Vinterföräldrar -17/18 del 2

Huvudomfånget har ökat med 3,5 cm sedan födseln. Och jag som tyckt att hon är lika liten nu som då O_o. Idag väger hon nästan 1350 g, så hon är ju fortfarande pytteliten trots att vikten ökat med nästan 25%. Hon har dock stått ganska still i viktökningen en vecka pga att hon inte fick äta ett tag, men nu tänker dom höja mängden mat tills hon går upp ca 28 g om dagen.
På bilden nedan har hon en napp avsedd för 0-2 månader, det var den minsta vi kunde hitta och ändå ser den gigantisk ut
25007366_384240472028012_5310332525808189440_n.jpg

Men ååh, lillskruttan! :heart Skönt att det går åt rätt håll!

Idag är det min tur att vara hormonell och emotionell... Jobbat min sista dag, och eftersom jag städat ur mitt kontor och behövde ta hem en massa saker skulle sambon hämta upp mig efteråt. Vi tänkte också passa på att fira med en fin och lyxig lunch på stan och klara av lite julklappsköp.

Så blev det ju inte. Först fick jag bli kvar en stund längre än planerat, och när jag väl hört av mig till sambon med en tid när jag kunde vara klar så visar det sig att hantverkarna som skulle komma imorgon och dra in fiber bestämde sig för att komma idag istället.

Så sambon blev nästan 2 timmar sen. Mina kollegor som ville gå ut och äta med mig (och som jag tackade nej till pga planerna med sambon) hann gå iväg på lunch innan jag hann ändra mig, och jag blev fast på kontoret istället för att gå ut och handla eftersom jag hade så mycket att bära...

När sambon väl kom in till stan hade "våra" ställen såklart slutat servera lunch, varpå jag bröt ihop och ville åka hem istället för att fira.. Så nu ligger jag och är ledsen för att dagen blev så misslyckad, och har fortfarande bara käkat en clementin och en chokladbit sen frukost... Extremt rationellt.O_o

Huvudomfånget har ökat med 3,5 cm sedan födseln. Och jag som tyckt att hon är lika liten nu som då O_o. Idag väger hon nästan 1350 g, så hon är ju fortfarande pytteliten trots att vikten ökat med nästan 25%. Hon har dock stått ganska still i viktökningen en vecka pga att hon inte fick äta ett tag, men nu tänker dom höja mängden mat tills hon går upp ca 28 g om dagen.
På bilden nedan har hon en napp avsedd för 0-2 månader, det var den minsta vi kunde hitta och ändå ser den gigantisk ut
Ja nappen ser verkligen gigantisk ut. Säger ju en del om hur liten hon måste vara.

Idag är det min tur att vara hormonell och emotionell... Jobbat min sista dag, och eftersom jag städat ur mitt kontor och behövde ta hem en massa saker skulle sambon hämta upp mig efteråt. Vi tänkte också passa på att fira med en fin och lyxig lunch på stan och klara av lite julklappsköp.

Så blev det ju inte. Först fick jag bli kvar en stund längre än planerat, och när jag väl hört av mig till sambon med en tid när jag kunde vara klar så visar det sig att hantverkarna som skulle komma imorgon och dra in fiber bestämde sig för att komma idag istället.

Så sambon blev nästan 2 timmar sen. Mina kollegor som ville gå ut och äta med mig (och som jag tackade nej till pga planerna med sambon) hann gå iväg på lunch innan jag hann ändra mig, och jag blev fast på kontoret istället för att gå ut och handla eftersom jag hade så mycket att bära...

När sambon väl kom in till stan hade "våra" ställen såklart slutat servera lunch, varpå jag bröt ihop och ville åka hem istället för att fira.. Så nu ligger jag och är ledsen för att dagen blev så misslyckad, och har fortfarande bara käkat en clementin och en chokladbit sen frukost... Extremt rationellt.O_o

Åh, stackare! Vad tråkigt när man har sett fram emot något och så blir det ett sånt antiklimax. Förstår precis hur jobbigt det måste vara. Kan ni inte fira ikväll istället? Laga någon extra god middag och dricka något gott?

Åh, stackare! Vad tråkigt när man har sett fram emot något och så blir det ett sånt antiklimax. Förstår precis hur jobbigt det måste vara. Kan ni inte fira ikväll istället? Laga någon extra god middag och dricka något gott?
Jo, det får kanske bli så :) eller så tar vi igen det imorgon, nu behöver vi ju iallafall inte ägna fredagen åt att vänta på hantverkare! :p
Jag har så himla svårt för när det inte blir som planerat i vanliga fall, och nu var nog alla odds emot mig. Blev mer ledsen än jag tänkt av att gå hem från jobbet och säga hejdå till kollegorna, plus hunger och hormoner... Ingen bra kombination!

Jag fick frågan om hur länge jag tänkt att jobba på julbordet med företaget igår. Jag sa som det var, så länge kroppen känns pigg och kry så jobbar jag hela vägen in. Jag förstår inte riktigt vad som inte skulle vara bra med det? Förutsatt att man verkligen lyssnar på kroppen och inte stressar dvs? Dom yngre killarna på jobbet var väl sådär pigga på att vattnet skulle gå när jag är här, och det är jag väl inte heller helt pigg på, men blir det så så blir det väl så. :D

Bra synpunkt, jag vet inte :) Men jag kan tänka mig att det för många är svårt att ta det lugnt och lyssna på kroppen när man jobbar. För mig handlar det också om att kunna avsluta och lämna över. Jag vill inte ha något oavslutat som riskerar att falla mellan stolarna eller som mina kollegor måste lägga onödig tid på att sätta sig in i, vilket blir konsekvensen om jag jobbar tills den kommer. Så kan det såklart bli även om jag går två veckor före bf, men jag vill iaf göra vad jag kan för att minimera risken. När jag har lämnat över har jag inget att göra på jobbet längre, och vara sysslolös på jobbet är ungefär det värsta jag vet.

Ammningsbh. Var hittar man det? Den enda butik som hade var HM, och alla satt illa. Man kan ju beställa, men det är så himla svårt att hitta nåt som sitter hyfsat och nu vet jag inte ens vilken storlek jag har, så vill gärna prova i butik. Börjar bli lite akut, har bara en bh jag kan använda och den går snart inte längre heller

Ammningsbh. Var hittar man det? Den enda butik som hade var HM, och alla satt illa. Man kan ju beställa, men det är så himla svårt att hitta nåt som sitter hyfsat och nu vet jag inte ens vilken storlek jag har, så vill gärna prova i butik. Börjar bli lite akut, har bara en bh jag kan använda och den går snart inte längre heller
Jag måste också inhandla det. Tänkte själv kolla Twilfit som brukar ha bra grejer, finns det där du bor? Tycker dock själv det är svårt hur en ska tänka med storlek, svårt att veta hur mycket de kommer växa. (hittills under graviditeten har de dock inte ökat alls i storlek, så jag klarar mig iaf till bebis kommer.)

Jag fick köpa från Twilfit. Har inga jättebröst men alla från typ Lindex, HM osv var för mjuka och gav för dåligt stöd så jag fick jätteont i brösten sist. Behövde en bh som gav mer stöd. Men tips är att köpa efter mjölken runnit till, så storleken blir rätt.

Lindex har ett två-pack för 249 kr som jag bodde i dygnet runt ett år när jag fick barn.

Dessa jäkla hormoner! Idag har det varit lugnt men jäklar vilket deppande det var i början av veckan. Och är blodsockret samtidigt lågt, då gör folk bäst i att inte reta upp mig ...:p

Nu är jag dock ledsen över att medryttarhästen är skadad så jag inte lär hinna rida något mer innan förlossningen, men det är i alla fall en rationell känsla som jag känner mig "trygg" med.

Jag hittade mjuka och sköna på Lindex sist.
De jag köpte då var i 2 pack, men det är några år sedan (2015).

Dessa jäkla hormoner! Idag har det varit lugnt men jäklar vilket deppande det var i början av veckan. Och är blodsockret samtidigt lågt, då gör folk bäst i att inte reta upp mig ...:p

Nu är jag dock ledsen över att medryttarhästen är skadad så jag inte lär hinna rida något mer innan förlossningen, men det är i alla fall en rationell känsla som jag känner mig "trygg" med.
Tråkigt med medryttarhästen! Du verkar ju ha kunnat rida ganska mycket fram till nu, då förstår jag att det känns trist att det tar slut nu!

Ja, blodsockret är inte att leka med..! Har fortsatt deppa över irrationella saker hela dagen, men det får liksom vara så. Lite sömn inatt och bättre mat imorgon så blir det nog okej igen.

Jag sitter och funderar på om jag vågar beställa min "vanliga" storlek på mellansdagsrean. Kläder jag då ska kunna ha när kroppen gått ihop lite. Vet att kroppen ändras, men ändras den så mycket när jag haft två barn så pass tätt?

Behöver förnya typ HELA min garderob, tror inte ens jag har ett par jeans som funkar efter graviditeten idag.

Igår tjurade jag dock ihop totalt, då jag inte har några gravidkläder heller utan allt är alldeles för litet. Hittade en tjej som sålde 3 jeans, 2 klänningar och 2 toppar för 250:- I stort sett helt oanvända så jag slog till. Kanske inte kläder jag skulle köpa i butik (annat än byxorna) men vad skönt med kläder som faktiskt sitter där de ska igen :love:
Mannens kommentar när jag provade gör dock att jag börjar fundera på varför jag ens tycker om honom :p
"Ja, de täcker ju din kropp i vart fall"
Jag gissar att han inte var så förtjust i plaggen, eller så antydde han på att jag var tjock.

Tråkigt med medryttarhästen! Du verkar ju ha kunnat rida ganska mycket fram till nu, då förstår jag att det känns trist att det tar slut nu!

Ja, blodsockret är inte att leka med..! Har fortsatt deppa över irrationella saker hela dagen, men det får liksom vara så. Lite sömn inatt och bättre mat imorgon så blir det nog okej igen.

Ja, 3 gånger/vecka har det varit hittills men nu är det slut på det! :(

Hoppas du mår bättre imorgon!

Lilla pyret. :heart Är inne på din blogg flera gånger om dagen :o för att kolla om du skrivit något. Jag känner inte dig men av någon anledning har ni liksom fastnat i hjärtat på mig. :love:

Igår tjurade jag dock ihop totalt, då jag inte har några gravidkläder heller utan allt är alldeles för litet. Hittade en tjej som sålde 3 jeans, 2 klänningar och 2 toppar för 250:- I stort sett helt oanvända så jag slog till. Kanske inte kläder jag skulle köpa i butik (annat än byxorna) men vad skönt med kläder som faktiskt sitter där de ska igen :love:
Mannens kommentar när jag provade gör dock att jag börjar fundera på varför jag ens tycker om honom :p
"Ja, de täcker ju din kropp i vart fall"
Jag gissar att han inte var så förtjust i plaggen, eller så antydde han på att jag var tjock.
Ahh, jag hade blivit tvärarg! Här räcker det att jag inte tycker sambon är intresserad/engagerad nog av det jag visar, så blir jag sur...

Inatt sov jag ca 7h ostört utan att behöva gå upp och kissa, jösses vad förvånad jag vart när jag vaknade och klockan var 07.30! Vid 11.30 kände jag mig lite småtrött så jag skulle bara vila ögonen lite och sov i 2,5h. Helt otroligt länge för att vara jag, det är sällan jag ens lyckas somna dagtid haha! Kroppen känner kanske av att det börjar bli dags att ladda på sömnkontot så det ligger på plus inför förlossningen :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 605
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 480
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar