajna Åh :( Tycker underlivsbesvär borde få höras mer! Ryggvärk, foglossning, åderbråck, svamp kände jag till sedan innan. Men att underlivet svullnade och där av kliade? NEJ.

Mitt underliv är gladare idag, lactal gjorde uppenbart susen. Sen verkar det bli bättre när jag spolar av mig ofta där nere. Antar att flytningarna irriterar. Men igår grät jag över hur nedrigt det var :angel:
Hoppas du hittar något som lindrar det också!

Hallonbladste. Dricker ni det?
Jag gjorde under föra graviditeten och gör även nu. Jag hade avslag i några dagar och snitt och allt läkte i rekordfart, så jag tänker att jag gör desamma även denna gång.

Sedan att jag alltid har gillat halvkallt te, det är en annan sak. Jag tycker det är ganska gott så länge det har fått stå till sig ordentligt och svalnat så man kan dricka nästan allt på en gång. Lite hökänsla över det.

Har köpt hem och testat en kopp och tänkt fortsätta dricka det. :p Dricker du varje dag?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 606
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 480
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar