Idag är det min tur att vara hormonell och emotionell... Jobbat min sista dag, och eftersom jag städat ur mitt kontor och behövde ta hem en massa saker skulle sambon hämta upp mig efteråt. Vi tänkte också passa på att fira med en fin och lyxig lunch på stan och klara av lite julklappsköp.
Så blev det ju
inte. Först fick jag bli kvar en stund längre än planerat, och när jag väl hört av mig till sambon med en tid när jag kunde vara klar så visar det sig att hantverkarna som skulle komma imorgon och dra in fiber bestämde sig för att komma idag istället.
Så sambon blev nästan 2 timmar sen. Mina kollegor som ville gå ut och äta med mig (och som jag tackade nej till pga planerna med sambon) hann gå iväg på lunch innan jag hann ändra mig, och jag blev fast på kontoret istället för att gå ut och handla eftersom jag hade så mycket att bära...
När sambon väl kom in till stan hade "våra" ställen såklart slutat servera lunch, varpå jag bröt ihop och ville åka hem istället för att fira.. Så nu ligger jag och är ledsen för att dagen blev så misslyckad, och har fortfarande bara käkat en clementin och en chokladbit sen frukost... Extremt rationellt.