Vi har minimalt med julstök men det räcker gott... Vi kommer åka till min bror med familj på julafton, och bo någon natt hos mamma och pappa som bor precis i närheten. Blir knytkalas av julbordet så vi har handlat vår del idag och ska baka lite julgodis så är det klart.Hur ligger ni andra till med julstöket? Stressade eller är allt under kontroll? Jag som egentligen älskar julen har noll julfeeling i år och skulle helst kicka ut mannen med barn, lägga mig på rygg i soffan, äta praliner och titta på serier. Typ säga att jag blev akut magsjuk eller något. Är noll sugen på att ha gäster, laga massor av mat och vara social. Just det där senare har jag verkligen fått svårt med såhär i slutet av graviditeten. Det står ju i alla appar att man kan bli lite introvert och det stämmer verkligen in på mig. Jag som i vanliga fall älskar att mingla och umgås kommer på mig själv med att sitta helt tyst och inte ha en aning om vad jag ska prata om. Inte är jag särskilt intresserad av att anstränga mig heller utan vill mest bara sitta på en stol och lyssna. Om det inte gäller jobb då, där är jag istället 110 % superpå och fokuserad, känner lite separationsångest inför att gå hem på föräldraledighet tror jag.
I klappväg hade jag bara två paket att köpa, en till julklappslotteri för alla vuxna och en till brorsdotterns, men det lilla tog nästan knäcken på mig. Jag hatar julhandeln och att trängas med folk, och det blir ju verkligen inte bättre med minimal blåsa och värmevallningar... Och väl hemma så blir jag stressad över att granen stått oklädd sen i söndags och att det är stökigt, och då ska vi som sagt inte ens fira här!
Jag tycker det är fullt förståeligt att du inte är så pepp på julstök och människor @Sofie_B
Hade vi firat här eller med sambons sida av familjen (som jag, kanske av naturliga skäl, känner mig mindre hemma med) hade jag varit mycket mindre sugen och troligen helst gömt mig på övervåningen i myskläder och med julgodis...