Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu känner jag mig nästan lite dålig som inte uppdaterar bloggen dagligen . Får ta och skriva ett ordentligt inlägg imorgon, för idag har hon bl.a. badat för första gångenLilla pyret. Är inne på din blogg flera gånger om dagen för att kolla om du skrivit något. Jag känner inte dig men av någon anledning har ni liksom fastnat i hjärtat på mig.
Nu känner jag mig nästan lite dålig som inte uppdaterar bloggen dagligen . Får ta och skriva ett ordentligt inlägg imorgon, för idag har hon bl.a. badat för första gången
Nu känner jag mig nästan lite dålig som inte uppdaterar bloggen dagligen . Får ta och skriva ett ordentligt inlägg imorgon, för idag har hon bl.a. badat för första gången
Kunde dom inte hitta en finare filt?Huvudomfånget har ökat med 3,5 cm sedan födseln. Och jag som tyckt att hon är lika liten nu som då . Idag väger hon nästan 1350 g, så hon är ju fortfarande pytteliten trots att vikten ökat med nästan 25%. Hon har dock stått ganska still i viktökningen en vecka pga att hon inte fick äta ett tag, men nu tänker dom höja mängden mat tills hon går upp ca 28 g om dagen.
På bilden nedan har hon en napp avsedd för 0-2 månader, det var den minsta vi kunde hitta och ändå ser den gigantisk ut
Kunde dom inte hitta en finare filt?
Låter hur skönt som helst! Jag vaknade 5.30 imorse som om det vore arbetsdag som vanligt... Och angående att sova hela nätter så brukar jag numera inte komma ihåg på morgonen ifall jag varit uppe på nätterna eller inte vaknar oftast i någon mån ett par gånger iallafall, men kan sällan minnas om jag somnat om med eller utan toabesök.Inatt sov jag ca 7h ostört utan att behöva gå upp och kissa, jösses vad förvånad jag vart när jag vaknade och klockan var 07.30! Vid 11.30 kände jag mig lite småtrött så jag skulle bara vila ögonen lite och sov i 2,5h. Helt otroligt länge för att vara jag, det är sällan jag ens lyckas somna dagtid haha! Kroppen känner kanske av att det börjar bli dags att ladda på sömnkontot så det ligger på plus inför förlossningen
Hon får hålla tillgodo med det som sjukhuspersonalen plockar fram . Det verkar ha varit extrapris på randigt tyg, för de flesta filtarna ser ut sådär.Kunde dom inte hitta en finare filt?
@Sofie_B man måste inte ha gäster och laga massor med mat. Man kan helt enkelt låta bli.
Men du kan ju be din man fixa och så vilar du. Då orkar du säkert bättre med gästerna.Jag vet.. men då får jag så dåligt samvete, nu när vi ska vara hos oss och allt. Vill inte vara en preggo-party pooper bara för att jag just nu är introvert och lite tråkig.
Men du kan ju be din man fixa och så vilar du. Då orkar du säkert bättre med gästerna.
Hur ligger ni andra till med julstöket? Stressade eller är allt under kontroll? Jag som egentligen älskar julen har noll julfeeling i år och skulle helst kicka ut mannen med barn, lägga mig på rygg i soffan, äta praliner och titta på serier. Typ säga att jag blev akut magsjuk eller något. Är noll sugen på att ha gäster, laga massor av mat och vara social. Just det där senare har jag verkligen fått svårt med såhär i slutet av graviditeten. Det står ju i alla appar att man kan bli lite introvert och det stämmer verkligen in på mig. Jag som i vanliga fall älskar att mingla och umgås kommer på mig själv med att sitta helt tyst och inte ha en aning om vad jag ska prata om. Inte är jag särskilt intresserad av att anstränga mig heller utan vill mest bara sitta på en stol och lyssna. Om det inte gäller jobb då, där är jag istället 110 % superpå och fokuserad, känner lite separationsångest inför att gå hem på föräldraledighet tror jag.
Även jag smyger i på bloggenNu känner jag mig nästan lite dålig som inte uppdaterar bloggen dagligen . Får ta och skriva ett ordentligt inlägg imorgon, för idag har hon bl.a. badat för första gången
Vet inte om det är stress eller kontroll här, blir förmodligen superstressad imorgon... blir ett lugnt firande hemma med sambo och min mor bara. Men har ändå inte fixat allt ännu, har för tillfället noll ork. Har världens diskberg jag borde ta tag i, tänkt baka några saffranskakor och borde väl åtminstone dammsuga också. All mat ska inhandlas imorgon. Inte sådär jätte mycket julkänslan här heller, men det kanske kommer imorgon, startar julfirandet med uppesittarkvällen då
Hur ligger ni andra till med julstöket? Stressade eller är allt under kontroll? Jag som egentligen älskar julen har noll julfeeling i år och skulle helst kicka ut mannen med barn, lägga mig på rygg i soffan, äta praliner och titta på serier. Typ säga att jag blev akut magsjuk eller något. Är noll sugen på att ha gäster, laga massor av mat och vara social. Just det där senare har jag verkligen fått svårt med såhär i slutet av graviditeten. Det står ju i alla appar att man kan bli lite introvert och det stämmer verkligen in på mig. Jag som i vanliga fall älskar att mingla och umgås kommer på mig själv med att sitta helt tyst och inte ha en aning om vad jag ska prata om. Inte är jag särskilt intresserad av att anstränga mig heller utan vill mest bara sitta på en stol och lyssna. Om det inte gäller jobb då, där är jag istället 110 % superpå och fokuserad, känner lite separationsångest inför att gå hem på föräldraledighet tror jag.