Var hos bm idag och det var ett mer spännande besök än vanligt. Till att börja med fick jag en annan bm än min vanliga pga julledighet men den nya var trevlig så det gjorde inget
Hon tyckte det var svårt att framkalla lite variation i hjärtljudet hos bebis som låg rätt stadigt runt 130 trots att jag fick sitta och ligga så hon ville sätta ctg i 30min. Innan det erbjöds jag dock en hinnsvepning som jag tog emot och herregud säger jag bara... Det var inte en rolig historia! Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig, men det var allt annat än lätt att hantera, men jag klarade av det i alla fall. Gör mig lite orolig inför att hantera smärtan vid förlossningen så småningom.... Bm kunde i alla fall konstatera att tappen mjukat upp sig men däremot inte kortart ned sig något och jag var öppen 1,5cm. Bebisen som i flera veckor legat neråt och med ryggen åt höger men inte fixerat sig låg nu plötsligt fortfarande neråt men med ryggen åt vänster och fortfarande inte fixerat sig. Däremot berättade denna bm att det bara är bra att ryggen ligger åt vänster för då blir det "bara" ett kvarts varv som den måste rotera istället för trekvarts varv om den legat åt höger.
Ja fick ju då som sagt ligga med ctg i 30min efteråt och allt såg bra ut, bebisen hann o vakna till lite tills dess så hjärtljudet pendlade friskt mellan 110 och 150 med ett medel på ca 130 och lite rörelser kunde registreras också
Nu hoppas jag på bebis inom de närmsta dagarna! Fick annars en tid bokad för igångsättning den 9e januari och jag vill slippa den processen.