Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Milton har nästan jämt 2 timmar som längst mellan måltiderna... Visst blir man trött av att inte få mer sammanhängande sömn,men nu börjar man vänja sig. Det sägs att bebisarna börjar sova längre,och i bland hela nätter vid 3-4 månader,hoppas verkligen på det!

Och jag har en lyxbebis som sover 4-6 timmar mellan amningarna nattetid. Dagtid ammas der varannan- var tredje timma däremot =)

Och jag hade min första mardröms kväll igår.... sambon var borta på möte... och Melissa kyckades inte komma i ro... jag gick o gick o gick... vaggade i vagnen, vaggae i famnen, ammade, tog nappen... gick lite till... testade babygymet, testade allt.... barnet skrek som 17, hon var helt hysterisk! :cry: Fy 17 vad det var jobbigt... började vid 18 tiden.... efter flera timmar fick jag henne att somna vid 22:30, då var vi båda helt slut och sambon precis kommit hem.

Fick iaf tacka tösen för att hon sov snällt hela natten.. från 22:30 till 05:30 lite mat och blöjbyte då och sedan somnade hon om till kl 9. Gick upp då och insåg att en tacka höll på att lamma.... så fick packa ner barnet i vagnen, ut i snön till fårstallet och hjälpa till... 2 stora fina lamm vart det! :p

Nu sover Melissa kvar i vagnen... så har hunnit äta, diska och tvätta kläder. Hoppas på en trevlig kväll ikväll! :angel:

KL

Hade en bebis som panikskrek igår kväll och jag testade gå, mata, byta blöja, ge napp osv. Kände att hennes mage var väldigt spänd så testade pysventilen jag fick som prov i en babybox, och hon blev en helt annan bebis!! Stackaren hade massor med gaser i magen hon inte kunde få ut :cry:
Sen vart hon hur lugn som helst och hon sov mellan 22.00-06.00 inatt :)

Hur lyckas du? :P

Får massa leenden, prat och skratt. Men så fort kameran kommer fram så spänner hon ögonen i den och leker arga leken ;)

Så nästan omöjligt att få leende på bild här hemma :D

Har en systemkamera som jag satt på bildserietagning och tar MASSOR med bilder :D;) Förhoppningsvis får man nån bild som är bra :angel:
Är fotointresserad så kameran är framme varje dag och nu börjar hon vänja sig och börjar "prata" när jag fotar henne :love:
Tyvärr är bilden på henne när hon skrattar inte tillräckligt skarp för att förstora :( Hade velat ha den som canvastavla.

Men så söt! :love:

Här har vi också ett litet smile! :love:

313782_4964160576031_1759714941_n.jpg

Vilka goa och runda kinder :love::love:

Kl. Ang storleksfrågan så drar Elliot 62 sen en herrans massa veckor tillbaka :p

Den 27/2 vägde han 5870 och var 58,5 lång. Nästa gång blir det sprutor, den 27/3...

Ang viktfrågan, såg att Ferrari vägde 5,6 kg vid 8 v ålder.
Betänk min sambo som vägde 5100 g när han föddes, 10 dgr över tiden!
Fattar fortfarande inte att svärmor inte sprack minsta lilla trots att hon är en liten sprätt och det var första barnet dessutom! :D

Ang hästarna så har jag inte börjat rida än men det är på g bara det slutar vara typ -20 här hela tiden. Tar dock in och ut samt mockar å fixar. Oftast är Elliot hemma med pappan eller på jobbet hos pappan (Bonndräng hos sin far) när jag har morgonen men det händer även att han måste följa med. Då sitter han oftast i bilen och sover då han för det mesta går in i sleeping mode så fort han hamnar i bilen ^^

Var hos bm i förrgår och fick godkänt på allt utom trycket (128/103) men var idag på distrikssköterskemottagningen å tog trycket å då var
Det på 125/92 så hon tyckte jag inte behövde oroa mig utan att vi skulle kolla igen till hösten (?) och att det nog skulle ordna upp sig.

Hade lite depp över det i förrgår men det gick över när jag fått ventilera med en tjej som gick i samma föräldragrupp som mig i höstas. Hon hade efter första barnet haft 160/120 när hon for hem från bb men behövde bara äta bt-medicin i 2 veckor sen hade det rättat till sig. Å hon har högt bt även nu efter andra barnet men är på så himla bra humör ändå så hon smittade av sig vilket kändes så jäkla bra! :D

Slut på svammel från mig!

Den 27/2 vägde han 5870 och var 58,5 lång. Nästa gång blir det sprutor, den 27/3...

Sprutor för min lilla den 2 april, usch, vill inte! Gör så ont i mammahjärtat att medvetet utsätta dem för något som gör ont. Men det är ju det bästa i längden, men där och då känner man sig som världens hemskaste!

Min kompis är gravid nu, vecka 12 typ, och jag kan säga som så att jag är glad över att vara färdig med det och att ha mina små juveler på utsidan :D

*kl*
Nu tror jag att vi hämtat oss från RS-svängen, Olle hostar inte mycket alls längre! :banana: Två veckor har det tagit, så nu hoppas jag att vi får vara friska.

I tisdags blev Olle 2 månader och det firade vi med ett BVC-besök. Trots sjukdom och tillfällig viktnedgång så är han fortfarande stor och ligger utanför kurvan - 6855 gram (tyngst i tråden va, sett till ålder? ;)) och 60,3 cm. Inte så lång, men vi kör uteslutande på strl 68. Vissa 62 går fortfarande, men de är få.

På måndag är det dags för efterkontroll, ska bli superkul att träffa min BM igen. Knipet tror jag inte att det är någon fara med, och jag känner mig som vanligt "down under". Hur är det hos er, gör man gynundersökning på efterkontrollen?

Glad tjockis på 2-månadersdagen
AD9AA1E9-CA59-4C35-8BB8-B7EE715A64A0-791-0000012F7E41801A_zps37703a6b.jpg

Sovande sötnöt
A4826E88-D7EE-4F9A-AE32-B51C92D3FDC3-791-0000012F833DD98B_zpsaeb0efdd.jpg

*kl*
Nu tror jag att vi hämtat oss från RS-svängen, Olle hostar inte mycket alls längre! :banana: Två veckor har det tagit, så nu hoppas jag att vi får vara friska.

I tisdags blev Olle 2 månader och det firade vi med ett BVC-besök. Trots sjukdom och tillfällig viktnedgång så är han fortfarande stor och ligger utanför kurvan - 6855 gram (tyngst i tråden va, sett till ålder? ;)) och 60,3 cm. Inte så lång, men vi kör uteslutande på strl 68. Vissa 62 går fortfarande, men de är få.

Skönt att han äntligen blivit bra lilla Olle! Och vilka ljuvliga bilder!

Det är väldigt faschinerande hur OLIKA det kan vara det där med storlekar. Olle som är 6 dagar yngre än Freja men väger 2,3 kg mer. Fast längdmässigt skiljer det bara 4 cm :) . Han var inte jättestor när han föddes heller? Eller minns jag fel?

Jo, han var stor - 4360 gram, 53 cm och huvud på 35 cm. Jag hade ju hoppats på en liten bebis, men tji fick jag :D

Just storlekar är ju väldigt märkesbaserat också - PoP är ju kända för att vara rätt stora som exempel, och därifrån har vi byxor 56 som funkar. Overallen i 56 från samma märke går, men det börjar bli trångt.

På tal om overall så vill jag ha vår nu!!! Jag är trött på att behöva klä på oss massa kläder innan vi ska ut, det ska bli så sköööönt att stoppa undan vinterkläderna. Och att bara kunna kliva rätt ut genom dörren, vilken lycka!

Overallen i 56 från samma märke går, men det börjar bli trångt.

Overall i storlek 56, ska man ha det :angel: kört på strl 62 direkt på overallen jag ;) (samma till båda barnen). Tycker det har fungerat, visst finns det mycket utrymme att fylla ut. Men den fyller sin funktion, hon fryser inte ;)

Oj, vi hade overall i 50 och nu är vi inne på en i 56. Den tjocka, vinteroverallen är i 56, men den drunknar han i fortfarande. Får hoppas att vi slipper ta fram overallen i 62 också (men dt verkar väl som att vi aldrig blir av med den här kylan)...

Zody: Här verkar det stå gynundersökning på programmet för återbesök. Det gjorde det inte efter storebror. Ska dit på onsdag.

Hur gör ni vid återbesöket, tar ni med bebisen?

J har redan fått byta till 56 men sen är han rätt lång (57cm just nu) så det kändes rätt bortkastat att jag köpt typ 2 overaller i 50 för han har knappt hunnit använda dem.. Och alla kläder i 50.. Tur att jag köpte det mesta begagnat :)

Här var vi på vägning igår.. 4500 så han ökar och nu när jag äter ordentligt har mjölken kommit tillbaka, dock är ena bröstet tommare än det andra. Tog mitt hb igår också och det är inte konstigt att jag varit så matt och trött och inte kunnat promenera.. Hb var 92 efter 3 v med två niferex om dagen. Så vad det legat på innan vore intressant att veta.

I övrigt är det lättare att vara bebisförälder än jag minns även om J hade en grinig dag igår när allt var tråkigt enligt honom.. Han skriker inte mkt men han gnäller istället ;) fast i övrigt har han skött sig exemplariskt! Han har börjat dra ut på nattamningarna vilket jag är mäkta nöjd med! Nu går det lite över 3h mellan amningen på natten! Dock vill han äta typ varje timme på eftermiddagen / kvällen. Hungrig grabb :)

Hur gör ni vid återbesöket, tar ni med bebisen?

Jag har tagit med Vilma. Har bara varit på återbesök på sjukhuset änsålänge. Tänker tacka nej till gynundersökning hos min barnmorska då det redan är kollat (på sjukhuset då) och allt såg bra ut.

Vilma ser på morgontv,
2013-03-05-08-28-25.jpg

Inte bästa kvalitén på detta foto då det är från mobilen, men tycker det är så himla gulligt.

Vad mycket hår! Min lilltös har knappt något hår alls :D

Inatt så la vi oss vid 11 (ammade precis innan det), sen vaknade hon vid 1 - och sov sedan till 7! Härligt värre. Och så somnade hon om och sov till halv 9. Nu sover hon igen, sedan en timma, det är det enda hon gör känns det som :angel:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 083
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Annonsera mera hundar 2