Vinterföräldrar -17/18 del 2

Jag längtar till att få ha mitt underliv tillbaka. Ett underliv som inte märks.

Inatt var jag uppe två ggr och spolade vatten, är svullen och det blir kliit i mellanåt. Jag tror inte att det är svamp utan jag tror att det blir kliigt just för att det är så förbannat svullet. Öm är jag när det inte kliar istället :arghh:
Köpt hem multi-gyn men vet inte om jag tål de riktigt eller om jag råkat klia små sår i huden för det svider som 100 pissmyror när jag har på kompresserna på ett ställe.

Så, slut på underlivs utvik. Har på allvar haft nått form av problem med min fiffi i 25 veckor av hittills 35 veckor :cry:

Känner samma ibland. Är dock hyfsat säker på att det är svamp här, hjälper för ett tag om jag behandlar men sen kommer det ändå tillbaka.. så trött på skiten :arghh:

Idag är det förresten exakt en månad till bf :D
Och vet i tusan vad som hände inatt, vakna med spänd mage och hela magen värkte och gjorde ont.... kunde dock somna om men att ta sig till toan var jobbigt. Nästa gång jag vakna, efter ca 3h så var det borta iaf. Hann nojja lite och fundera över om något redan var pågång :p

BF idag och allt är lugnt, inga tecken på att något skulle vara på gång... Har dock sovit underbart gott inatt och tänker att idag skulle ändå då vara en bra dag för en förlossning eftersom kroppen är så utvilad som den kan vara nu när man är höggravid. Hade en väldigt fullspäckad men mysig julafton igår och nu känns det verkligen som att julen är avklarad så nu kan bebis få komma ut :)

Känner samma ibland. Är dock hyfsat säker på att det är svamp här, hjälper för ett tag om jag behandlar men sen kommer det ändå tillbaka.. så trött på skiten :arghh:

Ännu störigare när behandling inte hjälper :arghh: Är det inte nått med svampbehandling i slutet av graviditeten också, typ att man ska låta bli det eller är det i början?

Jag har kommit på att om jag har binda så märker jag av mitt babianunderliv något iallafall. Antar att tyget på trosorna (lösa i bomull) skaver :cautious:

Men snart är vi i mål!

Ännu störigare när behandling inte hjälper :arghh: Är det inte nått med svampbehandling i slutet av graviditeten också, typ att man ska låta bli det eller är det i början?

Jag har kommit på att om jag har binda så märker jag av mitt babianunderliv något iallafall. Antar att tyget på trosorna (lösa i bomull) skaver :cautious:

Men snart är vi i mål!

Inte hört nåt om att låta bli att behandla, varken vid början eller slutet av graviditeten. Hade det i början också och då rekommendera bm canesten men sa också att jag inte måste behandla det.. men annars inte hört nåt om.

Nojjar ju lite nu sista tiden att det ska smitta bebis om det är kvar till FL. Så kommer antagligen köra en kur här snart igen och hoppas det funkar.

Ja, snaaaaart i mål!

Kan tipsa er som tror er ha en svampinfektion att man kan skippa mediciner som behandling och istället köra en blandning av 1 del äcv och 4 delar vatten. Typ doppa en tampong eller liknande i det och "kör upp" i typ 10min, använd resten av lösningen till att tvätta utsidan av underlivet. Behövs för min del bara en behandling, kan behövas en upprepning vid envis svamp. Helt ofarligt att göra vid graviditet också, jag har dubbelkollat med både min bm och 1177! Hade nämligen en infektion i första trimestern. Allt svidande och kliande upphör direkt med denna metod, till skillnad från med mediciner där i alla fall jag tidigare upplevt att det tar ett tag att bli av med just den biten.

Jag längtar till att få ha mitt underliv tillbaka. Ett underliv som inte märks.

Inatt var jag uppe två ggr och spolade vatten, är svullen och det blir kliit i mellanåt. Jag tror inte att det är svamp utan jag tror att det blir kliigt just för att det är så förbannat svullet. Öm är jag när det inte kliar istället :arghh:
Köpt hem multi-gyn men vet inte om jag tål de riktigt eller om jag råkat klia små sår i huden för det svider som 100 pissmyror när jag har på kompresserna på ett ställe.

Så, slut på underlivs utvik. Har på allvar haft nått form av problem med min fiffi i 25 veckor av hittills 35 veckor :cry:

När jag får den känslan så brukar jag smörja med kokosolja, då brukar det försvinna efter ett tag. Har haft det till och från typ hela graviditeten.

Den första tiden kunde jag verken ha helt nyrakat eller för mycket fluff. Min wedda mår inte bra av något av det, utan verkar må bäst vid en 4-5 dagars stubb. Vilket är lite bökigt just nu, men veet räddar mig

Här är en till som lidit av underlivsbesvär i princip hela graviditeten (började redan i vecka 7-8 för mig). Det är faktiskt det jag saknar mest också, att slippa sveda och klåda samt kunna ha sex som jag vill igen! Jag har kört med olja (kokos, mandel) efter tips i tråden samt Locobase Repair som var barnmorskans förslag. I mitt fall så tror jag att det är flytningar som orsakar i alla fall klådan, så jag måste byta trosor ofta (2-3 ggr dag, mot normalt en) eller använda binda (trosskydd räcker ej). Håller jag torrt samt smörjer in så klarar jag mig från klådan, men ömheten består.

Visste ingenting om att detta var vanligt innan jag blev gravid! Verkligen ingen trevlig överaskning.

När jag får den känslan så brukar jag smörja med kokosolja, då brukar det försvinna efter ett tag. Har haft det till och från typ hela graviditeten.

Den första tiden kunde jag verken ha helt nyrakat eller för mycket fluff. Min wedda mår inte bra av något av det, utan verkar må bäst vid en 4-5 dagars stubb. Vilket är lite bökigt just nu, men veet räddar mig

Har kört med kokosolja innan i flera veckor men jag slutade när jag insåg att skillnaden var så knapp att det knappt var lönt. Ska testa äppelcidervinäger som tipsades om innan.

@Cattaflajna kan svamp smitta vid förlossningen? :nailbiting:

Har kört med kokosolja innan i flera veckor men jag slutade när jag insåg att skillnaden var så knapp att det knappt var lönt. Ska testa äppelcidervinäger som tipsades om innan.

@Cattaflajna kan svamp smitta vid förlossningen? :nailbiting:

Läste att bebisen kan få torsk (svamp i munnen) och vid eventuell amning kan man då få det på bröstvårtorna också. Snacka om ond cirkel då med ju!

Läste att bebisen kan få torsk (svamp i munnen) och vid eventuell amning kan man då få det på bröstvårtorna också. Snacka om ond cirkel då med ju!

Fast om barn får torsk på tungan har mig veterligen inte med att göra ifall mamma har svamp i underlivet eller ej? Försökte googla på vad torsk beror på (torsk är svamp på tungan, som är vanligast hos barn under 1år) men visat, det finns ingen säker källa som kan säga vart det kommer ifrån. Så jag ska absolut inte säga att du har fel, men om det skulle vara så. Då bör mvc berätta detta till oss diabetiker som får svampinfektioner var och varannan vecka under graviditeten pga att blodsockret stiger.
Jag tror att jag har haft svamp säkert 7-8 gånger den här gången. Men bm säger mest att behandla om det inte går bort, annars går det bort av sig själv.

Har ni haft en bra jul? Fått några fina julklappar till er själva eller bebis? :)

Jag har bara fått en julklapp och kommer inte få fler, en parfym av sambon.
Men julen har vart bra, i te lika nöjd idag dock. Var i säng 3 i natt och överenskommelsen med sambon var att han tar dottern när hon vaknar vid 7, så får jag sova vidare. Då han ska jobba i natt och sova middag nu under em.
Visst, han gick upp med henne tillslut. Efter att jag fått tjata en stund, då ingen av oss sovit mer än 4h. Men vi hade en deal som vi båda kommit överens om. Jag skulle få sova så jag orkade eftermiddagen och kvällen med dottern.
Han fick ut med henne till soffan, och lät henne sedan springa som hon ville = sprang in till mig och tände taklampan 4 gånger, utan att han reagerade. Så det var bara för mig att kliva upp vid 7.30 och medan han slöade i soffan så fick jag jaga barn.. Så jag är måttligt sur just nu

Har ni haft en bra jul? Fått några fina julklappar till er själva eller bebis? :)
Jag fick nya fårskinnstofflor och två nya amningströjor från boob av min man:love: De tröjorna levde jag i förra gången jag ammade så jag blev verkligen superglad! Så sköna att ha när man ofta är på språng och dessutom så blir det ett extra lager tyg (även fleece i en av dem) övet brösten vilket är tacksamt för mig som lätt får mjölkstockning.
Jag avskyr att lägga pengar på gravidkläder men amningströjor är så värt det för mig!

Jag har bara fått en julklapp och kommer inte få fler, en parfym av sambon.
Men julen har vart bra, i te lika nöjd idag dock. Var i säng 3 i natt och överenskommelsen med sambon var att han tar dottern när hon vaknar vid 7, så får jag sova vidare. Då han ska jobba i natt och sova middag nu under em.
Visst, han gick upp med henne tillslut. Efter att jag fått tjata en stund, då ingen av oss sovit mer än 4h. Men vi hade en deal som vi båda kommit överens om. Jag skulle få sova så jag orkade eftermiddagen och kvällen med dottern.
Han fick ut med henne till soffan, och lät henne sedan springa som hon ville = sprang in till mig och tände taklampan 4 gånger, utan att han reagerade. Så det var bara för mig att kliva upp vid 7.30 och medan han slöade i soffan så fick jag jaga barn.. Så jag är måttligt sur just nu
Blä:yuck: jag hade varit vansinnig! Och det blir jag även när vi inte gjort några överenskommelser just nu för det här är det tyngsta jag någonsin varit med om och då får han lov att bita ihop.
Har vi inte gjort upp något så har vi en inofficiell regel att vi tar varannan gång med det mesta som kan upplevas som "jobbigt".

@YaHilweh gud jag hade sprängts :eek: En överenskommelse är en överenskommelse. Han skulle ju få vila under em :meh:

Jag har haft en bra jul. Lagom ansträngande. Fick överraskande nog julklapp av sambon :love: En robotdammsugare (kanske anser att det är lite av en julklapp båda av oss har glädje av men ändå :p) vilket jag också hade sagt att jag önskade mig men det har inte varit någon garanti innan :angel:

Blä:yuck: jag hade varit vansinnig! Och det blir jag även när vi inte gjort några överenskommelser just nu för det här är det tyngsta jag någonsin varit med om och då får han lov att bita ihop.
Har vi inte gjort upp något så har vi en inofficiell regel att vi tar varannan gång med det mesta som kan upplevas som "jobbigt".

Vi har kommit fram till att han tar alla nätter och läggningar när han är hemma. Sedan tar jag de när han jobbar. Nu kommer han vara borta i nästan 2 dygn.. Och jag är helt död efter att ha jagat runt vilddjuret en dag, känner mig som världens sämsta mamma. Men har verkligen noll möjlighet till att vila och mina sovmorgnar brukar börja med att jag får väcka sambon så han får pallra sig ur sängen (det tar ca 15 min att få honom att kliva upp och vara trevlig).det är lönlöst att somna om efter det. Så jag brukar kliva upp 30 min senare, när jag tröttnat på att snurra runt..
Nu medan har har sovit i 5h har jag röjt dotterns lekrum, rensat ut leksaker och lagt dit julklapparna endast för Att hålla mig vaken. Är lagom lycklig... Inte!

Jag vill på riktigt inte vara gravid längre!

@YaHilweh gud jag hade sprängts :eek: En överenskommelse är en överenskommelse. Han skulle ju få vila under em :meh:

Jag har haft en bra jul. Lagom ansträngande. Fick överraskande nog julklapp av sambon :love: En robotdammsugare (kanske anser att det är lite av en julklapp båda av oss har glädje av men ändå :p) vilket jag också hade sagt att jag önskade mig men det har inte varit någon garanti innan :angel:

Jag har inte sagt ett ord till honom sedan i morse :angel:
Men han vaknade nyssoxh gör allt han kan för att få mig på bättre humör (han åker om 40 min...) så jag ska efter maten bada och lägga dottern med (hon är på värdelöst humör ikväll) :banghead:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 606
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 480
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar