Vinterföräldrar -17/18 del 2

Hur ligger ni andra till med julstöket? Stressade eller är allt under kontroll? Jag som egentligen älskar julen har noll julfeeling i år och skulle helst kicka ut mannen med barn, lägga mig på rygg i soffan, äta praliner och titta på serier. Typ säga att jag blev akut magsjuk eller något. :D Är noll sugen på att ha gäster, laga massor av mat och vara social. Just det där senare har jag verkligen fått svårt med såhär i slutet av graviditeten. Det står ju i alla appar att man kan bli lite introvert och det stämmer verkligen in på mig. Jag som i vanliga fall älskar att mingla och umgås kommer på mig själv med att sitta helt tyst och inte ha en aning om vad jag ska prata om. Inte är jag särskilt intresserad av att anstränga mig heller utan vill mest bara sitta på en stol och lyssna. Om det inte gäller jobb då, där är jag istället 110 % superpå och fokuserad, känner lite separationsångest inför att gå hem på föräldraledighet tror jag. :p
Vi har minimalt med julstök men det räcker gott... Vi kommer åka till min bror med familj på julafton, och bo någon natt hos mamma och pappa som bor precis i närheten. Blir knytkalas av julbordet så vi har handlat vår del idag och ska baka lite julgodis så är det klart.

I klappväg hade jag bara två paket att köpa, en till julklappslotteri för alla vuxna och en till brorsdotterns, men det lilla tog nästan knäcken på mig. Jag hatar julhandeln och att trängas med folk, och det blir ju verkligen inte bättre med minimal blåsa och värmevallningar... Och väl hemma så blir jag stressad över att granen stått oklädd sen i söndags och att det är stökigt, och då ska vi som sagt inte ens fira här!

Jag tycker det är fullt förståeligt att du inte är så pepp på julstök och människor @Sofie_B
Hade vi firat här eller med sambons sida av familjen (som jag, kanske av naturliga skäl, känner mig mindre hemma med) hade jag varit mycket mindre sugen och troligen helst gömt mig på övervåningen i myskläder och med julgodis... :angel:

Tack för tips. Jag får ta mig till en Twilfit låter det som. Kan tyvärr inte vänta tills mjölken runnit till, det är ungefär två månader kvar och jag har bara en bh jag öht kan få på mig... Hade tänkt billigt eftersom det är risk att jag växer ur det jag köper, men börjar kännas som att det får kosta vad det vill.
Lindex hade inte mammakläder i butik längre, bara i webshopen, sa de när jag var inne där.

Sovit som en stock inatt, kan bara minnas att jag varit på toa en gång under hela natten! Måste vara rekord :eek: lustigt nog kände jag mig så icke-gravid när jag vakna också, glömde som bort allt under de första vakna minuterna :p
Skönt! Jag låg vaken 3-5 men lyckades tillslut somna om i andra sovrummet som är svalare, och sov till 7.30!
Känner mig dock inte det minsta ogravid :D istället fick jag akut klädpanik idag eftersom inget sitter bra eller skönt längre, så fick åka till stan och handla strumpbyxor, leggings och lite sköna baströjor att ha framöver. Bästa med att inte jobba mer är helt klart att kunna leva i myskläder!

God jul till alla i tråden! Hoppas ni får en lugn och skön dag, hur ni än tillbringar den :)
Vi är hos mina föräldrar, kom sent igår och stannar till imorgon.

Har sovit urdåligt som vanligt, så valde att stanna hemma nu på förmiddagen när övriga åkte till stan på konsert. Behöver ladda lite för julfirandet i eftermiddag med nästan 20 pers inkl vilda barn, och förbereder mig mentalt eftersom jag vet minst en mag-klappare som kommer vara där. Siktar på att vara vänlig, men tydligt bestämd :D

God Jul!
Vi firar själva, ville inte åka +30 mil med en nyfödd hem till Småland. Vi tänkte eventuellt ta oss in till Skansen en sväng och sen i eftermiddag blir det lite julmat och julklappar (mest till storebror :D). Så det blir en lugn julhelg bara vi fyra.

God jul!
Har knappt sovit inatt, som vanligt. Jag orkar inte och har fortfarande noll lust att åka och fira med sväris familj och jag har jättedåligt samvete för det för min kära som inte vill åka utan mig. Jag vill faktiskt bara vara hemma och vila inför att jag kan föda när som helst och helst undvika att det startar före nyår pga stress. Resan dit är jobbig pga att jag inte kan gå och vi har inte bil, och vara där i flera timmar och vara social när man har ont och är trött...

Vi firar lugnt idag med svärföräldrarna + svärfarmor. Blir julmat o mys. Sen imorgon kommer bonusen samt svägerska + fru så då blir det paket o grejer. Dock är det en bilresa på 20 min och vi umgås rätt mycket så kan utan problem åka hem om jag ska bli trött eller kunna gå o lägga mig. Ingen skulle ta illa vid sig. Kan även sitta i soffan och vara osocial utan att det är konstigt. Så det är skönt.

God jul till er alla! Hoppas ni slipper stress idag och bara får rå om er själva och bli servade av familj och släkt. :love:

Vi har haft min mamma på en liten jullunch här och om någon timme ska vi iväg till min mans bror dit svärmor, svägerska+svåger får skjuts av mig. Tar bara 10 min och firandet borde gå hyfsat lugnt till om man räknar bort tre hundar som bråkar, skäller och springer runt fötterna på en.

25587863_1808045322548320_9045790548681012763_o.jpg

Hon fick ta katternas julkortshattar :angel:

Här är julfirandet i full gång och jag har smitit undan för lite paus på toa :angel: märker hur mycket mer påfrestande det är än vanligt, både allt stoj och stim, att vara trevlig och konversera om nytt hus och bebis på g med allt och alla, äta julmat och så förstås att det blir orimligt varmt med 15-20 pers i ett rum, inklusive tända ljus etc. Brorsan har dessutom katt som jag är jätteallergisk mot, trots allergitablett är det skapligt tungt att andas.

Så, färdiggnällt, det är såklart också jättemysigt, men det ska bli skönt att åka hem och vila sen!

Jag längtar till att få ha mitt underliv tillbaka. Ett underliv som inte märks.

Inatt var jag uppe två ggr och spolade vatten, är svullen och det blir kliit i mellanåt. Jag tror inte att det är svamp utan jag tror att det blir kliigt just för att det är så förbannat svullet. Öm är jag när det inte kliar istället :arghh:
Köpt hem multi-gyn men vet inte om jag tål de riktigt eller om jag råkat klia små sår i huden för det svider som 100 pissmyror när jag har på kompresserna på ett ställe.

Så, slut på underlivs utvik. Har på allvar haft nått form av problem med min fiffi i 25 veckor av hittills 35 veckor :cry:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 606
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 480
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar