Vet inte om jag redan skrivit om det eller inte men vi fick på förra föräldraträffen se en film på de olika faserna i en förlossning. Jag sa då att jag tyckte filmen var förskönande (det var filmat från riktiga förlossningar men väldigt ihopklippt). De såg knappt påverkade ut när det var färdigt + att eftersom att det var klippt fick man noll uppfattning om hur lång tid de olika faserna kunde pågå. Det kändes som att de guppade lite pilatesboll och sen krystade 3 ggr innan de hade ett barn på bröstet.
BM var inte nöjd över mitt uttalande och höll inte alls med Sen när vi lite senare hade individuell kontroll så pratade hon om det att de måste vara försiktiga om någon har förlossningsrädsla vilket jag tycker är ännu mer fel. Ska den stackaren sen få en kalldusch på förlossningen då istället?
BM var inte nöjd över mitt uttalande och höll inte alls med Sen när vi lite senare hade individuell kontroll så pratade hon om det att de måste vara försiktiga om någon har förlossningsrädsla vilket jag tycker är ännu mer fel. Ska den stackaren sen få en kalldusch på förlossningen då istället?