Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

KL

Har vart lite dåligt med bilder på våra älsklingar tycker jag ;):D
Bidrar med en bild på en glad Alicia

883784_10151592993362868_1198645880_o.jpg

Har du också fått behandling? Be annars om det! Man tar fluconazol som engångsdos. Vi har inte sett att Viktor har torsk, men han behandlas för min skull (för att svampen inte ska kunna vandra emellan oss). Stackars dig som ammar så länge, det gör ju ont!

Läkaren sa att jag skulle köra samma medicin som A. Så vet inte om dom räknar de som min behandling? Det ilar i brösten strax efter jag strykit på Mycostatin.
Frågade på bvc sist om det brukade bränna i brösten när man har svamp, men fick bara "hmn nja näää" som svar :p

Skönt att det går bättre, även om det inte är helt bra än! Det gäller att ta tillvara på de mysiga stunderna :) Hoppas du fått i dig ngt med mjölk så att vi kan skylla på det :D

Det gäller att tanka energi för att orka med. Har samma strategi som du med stallet och kompisar osv. Kan trösta dig med att när Viktor slutade skrika som en tok blev mammalivet tusen ggr roligare!! Sa till sambon igår att nu är det verkligen som jag hade förväntat mig, äntligen! Fyllde i det där formuläret igår hos BVC, och jag kunde bara ge "bra" svar. Hade jag fyllt i det för ett par veckor sedan hade det nog sett annorlunda ut :p

Ja jag kan verkligen tänka mig det! Skrikstunderna drar ju liksom ner en del på helhetsintrycket, plus att man känner sig som en usel mamma när man inte kan hjälpa sitt barn :( tack o lov verkar Ellie ändå tycka om mig och verkar tycka att jag är en rätt kul typ, för när hon inte har ont i magen ler hon från öra till öra så fort jag pratar med henne, när jag brummar med munnen eller låtsas äta upp henne (typ smaskar på hennes mage) :love: hon har inte börjat skratta än, men det är inte långt ifrån :D

KL

Hur är det med er idag, gott folk?

Kände mig slut som människa i morse, för Ellie ville äta HELA natten :cool: inte mycket sömn med andra ord, vilket resluterade i världens huvudvärk. Försökte gå och lägga mig flera gånger under förmiddagen och få Ellie att somna, men hon sov bara några minuter och var klarvaken igen. Så tillslut gav jag upp och tog en promenad till centrum där jag införskaffade alvedon :p På väg dit passerar man mitt jobb och typ halva min avdelning stod i fönstret och vinkade. Träffade en kollega utanför och hon sa att de saknar mig :love: så nu är jag lite gladare igen :)

Var också hos bvc idag. Freja väger 4480 gram och är 56 cm, nu 9 veckor och 3 dagar gammal.

Hon prickar nästan F:s födelsevikt och -längd :D. Vi var på tvåmånaderskontroll idag och han vägde 6570 g och var 64 cm lång. Inte konstigt att jag stod och drog i hans body i morse och tänkte att han måste ha vuxit...

Hon prickar nästan F:s födelsevikt och -längd :D. Vi var på tvåmånaderskontroll idag och han vägde 6570 g och var 64 cm lång. Inte konstigt att jag stod och drog i hans body i morse och tänkte att han måste ha vuxit...

Jag har en liten tjej. Har fortfarande inte rört kläderna i strl 62.. :angel: 56:orna sitter perfekt. Med Isaac började jag använda 62:or redan när han var någon månad ^^

Vi har också fortfarande storlek 50 i många kläder o lite 56. Har fått en hel del kläder i storlek 62 i vår o sommarkläder,... så passar nog perfekt lite längre fram. :D

Nu när alla bebisar börjar bli några veckor eller mer... så undrar jag hur de går för er som har häst/hästar? har ni börjat rida ännu? hur ser era dags rutiner ut? och tycker ni att ni hinne me det + bebis?

jag bor ju på landet och har stall hemma, jag sålde tävlingshästen förra vintern inann jag vart gravid för att vi inte passade ihop och lagom tajming inför graviditeten.... men nu inför våren börjar jag bli så grymt sugen på att ha häst igen.... hur känner ni? :)

Jag har en liten tjej. Har fortfarande inte rört kläderna i strl 62.. :angel: 56:orna sitter perfekt. Med Isaac började jag använda 62:or redan när han var någon månad ^^

Och F är ju, å sin sida, väldigt stor. Vilket det känns som att jag tjatar om :p, men det är så stor kontrast mot vad jag är van vid i bebisväg! Det är i alla fall väldigt fascinerande att det kan skilja så mycket mellan jämngamla bebisar, tycker jag :) (och när jag hade en liten bebis tyckte jag att dunderklumparna, typ F nu, nästan var lite läskiga! Tur att ens egen bebis alltid är sötast ;))

Vi kör också på 50 och 56 fortfarande, men jag konstaterade när jag satte på A en pyjamas med fötter i 50 nu att den var för liten. Jag får nog rensa ur lite och lägga in lite nytt i 56, kanske skulle lite små 62 kunna passa också.

Jag har ju ingen häst, har inte haft det sedan vi tog bort honom i februari -10. Jag har efter det bara ridit sporadiskt, innan jag blev gravid med A så hade jag en häst jag hjälpte till med som jag trivdes med, som dessutom hade en vettig ägare. Jag hoppas att hon vill ha min hjälp även nu när jag känner att jag vill komma igång och rida igen. Just nu känns det avlägset i alla fall.

Och F är ju, å sin sida, väldigt stor. Vilket det känns som att jag tjatar om :p, men det är så stor kontrast mot vad jag är van vid i bebisväg! Det är i alla fall väldigt fascinerande att det kan skilja så mycket mellan jämngamla bebisar, tycker jag :) (och när jag hade en liten bebis tyckte jag att dunderklumparna, typ F nu, nästan var lite läskiga! Tur att ens egen bebis alltid är sötast ;))

Haha, jag förväntade mig en STOR bäbis så är fortfarande rätt faschinerad över hur liten & näpen min F är. Men hon är ju en tös :angel: (att jag vid 8 veckor vägde 5,6 KG! ska vi inte prata om). Hon följer ju sin kurva perfekt (-1 om man tittar på kurvorna), så länge hon gör det får hon vara liten. Kul att få använda kläderna ordentligt denna gången i storlek 56, det hanns ju inte med sist :P

Förr eller senare blir de alla ungefär lika stora. Min syster (3 kg som nyfödd) och jag (4,1 kg som nyfödd) låg båda på 9,5 kg vid 1 års ålder. Så det rätar ut sig :D

Vi har varit iväg på två månaderskontroll idag 5302 g och 57 cm. Annars flytter det mesta på. Z sover bra på nätterna, somnar liggammandes med mig vid 21.30 och vaknar 1-2 gånger per natt, ser till att hon får tag på bröstet igen ev byter vi sida sedan är det bara att somna om. Att jag får sova tillräckligt gör under för humöret. Z skriker inte alls lika mycket på kvällarna längre, vilket också gör att allt känns bra, men den största anledningen till att må som "vanligt" är att slippa gravidhormoner med illa mående som ett brev på posten.

Tyvärr har jag inte haft häst sedan sommaren -08, känner att jag har fullt upp som det är så en häst hade för mig varit svårt att hinna med. Nu när våren börjar komma och kroppen börjar kännas normal blir jag sjukt ridsugen. Tyvärr finns mina rid möjligheter inte direkt nästgårds, men förhoppningsvis kan det bli lite ridning i sommar.

Hoppas alla ni med torsk att det är bättre och att problem amningar och onda bröst snart är ett minne blott.

Senast ändrad:

Nu är ju min J bara 3v men jag har en häst som stått avställd och 2 unghästar. Min plan är att sätta igång alla 3 så smått efter att maken och barnen kommit hem från thailandsresan i början av April (som jag inte kan följa med på med tanke på J och hans njurfel) så efter det är tanken att jag ska longera och tömköra igång den vuxna och börja vänja 2åringarna vid bett osv

Har inte ridit sen i somras på grund av foglossningen så är rätt sugen nu! Men det är ändå skönt att stora hästen är konvalescent så jag slipper känna pressen av att hålla igång en häst just nu..

Nu när alla bebisar börjar bli några veckor eller mer... så undrar jag hur de går för er som har häst/hästar? har ni börjat rida ännu? hur ser era dags rutiner ut? och tycker ni att ni hinne me det + bebis?

jag bor ju på landet och har stall hemma, jag sålde tävlingshästen förra vintern inann jag vart gravid för att vi inte passade ihop och lagom tajming inför graviditeten.... men nu inför våren börjar jag bli så grymt sugen på att ha häst igen.... hur känner ni? :)

Hur lyckas du? :P

Får massa leenden, prat och skratt. Men så fort kameran kommer fram så spänner hon ögonen i den och leker arga leken ;)

Så nästan omöjligt att få leende på bild här hemma :D

Vi hade som längst 2 timmar mellan amningarna i natt.

Milton har nästan jämt 2 timmar som längst mellan måltiderna... Visst blir man trött av att inte få mer sammanhängande sömn,men nu börjar man vänja sig. Det sägs att bebisarna börjar sova längre,och i bland hela nätter vid 3-4 månader,hoppas verkligen på det!

Jag har ju hängt i stallet från när Milton var en vecka gammal ungefär,sen började jag rida i mitten av Februari,Milton född i slutet av December. Hade nog kunna börja rida tidigare,men då min är nyinriden så ville jag känna mig helt hundra innan jag hoppade upp OM han skulle bråka,man vill ju gärna ha ork att reda ut det. ;)

Jag har haft tur med både graviditeten och efteråt,kännt mig ok i kroppen hela tiden,visst har jag varit trött och sånt,men kom undan med lätta krämpor för övrigt. Jag mockade ju och packade i ordning foder för två hästar samma dag som vi åkte till förlossningen,full med värkar. (Som jag trodde var falskt alarm,var ju en månad kvar...) Var ju t.o.m påväg ut att köra häst,men backade i sista sekunden... Efteråt slet jag på som vanligt i stallet med Milton en vecka i vagnen,inga problem alls. Jag hade ju aldrig någon foglossning eller sånt heller så.

Milton har nästan jämt 2 timmar som längst mellan måltiderna... Visst blir man trött av att inte få mer sammanhängande sömn,men nu börjar man vänja sig. Det sägs att bebisarna börjar sova längre,och i bland hela nätter vid 3-4 månader,hoppas verkligen på det!

Jag förstår precis känslan! Storebror åt varannan timme dygnet runt fram till han var 3 månader, sen slutade han äta på nätterna över en natt i princip (då kan vi snacka sprängfyllda bröst)! :p

Jag är ju van att få sova lite mer än 30 min sammanhängande som det blev igår natt. Men skulle det fortsätta är det ju nåt man vänjer sig vid.

Nu har A ätit klart, så nu ska väl jag också sova igen, han är redan slocknad ;)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar