Vinterföräldrar -17/18 del 2

Nu känner jag mig nästan lite dålig som inte uppdaterar bloggen dagligen :o. Får ta och skriva ett ordentligt inlägg imorgon, för idag har hon bl.a. badat för första gången :up:

Men nejje, så får du inte känna! :o Jag har varit ledig några veckor och är ledig ett gäng veckor till, så jag har kanske lite väl mycket tid att sitta och kolla om det kommit nåt nytt. :D Jag är bara jätteglad att du håller oss uppdaterade. :bow:

Huvudomfånget har ökat med 3,5 cm sedan födseln. Och jag som tyckt att hon är lika liten nu som då O_o. Idag väger hon nästan 1350 g, så hon är ju fortfarande pytteliten trots att vikten ökat med nästan 25%. Hon har dock stått ganska still i viktökningen en vecka pga att hon inte fick äta ett tag, men nu tänker dom höja mängden mat tills hon går upp ca 28 g om dagen.
På bilden nedan har hon en napp avsedd för 0-2 månader, det var den minsta vi kunde hitta och ändå ser den gigantisk ut
25007366_384240472028012_5310332525808189440_n.jpg
Kunde dom inte hitta en finare filt?

Inatt sov jag ca 7h ostört utan att behöva gå upp och kissa, jösses vad förvånad jag vart när jag vaknade och klockan var 07.30! Vid 11.30 kände jag mig lite småtrött så jag skulle bara vila ögonen lite och sov i 2,5h. Helt otroligt länge för att vara jag, det är sällan jag ens lyckas somna dagtid haha! Kroppen känner kanske av att det börjar bli dags att ladda på sömnkontot så det ligger på plus inför förlossningen :)
Låter hur skönt som helst! Jag vaknade 5.30 imorse som om det vore arbetsdag som vanligt... Och angående att sova hela nätter så brukar jag numera inte komma ihåg på morgonen ifall jag varit uppe på nätterna eller inte :o vaknar oftast i någon mån ett par gånger iallafall, men kan sällan minnas om jag somnat om med eller utan toabesök. :D

Hur ligger ni andra till med julstöket? Stressade eller är allt under kontroll? Jag som egentligen älskar julen har noll julfeeling i år och skulle helst kicka ut mannen med barn, lägga mig på rygg i soffan, äta praliner och titta på serier. Typ säga att jag blev akut magsjuk eller något. :D Är noll sugen på att ha gäster, laga massor av mat och vara social. Just det där senare har jag verkligen fått svårt med såhär i slutet av graviditeten. Det står ju i alla appar att man kan bli lite introvert och det stämmer verkligen in på mig. Jag som i vanliga fall älskar att mingla och umgås kommer på mig själv med att sitta helt tyst och inte ha en aning om vad jag ska prata om. Inte är jag särskilt intresserad av att anstränga mig heller utan vill mest bara sitta på en stol och lyssna. Om det inte gäller jobb då, där är jag istället 110 % superpå och fokuserad, känner lite separationsångest inför att gå hem på föräldraledighet tror jag. :p

Men du kan ju be din man fixa och så vilar du. Då orkar du säkert bättre med gästerna.

Ja.. han gör redan allt han hinner med, men det är ändå jobb så att det räcker och blir över för två när vi firar jul redan imorgon (med min mammas sida) och vi båda jobbar idag. Men men, det blir bra. :)

Hur ligger ni andra till med julstöket? Stressade eller är allt under kontroll? Jag som egentligen älskar julen har noll julfeeling i år och skulle helst kicka ut mannen med barn, lägga mig på rygg i soffan, äta praliner och titta på serier. Typ säga att jag blev akut magsjuk eller något. :D Är noll sugen på att ha gäster, laga massor av mat och vara social. Just det där senare har jag verkligen fått svårt med såhär i slutet av graviditeten. Det står ju i alla appar att man kan bli lite introvert och det stämmer verkligen in på mig. Jag som i vanliga fall älskar att mingla och umgås kommer på mig själv med att sitta helt tyst och inte ha en aning om vad jag ska prata om. Inte är jag särskilt intresserad av att anstränga mig heller utan vill mest bara sitta på en stol och lyssna. Om det inte gäller jobb då, där är jag istället 110 % superpå och fokuserad, känner lite separationsångest inför att gå hem på föräldraledighet tror jag. :p

Vet inte om det är stress eller kontroll här, blir förmodligen superstressad imorgon... blir ett lugnt firande hemma med sambo och min mor bara. Men har ändå inte fixat allt ännu, har för tillfället noll ork. Har världens diskberg jag borde ta tag i, tänkt baka några saffranskakor och borde väl åtminstone dammsuga också. All mat ska inhandlas imorgon. Inte sådär jätte mycket julkänslan här heller, men det kanske kommer imorgon, startar julfirandet med uppesittarkvällen då :)

Vet inte om det är stress eller kontroll här, blir förmodligen superstressad imorgon... blir ett lugnt firande hemma med sambo och min mor bara. Men har ändå inte fixat allt ännu, har för tillfället noll ork. Har världens diskberg jag borde ta tag i, tänkt baka några saffranskakor och borde väl åtminstone dammsuga också. All mat ska inhandlas imorgon. Inte sådär jätte mycket julkänslan här heller, men det kanske kommer imorgon, startar julfirandet med uppesittarkvällen då :)

Skönt med lugn och ro! :) Jag hoppas också att julkänslan ska infinna sig imorgon, och vi ska också köra uppesittarkväll. Det är en mysig tradition tycker jag, trots att jag aldrig spelar bingolotto annars. :p

@Sofie_B
Du har all rätt i världen att avstå från att stå med julstök och underhålla gäster.
Det får ju helt enkelt respekteras och rimligtvis finnas förståelse för.

Vi ska ha mannen föräldrar + hans syster här över jul.
Hans mor har handlat allt och kört hem det till oss. Lagat Janssons, köttbullar, kål mm mm.
Det enda vi i princip behöver göra är att lägga upp maten, steka prinskorv och koka julgröt.
Mannen kommer göra det mesta där.

Jag hade nog inte orkat ha jul här med en nyfödd om det inte vore upplagt så.

Har aldrig behövt stressa så mycket inför jul då det löser sig så fiffigt att min mamma alltid vill ha det hos sig och mina svärföräldrar hos sig. Min man lagar någon smårätt och tar med och så köper vi t.ex. julmust. I år ska vi ha en liten jullunch hemma hos oss med bara mamma och ev. pappa, sedan åker vi till mannens familj på kvällen. Juldagen blir lugn och annandagen åker vi hem till min mamma+familj.

Tänkte dock slå in alla paket imorgon och så dammsuga/städa lite smått, bara för att jag mår dåligt av att se det stökigt (undrar hur det ska gå sen när barnet kommer :nailbiting:).

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 605
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 480
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar