Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Är inte miniderm farligt om hon skulle få i sig de? Hon hatar att ha vantar på sig så risken är rätt stor att hon får av sig dom på nåt sätt.

*kl*

Tack för tipsen! Har ätit och druckit ordentligt nu och då producerade kroppen okej med mjölk igen, har haft svårt att äta och dricka efter förlossningen. Mår illa och blir liksom inte hungrig men har nu tvingat i mig ett par gånger om dagen iaf :)
Nu verkar han dessutom ha fått torsk så nu gör mina bröst ont.. Suck. Det ska inte vara enkelt.. Tur art han ändå är såpass lugn trots amningsproblem

Purelan då? Det behöver man ju inte tvätta bort från bröstvårtorna innan amning så det kan ju inte vara farligt att få i sig? Sen på med vantar och försöka få henne att somna med de på? Det blir ju dessutom extra mjukgörande om man först smörjer och sen har vantar på..

Det är så himla lätt att bli uppe i allt annat än att äta, speciellt om man är ensam med bebis på dagarna. Vi ser alltid till att jag också har matlåda när sambon jobbar, just för att det ska gå lätt så jag inte skippar för att det blir för krångligt.

Har jag inte haft matlåda brukar jag slänga in en form med blomkål, broccoli och lax i ugnen. Det blir tokgott med minimal ansträngning! ;)

Ingen aning, det är ju ändå inga mängder att snacka om som hon skulle få i sig. Purelan var ju annars ett bra alternativ! :)

Ingen aning, det är ju ändå inga mängder att snacka om som hon skulle få i sig. Purelan var ju annars ett bra alternativ! :)

Eller kanske bara bada med rejält med olja i vattnet? Det är min standardlösning på torr hud :D

*kl*
Nu verkar han dessutom ha fått torsk så nu gör mina bröst ont.. Suck. Det ska inte vara enkelt.. Tur art han ändå är såpass lugn trots amningsproblem

F hade massa torsk, fick någon medicin, och hon blev bra nästan direkt. Hade däremot inte ont av det, men barnmorskan sa att det var vanligt att det brände&sved i brösten.

Det ska ju hjälpa också! :D Jag tycker det blir så kladdigt av mycket olja i vattnet, så jag smörjer hellre efter badet med en salva som torkar in snabbare. Men det är ju en smaksak. :)

Ferarri: Ska man inte kunna använda vichyvatten mot torsk också? Kanske ska prova med det på mina bröst, de svider och bränner. BVC-sköterskan kollade i munnen på A förra gången vi var där, då var han normalt vit i munnen och inte torsk. Han hade ju läkarkoll i fredags, så det känns som att han borde ha sagt något om det annars. Men å andra sidan så skadar inte vichyvatten heller. :)

Ferarri: Ska man inte kunna använda vichyvatten mot torsk också? Kanske ska prova med det på mina bröst, de svider och bränner. BVC-sköterskan kollade i munnen på A förra gången vi var där, då var han normalt vit i munnen och inte torsk. Han hade ju läkarkoll i fredags, så det känns som att han borde ha sagt något om det annars. Men å andra sidan så skadar inte vichyvatten heller. :)

Jo, vi testade, men det fungerade inte. Topsade det i munnen, doppade nappen i det och även mina bröstvårtor. Efter att ha gjort detta upprepade gånger i en veckas tid och ingen förbättring så fick vi mirakelmedicinen, som tog bort allt på 3 dagar.

Har fortfarande 2/3 delar av medicinen kvar, och utgångsdatum i augusti, så ifall det kommer tillbaka så har jag ju medicinen hemma och redo. Den var ju inte billig förvisso, 314 kronor.. men men, =) medicin får kosta.

Det ska ju hjälpa också! :D Jag tycker det blir så kladdigt av mycket olja i vattnet, så jag smörjer hellre efter badet med en salva som torkar in snabbare. Men det är ju en smaksak. :)

Verkligen, för jag tycker salvor är kladdigare! :D

Idag har F skrattat med ljud för första gången, superhärligt! Och nu ligger han och sover på mitt bröst och ger mig nackspärr på köpet för han når så långt upp - både för att han är så lång och för att skenan gör att han inte är sådär praktiskt ihopvikbar som bebisar brukar vara. Men mysigt är det, fram tills att jag får jätteont i alla fall :p

Skönt att det går bättre, även om det inte är helt bra än! Det gäller att ta tillvara på de mysiga stunderna :) Hoppas du fått i dig ngt med mjölk så att vi kan skylla på det :D

Det gäller att tanka energi för att orka med. Har samma strategi som du med stallet och kompisar osv. Kan trösta dig med att när Viktor slutade skrika som en tok blev mammalivet tusen ggr roligare!! Sa till sambon igår att nu är det verkligen som jag hade förväntat mig, äntligen! Fyllde i det där formuläret igår hos BVC, och jag kunde bara ge "bra" svar. Hade jag fyllt i det för ett par veckor sedan hade det nog sett annorlunda ut :p

Till er som diskuterar svamp/torsk: Jag fick min andra engångsdos Fluconazol igår, och Viktor får Mycostatin. Det syns inget i hans mun, men för att verkligen få bukt med mina smärtor provar vi detta. Är fruktansvärt trött på att ha ont i brösten nu. Kan knappt krama min sambo ens. Hoppas på snabba resultat! Har en till tablett på recept som jag kan ta om en vecka om det inte är bra då.

Purelan då? Det behöver man ju inte tvätta bort från bröstvårtorna innan amning så det kan ju inte vara farligt att få i sig? Sen på med vantar och försöka få henne att somna med de på? Det blir ju dessutom extra mjukgörande om man först smörjer och sen har vantar på..

Hade en halv tub purelan kvar så testade smörja lite igår innan sängdax. Hade aldrig på några vantar för de hann torka in under tiden ja ammade (hon äter minst en timme).Ser en liten förbättring redan nu så fortsätter köra på de :)
Har mycket babyolja när hon badar och jag använder weledas babyolja som känns mer mjukgörande än ex natusans.

Lilla A har också torsk och vi kör med Mycostatin. Jag använder de på bröstvårtorna också, men tycker inte att det hjälper så bra. Det svider och bränner i mjölkgångarna och kan knappt sova på ena sidan för att de bröstet är så ömt :(

Vad mysigt med riktiga skratt! Alvin verkar vara en bebis som har tråkigt, precis som storebror hade. Han vill inte komma igång och le ens en gång. ;) Det kommer väl i sinom tid (hoppas jag verkligen). :)

Vad många av er som får behandling mot torsk! I morgon ska jag nog köpa hem vichyvatten och prova med i alla fall. Mina bröst vill ju inte läka, så det borde ju inte skada i alla fall...

Ikväll är första gången som A inte anser att det serveras tillräckligt med käk! Nu har han ätit mer eller mindre konstant i 1,5 - 2 timmar, men är inte nöjd alls. Jag antar att vi får en natt med många amningar om det nu är produktionen som måste öka...

Har du också fått behandling? Be annars om det! Man tar fluconazol som engångsdos. Vi har inte sett att Viktor har torsk, men han behandlas för min skull (för att svampen inte ska kunna vandra emellan oss). Stackars dig som ammar så länge, det gör ju ont!

Läker inte dina sår så hade jag ringt amningsmottagningen (visst hade du väl kontakt med dem?). De kan ta en odling och sätta in antibiotika om det behövs. Det har krävts för att läka mina sår. Och det gör ont att ha bakterier i brösten, tyvärr har jag ju fått svamp av antibiotikan, men vad gör man...

Uva: här finns också en skrattande bebis, visst är det underbart :love: det är helt sanslöst vad utvecklingen springer fram hos dessa små.

Var hos bvc... Melissa är nu 57 cm lång och väger 4720 från 2 veckor sedan då hon vägde 4220, så här händer de grejer. :)

Melissa har börjat vakna jätte tidigt på morgonen.... runt kl 6 är hon pigg och ligger o jollrar... får hon ingen uppmärksamhet så blir de gnäll istället. :grin::grin: jag är grymt morgon trött.... så var väldigt nöjd när hon inann sov enda till kl 10. men men saker ändras väll...

Är det någon som vet om Bebisar kan sova för mycket och sedan va för pigga? Någon sa till mig att bebisar inte kan spara på energin, utan kan sova hur mkt som helst. Men har märkt skillnad nu 3 dagar irad... jag och sambon har gått kvälls promenader i de fina vädret runt 18 tiden... Melissa somnar då och sover sen vidare i vagnen inne till ca 22 tiden när vi går och sover. Tror ni de kan påverka att hon är piggare på natten o mogonen?

Absolut tror jag det kan påverka! Jag brukar vilja ha Alvin vaken i alla fall två timmar innan vi går och sover. Annars blir det en jobbig natt.

Var hos bvc... Melissa är nu 57 cm lång och väger 4720 från 2 veckor sedan då hon vägde 4220, så här händer de grejer. :)

Var också hos bvc idag. Freja väger 4480 gram och är 56 cm, nu 9 veckor och 3 dagar gammal. Hon börjar bli stor :love:

Kollade nu, för exakt 2 veckor sedan vägde hon också 4220 gram (55,5 cm). ;)

Kanske ska ta och ringa amningsmottagningen igen då...

Jag hade helt rätt aningar igår kväll. Vi hade som längst 2 timmar mellan amningarna i natt. Jag är lite sliten idag! Storebror har dessutom ögoninflammation, så han kunde inte gå till dagis fast han är pigg och glad och sambon är hemma med feber. Alvin är lite halvkinkig också, produktionen har väl inte riktigt ökat så mycket som han önskar än.

Det är kul nästan jämt! ;)

Men jag fick SMS från DHL att jag hade ett paket att hämta (med mina amningsBHar), så att gå och göra det borde vi kunna slå ihjäl några timmar på eftermiddagen med! :angel:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar