Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Hur gör ni vid återbesöket, tar ni med bebisen?

Uhm, återbesök? Sånt gjorde jag inte efter första barnet och ser inte ut som om de blir något denna gången heller. Vet inte om det är jag som ska ringa och boka återbesök förvisso? Men min barnmorska sa inget om det under graviditeten heller så jag vet inte. :)

Jo, förra gången fick jag ringa och boka tid för det. Den här gången fick jag tid för återbesök när BM var med BVC på hembesöket efter förlossningen. :)

Alvin är jättetrött och har sovit nästan hela natten med paus för amning en gång bara. Han sover än. Men nu ska jag väcka honom har jag bestämt mig för och tempa (men han känns inte det minsta varm) och försöka amma. Något är ju knas, han brukar aldrig vilja ligga själv, men nu har han legat i vagnen i flera timmar... :confused:

Nu när alla bebisar börjar bli några veckor eller mer... så undrar jag hur de går för er som har häst/hästar? har ni börjat rida ännu? hur ser era dags rutiner ut? och tycker ni att ni hinne me det + bebis?

Jag har kommit igång med stallet och nu även ridningen sedan några veckor tillbaka :love: jag höll ju på och gick på travkurser på Solvalla och mockade osv åt mina hästar in i det sista, men hade inte ridit sedan vecka 20 (eftersom jag fick ont och sammandragningar av det) så det känns fantastiskt! Min underbara mamma hjälper till jättemycket och tar hand om Ellie så att jag kan komma ut och rida. På söndag börjar jag även på en ny träningskurs på Solvalla och då ska hon hänga med och köra runt Ellie i vagnen under tiden :love: Jag mår så himla bra av att ha kommit igång med hästarna igen och laddar verkligen batterierna i stallet! Är som en ny människa efteråt :)

Nu har Milton fått vaccinet,vi valde också att betala en slant för att få vaccin mot hepatit b.

Det var RIKTIGT jobbigt,och tårarna bara sprutade på både mig och Milton! :o:cry:

Var ju två sprutor han fick,så jag fick sitta på han med en stol och han var så glad,jollrade och log,sen kom sköterskorna och satte sig på vardera sida om oss och stack han i varsit ben,och han började verkligen gråta helt hysteriskt. Han vart helt röd och grät så han knappt fick luft,mitt mammahjärta brast verkligen,så tårarna sprutade på mig också samtidigt som jag försökte trösta honom. Kändes som ett sånt svek att han var så glad i famnen,sen höll jag fast han och sen fick han så ont och vart så ledsen. :(

Tack och lov så slutade han gråta ganska direkt,jag bölade på nån minut till jag... :o T.o.m pappan vart alldeles glansig i ögonen,och han har jag aldrig sett några tårar på.

Glad att det är över för den här gången iallafall... Men gör fortfarande ont i hjärtat när jag tänker på det... Usch usch usch,det var hemskt! Man vill ju skydda dom från allt ont,sen gör man så där.. Nej,FY!!! Kommer drömma mardrömmar...

Lilla älskade unge! :love:
417726_4964159295999_1737825831_n.jpg

Kl

Otroligt söta bebisar vi har tillverkat här i vintettråden :D:love:

Någon mer som ska gå på babysim? För A så börjar det på måndag iof bara teori genomgång första tillfället så vi kommer att vara i vattnet första gången veckan efter.
Ni som har barn sen tidigare, har ni gått på babysim med storasyskonet? Var de bra/dåligt?

Jag gick på babysim med W. Först försökte vi när han nådde upp till viktgränsen. har för mig att det var 5 kg men W började frysa efter 10 min så vi slutade och började om senare. W var tämligen ointresserad men det fanns endel bebisar som verkligen trivdes som fisken i vattnet. :) Fördelen är att W aldrig varit rädd för vatten och det var lättare att ta sig i väg och bada sedan när babysimmet var slut för jag kände mig mycket tryggare med honom i vattnet, hur jag skulle hålla och leka med honom.

Jag och storebror gick på babysim! Vi hade helt klart fortsatt i höstas om jag inte blivit gravid och mått så illa. Vi hade verkligen jätteroligt!

Jag hoppas kunna lösa det så jag kan gå med Alvin också. :)

Läkaren sa att jag skulle köra samma medicin som A. Så vet inte om dom räknar de som min behandling? Det ilar i brösten strax efter jag strykit på Mycostatin.
Frågade på bvc sist om det brukade bränna i brösten när man har svamp, men fick bara "hmn nja näää" som svar :p

Vilken söting, hon strålar!! Tydligen kan man börja med den behandlingen som du har fått, fungerar inte det så kan man få Fluconazol. Men det finns inte direkt några nackdelar med att ta den, så jag fick rejäl behandling från början. Vilket knepigt svar, det bränner och skär ju som bara den!! Nu är det dock bättre för mig, så jag hoppas det försvinner. Hur länge ska du behandla?

Nu när alla bebisar börjar bli några veckor eller mer... så undrar jag hur de går för er som har häst/hästar? har ni börjat rida ännu? hur ser era dags rutiner ut? och tycker ni att ni hinne me det + bebis?

jag bor ju på landet och har stall hemma, jag sålde tävlingshästen förra vintern inann jag vart gravid för att vi inte passade ihop och lagom tajming inför graviditeten.... men nu inför våren börjar jag bli så grymt sugen på att ha häst igen.... hur känner ni? :)

Jag passar på att åka till stallet när sambon är hemma. Han jobbar oregelbundet så det blir lite olika tider. Mockar och pysslar lite. Hinner inte mer mellan amningarna. Jag har en nybliven 4-åring (SWB). Började rida in honom själv, men lämnade bort honom en månad på utbildning när jag blev gravid. Han skulle åkt dit i höstas igen med utbildaren var också gravid så han har inte gjort något sen i juni -12. Ska ta hjälp av henne att sätta i gång honom nu i vår. Jag har mest ångest över hur jag ska hinna ha häst sen när det är dags att jobba 100% igen...

Och F är ju, å sin sida, väldigt stor. Vilket det känns som att jag tjatar om :p, men det är så stor kontrast mot vad jag är van vid i bebisväg! Det är i alla fall väldigt fascinerande att det kan skilja så mycket mellan jämngamla bebisar, tycker jag :) (och när jag hade en liten bebis tyckte jag att dunderklumparna, typ F nu, nästan var lite läskiga! Tur att ens egen bebis alltid är sötast ;))

Jag har också en stor bebis! Tycker det är bra, han är ju rejäl och bra att hålla i :D 62 lång och 6110 gr tung. Exakt 2 kg + vid 2 mån.

*kl*
Nu tror jag att vi hämtat oss från RS-svängen, Olle hostar inte mycket alls längre! :banana: Två veckor har det tagit, så nu hoppas jag att vi får vara friska.

I tisdags blev Olle 2 månader och det firade vi med ett BVC-besök. Trots sjukdom och tillfällig viktnedgång så är han fortfarande stor och ligger utanför kurvan - 6855 gram (tyngst i tråden va, sett till ålder? ;)) och 60,3 cm. Inte så lång, men vi kör uteslutande på strl 68. Vissa 62 går fortfarande, men de är få.

På måndag är det dags för efterkontroll, ska bli superkul att träffa min BM igen. Knipet tror jag inte att det är någon fara med, och jag känner mig som vanligt "down under". Hur är det hos er, gör man gynundersökning på efterkontrollen?

Glad tjockis på 2-månadersdagen

Vad skönt att han är frisk nu!!! Han är jättesöt med sina goa kinder :love: Vi använder nästan bara strl 62 också.
Min BM är långtidssjukskriven, så tråkigt. Hade köpt present till henne, både jag och sambon tyckte så himla bra om henne. Avbokade min efterkontroll, vill inte gå till den andra BM som jobbar där. Borde göra det, men jag stoppar huvudet i sanden ett tag till tror jag :p Allt känns bra iaf. Kniper så ofta jag kommer i håg det.

Jag fortsätter bombadera tråden med inlägg, så blir det när man inte skriver på några dagar :)

Vad har ni på er nu när ni ammar? Jag har klädesproblem! Är inte så bekväm med att amma bland folk, så några bröst får inte hänga ut :p Använder mest amningslinnen från HM, har stora problem att hitta sköna amningsBH. Har ett helt lager oanvända som jag inte gillar. Trazel, du får gärna utvärdera de du köpte!
Hittade billiga linnen från Boob som jag har beställt, hoppas de är bra :)

Vi ska också gå på babysim när de startar en ny grupp, vet inte riktigt när det blir. Vad har ni för badbyxor på bebis då?

Kl.

Ååh jag vet inte vart jag ska ta vägen!

En av mina närmaste vänner fick barn för 3 veckor sen. Igår var första dagen hennes sambo tillika pappan till barnet skulle jobba sen barnet föddes.
Tyvärr så hände en olycka... Och han överlevde inte! :cry:

Har inte sovit många timmar inatt, legat och tänkt på barnet, min vän och självklart även pappan, som även han var en fin vän till oss...

Jag vill bara gråta ögonen ur mig men det kommer inga tårar fast jag är så fruktansvärt ledsen...

Usch, behövde bara skriva av mig lite... :(

Jag köpte ju från GlamMom. Eftersom man inte får länka får du väl googla efter webshopen. ;)

Båda BH:arna köpte jag i stl 75E, då det skulle vara rätt när jag mätt efter konstens alla regler (och använt deras omvandlare till storlek).

Jag köpte en Change, Florence, en BH med bygel och väldigt tunn vaddering i kupan. Den har fått åka tillbaka. Jag är lite allergisk mot BH:ar som gör brösten till "strutar". Amningsfunktionen var för trång och när jag hade fällt ner kupan så tryckte banden som håller kvar axelbandet ihop bröstet. Jag skulle garanterat fått mjölkstockning efter ett amningsförsök i den BH:n.

Den andra jag beställde var en You! Lingerie, en BH utan bygel, men ändå en "stödkant" som påminner om en bygel. Den ger brösten en fin form, sitter skönt och är mjuk. Kupan blev lite i minsta laget för mig när A inte ätit på ett tag. Ett stort plus är ju att dessa BH:ar inte är så himla tråkiga! :angel:

Den övre BH:n skickade jag som sagt tillbaka och bad om att få en av den undre i 75F istället.

När jag ammar hemma så har jag oftast ett vanligt linne över BH:n, då drar jag bara ner linnet (och tar ur armen förstås). När jag är borta så har jag amningströja. Jag gillar de bäst som har en stor öppning som går längst hela magen, som den här. Där kan man lätt bara trycka in bebisen och dölja hela bröstet.

Men usch så hemskt! :cry:

Hoppas du orkar finnas som ett stöd för din vän mitt uppe i alltihopa och att ni kan ta hand om varandra! :(

Skickar styrkekramar! :cry:

Skickar styrkekramar till er för att kunna finnas där för er vän, vilken mardröm :cry: jag är ibland lite nervös när jag gar i trappen med sjalen att jag ska ramla och klämma lilltjejen :crazy: usch en olycka händer sa lätt.

Grattis till de sista bebisarna och vilka sötnosar det finns här i traden
jag är inne och läser men vi är pa resande fot sedan 2 veckor tillbaka och har inte alltid möjlighet att skriva, nästa Spanien oh sen Argentina

lägger in en bild pa Saima som fortfarande har strl 50 trots sina 2,5 manader och att hon mer an dubblat sin vikt :)
IMGP0543_zpsddbc243d.jpg

Usch vad tragiskt :cry: Skickar styrkekramar jag med!!!

trazel: Tack för din utförliga beskrivning! Vi har samma kriterier på amningsBH verkar det som :) sköna, ska forma brösten snyggt och inte ha kanter som ger mjölkstockning. Är sjukt förvånad över hur dumt utformade många amningsBH är, har de som designar dem ammat liksom?! Samma med vissa amningströjor! Fick förresten större kupstrl enligt deras tabell än vad jag brukar ta, kanske är en bra ide att prova. Jag är ju missnöjd med alla jag köper i "rätt" strl ändå :p Vilka köpte du? Sjukt fräcka färger ju :D

Fridaespaña: Söt liten tjej :love: Är som du jätteorolig när jag går i trappan med Viktor i sjalen. Mardrömmen är ju att ramla!

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 083
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10